שיחת משתמש:Cossack

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עברית | العربية | English | русский | español | italiano
Hello, Cossack, and welcome to the Hebrew Wikipedia! Here are some hints and links that you may find helpful:
Language: You can change the interface language of this website to almost any language. Choose the language you wish to use from the dropdown box in "my preferences" page.
Talk pages: If you wish to write in a left-to-right language, please don't forget to align the text to the left. You can use the יישור לשמאל button. Also, don't use a colon (":") to indent text, but rather an asterisk ("*"). Last, don't forget to use ~~~~ to leave a signature.
Copyright: You must not insert text or media which are protected by copyrights.
Useful links: Embassy - Request a bot flag

אם שפת האם שלך היא עברית בכל זאת, באפשרותך להיעזר בטקסט זה.

Regards,


שלום רב, לא מצאתי באינטרנט כל רמז לקיומו של צ'ארלס סוברו. האם תוכל להביא אסמכתא כלשהי לקיומו? דוד שי 03:57, 19 מאי 2005 (UTC)

דוד - הצץ כאן [1]. לקוזאק (שהפעם לא נגזל) המשך עריכה נעימה. אלמוג 04:06, 19 מאי 2005 (UTC)
תודה לאלמוג. שאלה נוספת: האם שם משפחתו מבוטא "סוברו"? קשה ללמוד זאת מהאיות האנגלי של השם - Sobhraj. דוד שי 04:16, 19 מאי 2005 (UTC)

לאחרונה צפיתי בתוכנית טלויזיה עליו וגם שם הדעות היו חלוקות. לפעמים התרגום היה סוברו ולפעמים סובראז'. (כאשר תרגמו אנשים מהמערב התרגום היה סוברו וכאשר תרגמו חוקרים מקומיים התרגום היה סובראז'). הדבר תמוה גם בעיני אולם ייתכן ויש במזרח כללי היגוי שונים (לא נראה לי הגיוני). בכל אופן, לאור העובדה שהשם הנפוץ יותר הוא Sobhraj שינוי שם הערך מסוברו לסובראז' יהיה מעשה מבורך. רוב תודות על שהסבתם את תשומת ליבי לנושא זה.

הערך קוזאקים משווע לכתיבה, האם תוכל להתנדב לכותבו בתור מי שקרוי כך? צ'סשיחה 21:51, 25 יולי 2005 (UTC)


התכבדתי להיות כותב הערך. בינתיים הערך די קצר ומכיל הקדמה בלבד אך בבוא העת הערך יזכה לתרגום נרחב ומקיף. Cossack 21:36, 26 יולי 2005 (UTC)

שולמית אלוני ואלטלנה[עריכת קוד מקור]

מכיוון שכתבת לי לשיחת משתמש על שולמית אלוני וכיוון שלא נתחיל להפוך את דף השיחה על בן גוריון לגליון ענק על אלטלנה, האופציה היא כתיבה ישירות אליך, אז ככה:

  • בנוגע לשולמית אלוני: פרובוקציה זו יותר דעה אישית. אני מקפיד לנטרל דעות אישיות בכתיבה באנציקלופדיה. למשל, יש כאלה בארץ ובעולם שחושבים, למרות שזו לא דעתי, שישראל באמת ביצעה פשעי מלחמה באינתיפאדה. הם לא טוענים זאת לשם הפרובוקציה. אך שים לב שהחלפתי את המילה "פרובוקציה" ל"דעות החורגות מהקונצנזוס", מילים המתאימות יותר לאנציקלופדיה. משתמש אחר הוסיף את דעת העיתונאי בן דרור ימיני שכתב לה: "צר לי עליך משום שהוצאת עצמך ממחנה השלום והפכת עצמך לדוברת התנזים". זהו ציטוט דעה אישית של עיתונאי שחשב שהיא חרגה באופן קיצוני מהנורמה. לגיטימי לצטט דעה אישית של אדם על אדם אחר מושא הערך, אך לא לגיטימי שכותב הערך מביא מעצמו דעות אישיות, כמו למשל שדבריה נגד המתנחלים הם 'פרובוקציה' או שהציבור החל לשנוא אותה (תתפלא, אני מכיר גם ציבור שלא שונא אותה).
  • בנוגע לסגת אלטלנה: "התקופות שבהם אנשים נהגו לפתור סכסוכים בכח הזרוע פסו מן העולם וכעת נוהגים לפתור סכסוכים באמצעות משא ומתן"??? לפני ארבע שנים נהרגו 13 אזרחי ישראל ערביים מאש המשטרה (ואחד יהודי מאש המפגינים הערביים). לא אכנס לויכוח על צדקת האש, אך האם זה הופך את רוה"מ לשעבר אהוד ברק לפושע מלחמה ש"גרם (בדיעבד/לא בדיעבד, בכוונה/לא בכוונה) להרג אזרחים"? גם כאן נהרגו אזרחים בני אותו עם מאש כוחות השלטון. ועדת אור לא מצאה את ברק אשם בדין. אתה מעוניין להפוך את בן גוריון למנהיג עם דם על הידיים (וסליחה על הביטוי המיוחס למחבלים). תן לקורא לשפוט - זוהי אנציקלופדיה ולא במה לדעות אישיות. לא מצאתי בשום מקור אקדמי שבן גוריון אחראי במישרין להרג אנשי אלטלנה. אם תצטט לי מקור כזה-ניחה. הוא רצה לשתק הספינה ולא לסכן את חייהם של חיילי צה"ל. האם בפיצוץ מלון "המלך דוד" ע"י האצ"ל שם נהרגו באופן לא מכוון גם אנשי היישוב היהודי ואנשים אחרים, האם בגין כראש האצ"ל וכמתכנן המבצע הוא גם עם 'דם על הידיים'? ועוד משהו בנוגע לאלטלנה: תאר לעצמך מצב דמיוני שמפלגת מרצ היתה מביאה ספינה מלאה נשק ואנשים והיתה אומרת שהיא מעוניינת לחלק את הנשק רק לחיילים שמאלנים בצה"ל. הממשלה היתה מציבה אולטימטום (משפיל/לא משפיל) ומנהיגי המפלגה היו חומקים ממנו ומשחקים "חתול ועכבר" עם השלטונות. כיום לא היו יורים בספינה, יש מספיק יחידות על מנת להשתלט עליה, אך היו שולחים את האחראים להתחמקות הספינה לכלא. מה שרציתי להגיד בכך, שמנחם בגין לא היה בפרשה זו טלית צחה כמו שניסית להציגו. אבירם 08:24, 29 אוגוסט 2005 (UTC)

