שיחת משתמש:Danny Gershoni/ארכיון 2014

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום Danny Gershoni, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, ‏DGtal15:03, 8 בינואר 2014 (IST)

תמונות בתי "שכונת שלושת הבתים"[עריכת קוד מקור]

שלום דני,
בערך-לעתיד "שכונת שלושת הבתים" כללת שלושה קבצים. בשניים מהם מוצגים בתי השכונה, וברור כי מדובר בסריקה של תמונה ממקור כלשהו ולא בצילום שלך. עם זאת, בפרטי התמונה בוויקישיתוף, ציינת כי אתה יצרת-לכאורה את התמונות (ועוד מצויין כי תאריך היצירה הוא 11 בינואר 2014). המועד אשר אמור להיות מצויין בפרטי הקבצים אמור להיות השנה (ידועה או משוערת) בה צולמה כל תמונה, והתבנית בה הינך אמור להעיד כי התמונה משוחררת לציבור היא "{{PD-Israel}}"‏ (הוסף זאת כולל הסוגרים המסולסלים). תבנית זו אמורה להחליף את התבנית בה אתה מעיד בה הינך-לכאורה בעל זכויות היוצרים על העבודה (סריקה של תמונה אינה יצירה של תמונה חדשה על-פי החוק). דוגמה תוכל למצוא למשל בקובץ הזה: קובץ:Municipal boys school on completion 1924.jpg.
אנא בצע את התיקונים הדרושים בקבצים, כדי למנוע מצב בו במהלך בדיקה, מפעילי המערכת בוויקישיתוף ימחקו אותם (בדיקה המתקיימת באופן שוטף, על כל הקבצים החדשים שמתווספים לוויקישיתוף). בנוסף, אודה לך אם תוכל, לפחות לנסות, לשייך את הקבצים לקטגוריות. בברכת הצלחה, Ldorfmanשיחה 01:27, 12 בינואר 2014 (IST)

הי
ביצעתי את מה שכתבת למעלה. אודה לך אם תוכל לבדוק שבוצע כמו שצריך. תודה על העצה. Danny Gershoni - שיחה 19:38, 12 בינואר 2014 (IST)
עוד נקודה. לא הבנתי איך לצרף את התמונה לקטגוריה Danny Gershoni - שיחה 20:16, 12 בינואר 2014 (IST)
שלום, ראשית, תיקנתי הפעם, אבל לידיעתך, בדפי שיחה נהוג להזיח תגובה באמצעות סימן נקודתיים (:) בתחילת התגובה. אם כבר יש נקודתיים בתגובה שאליה מתייחסים (כלומר נכתבה כבר שורת תגובה מעל לזאת שמתווספת כעת), נהוג להוסיף זוג נוסף של נקודתיים. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם.
תיקנתי את הפרטים בשתי תמונות הבתים. יש להשאיר רק את PD-Israel ולהסיר את "אני, בעל זכויות היוצרים על עבודה זו, מפרסם בזאת את העבודה תחת הרישיון הבא". אנא בצע את התיקונים הדרושים בתמונת סבך.
לגבי הקטגוריות, ראה Help:Categories. בחירת קטגוריות חשובה מאוד כדי להגביר את השימוש בתמונות. ברגע שהן משוייכות, ניתן להגיע אליהן דרך הקישורים לקטגוריות המופיעים בתוך ערכי ויקיפדיה וגם מתוך קטגוריות-על בוויקישיתוף. אנא נסה למצוא קטגוריות לכל התמונות שהעלית. לאחר שאלה תשובצנה בקטגוריות כלשהן, עם הזמן, אם יהיה צורך, תמצאנה קטגוריות מתאימות יותר ע"י עורכים בוויקישיתוף, כך שאין לחשוש משיבוץ בקטגוריה ש"אינה מתאימה בדיוק". תוכל להיעזר ב-HotCat. להוספת הכלי למנגנון הפעולה שלך הכנס לוויקישיתוף, הקש על "ההעדפות שלי" בשורת העליונה של המסך ובחלון הנפתח עבור להגדרות ה"סקריפטים" ושם, תחת "Tools for categories", סמן את תיבת הסימון השנייה. אשמח לענות על כל שאלה ולעזור ככל שאוכל. בברכת הצלחה, Ldorfmanשיחה 16:15, 13 בינואר 2014 (IST)
תודה על ההערות. השתדלתי ליישם במה שעשיתי עד כה ואשתדל ליישם גם הלאה Danny Gershoni - שיחה 23:31, 13 בינואר 2014 (IST)
אחלה כל הכבוד! Ldorfmanשיחה 02:02, 14 בינואר 2014 (IST)