-- לפי בקשת גילגמש, הדיון על אלטלנה יהיה ב'דף השיחה: בן-גוריון'. אבירם 10:25, 29 אוגוסט 2005 (UTC)

את הדיון על אלוני נא להעביר לדף השיחה של שולמית אלוני ונא לא למחוק תגובות קודמות. _MathKnight_ (שיחה) 09:05, 31 אוגוסט 2005 (UTC)
העברתי את הדיון אך הוא קצת התבלגן. האם תוכל בבקשה לסדר אותו קצת? בברכה, בני.Cossack 12:26, 31 אוגוסט 2005 (UTC)
הצלחתי לתקן את הבלגן. תודה בכל אופן. בני. Cossack 12:30, 31 אוגוסט 2005 (UTC)

מפגש רבתי בסוכות[עריכת קוד מקור]

הנך מוזמן לויקיפדיה:מפגשים/הצעת מפגש רבתי בסוכות תשס"ו/אפשרויות לזמן הפגישה אמירפדיה 11:38, 29 ספטמבר 2005 (UTC)


עונות של ה-MLS[עריכת קוד מקור]

שידרגתי את ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:עונת 1998 ב-MLS לויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/עונות ה-MLS ע"י הוספת הערכים על עונות 1996 ו-1997. הרעיון של הערכים הוא זהה בעיקרון לערך המקורי ומכאן המיזוג. מכיוון שהצבעת בהצבעה הנ"ל, אתה מוזמן לשנות את ההצבעה במידת הצורך. טרול רפאים 15:57, 23 אוקטובר 2005 (UTC)

הפניה לערך ראשי[עריכת קוד מקור]

היי,
שים לב שיש כבר תבנית מתאימה לנושא. צ'סשיחה 14:25, 27 אוקטובר 2005 (UTC)

תודה על ההפניה. בברכה, בני שיח ושיג 14:27, 27 אוקטובר 2005 (UTC)

אני מקבל לחלוטין את הביקורת, לא הייתה לכך מטרה. הייתי מצוי בוויכוח עם חבר על הלגטמיות של ההפגנות וכנראה שרשמתי זאת בטעות ועל כך אני מצר, ד"א, בפירוט המקוצר על העריכה רשמת:"ממתי גדר ההפגנה נקראית גדר ההפגנה? זוהי ויקי בעברית ולא בפלסטינאית." מה שמראה שכולנו טועים :), המשך שבוע נעים. --שה 20:30, 30 אוקטובר 2005 (UTC)

ידוע לי שאין שפה כזאת פלסטינית, כתבתי זאת כי התקשורת הפלסטינית לא מצטיינת במיוחד בדיווח נייטרלי והוגן, וגם המילים "גדר ההפגנה" הן ניסוח חד צדדי מוטה (הכוונה היא שאם הייתה ויקי בפלסטינית היו קוראים לערך גדר ההפגנה ולא גדר ההפרדה, כמיטב המסורת הפלסטינית המהוללת). פעם הבאה אשתדל להתנסח באופן מובן יותר. המשך שבוע נעים גם לך. בברכה, בני שיח ושיג 20:52, 30 אוקטובר 2005 (UTC)

התכוונתי לזה שאמרת שממתי קוראים לגדר ההפגנה גדר ההפגנה. אני אינני קורא לה כך, ולפי מיטב ידעתי הפלסטינאים בבילעין אינם קוראים לה גדר ההפגנה.--שה 21:05, 30 אוקטובר 2005 (UTC)

זו אכן תקלדה מביכה שנכתבה בלהט הרגע ולכן לא שמתי לב. אשתדל לדייק יותר בפעם הבאה. בברכה, בני שיח ושיג 21:16, 30 אוקטובר 2005 (UTC)

האמת היא, שליברל הוא אדם שעדיין לא אנסו את הילדה שלו. :-) שם בדוי 22:32, 7 נובמבר 2005 (UTC).

אני אמנם ליברל אולם תומך בהטלת עונשים כבדים על פושעים למען יראו וייראו. בברכה, בני שיח ושיג 19:41, 11 נובמבר 2005 (UTC)

נהנתי מאוד מהערך, המשך בעבודה הטובה!! חפרפר 15:49, 19 יולי 2006 (IDT)

תודה רבה. בני 00:14, 20 יולי 2006 (IDT)