משתמש:Danny Gershoni/גיבור חיפה[עריכת קוד מקור]

שלום דני, ראיתי שהתחלת לכתוב את הערך בדף טיוטה, אני יודעת במי מדובר. שם הערך יצטרך להיות כשמו ולא "גיבור חיפה". מהיכן נלקחה התמונה שהועלתה לערך העלית אותה כאילו היא יצירה שלך, מה שכמובן אינו נכון. חשוב להבהיר את הנושא. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 20:13, 12 בינואר 2014 (IST)

הי. התלבטתי רבות לגבי השם. האם אפשר לתת בשם הערך גם וגם ? עשיתי מחקר מעמיק על הנושא כדי להציג אותו לעובדים הודים שלי. עברתי על עשרות אתרי אינטרנט ומצאתי את התמונה במספר אתרים בלי יחוס לבעל הזכויות. מאחר שצולמה לפני 1918 (שאז הוא נהרג) אני מניח שניתן להשתמש בתמונה (שיניתי את הגדרת התמונה בויקישיתוף). מעבר לזה האם את רואה מניעה שאמשיך לבנות את הערך ? Danny Gershoni - שיחה 20:32, 12 בינואר 2014 (IST)

טקס לחיילים ההודיים

אגב, אני מניח שאצטרך עזרה לשנות את השם Danny Gershoni - שיחה 20:34, 12 בינואר 2014 (IST)

אני לא רואה כל מניעה לעבוד על הערך. לידיעתך בהעמותה לתולדות חיפה אספו חומר רב עליו. אני מציעה שתפנה אליהם בנושא ותגיד שאתה כותב עליו ערך. אני מעריכה שיסכימו לסייע. לדעתי יש להם גם תמונות. כתוב כאן את כתובת האינטרנט שממנה נלקחה התמונה ואני אבדוק את נושא התמונה. לגבי השם, כרגע אתה כותב בטיוטה, אז זה לא משנה. את שינוי שם הערך ניתן יהיה לעשות בעת העברה למרחב הערכים. לידיעתך העמותה מקיימת כל שנה טקס לכבוד החיילים ההודיים בבית הקברות הצבאי הבריטי בחיפה והתמונה שצרפתי היא מטקס כזה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 21:01, 12 בינואר 2014 (IST)
אני אפנה לעמותה לתולדות חיפה. תודה. לגבי התמונה אני צריך לחפש יותר לעומק כדי להגיע למקורות. Danny Gershoni - שיחה 21:51, 12 בינואר 2014 (IST)
היי. אני מכיר מישהו בעמותה שיש לו ידע רב כולל פגישות וקשר עם נכדו של נשוא הערך. אם אתה צריך עזרה רק תגיד. Shannen - שיחה 18:58, 14 בינואר 2014 (IST)
תודה על הרצון. שלחתי להם בקשה בתחילת השבוע. ניתן להם צ'אנס לפעול בצינורות המקובלים לפני שנפעל במעקפים. בכל מקרה יש לי בשלב זה חומר רב משלי Danny Gershoni - שיחה 19:12, 14 בינואר 2014 (IST)

הי דני, האם התמונה של ברק בטקס צולמה על ידך? בכל מקרה התמונה משנת 2010 והיא העלתה על ידך כאילו צולמה בינואר 2014. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 21:34, 12 בינואר 2014 (IST)

התמונות מהאירוע צולמו ע"י צלם מקצועי בתשלום והופצו לכל משתתפי האירוע. מן הסתם הם שייכים למממן האירוע (דהיינו בן דודי נתן חברוני). אין לי בעיה לקבל ממנו אישור בכתב שאני יכול להשתמש בחומרים שצולמו באירוע. האם אישור כזה נדרש ? Danny Gershoni - שיחה 21:51, 12 בינואר 2014 (IST)
אתה חייב לקבל אישור מבעל זכויות היוצרים להעלאת הקובץ ברישיון חופשי לויקיפדיה. ראה הסבר בדף ויקיפדיה:OTRS לגבי נוסח האישור וכתובת הדוא"ל. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 21:57, 12 בינואר 2014 (IST)
הורדתי מהלינק ששלחת לי את טופס ההסכמה והחתמתי את בעל התמונה. האם זה מספיק ? האם ניתן לשלוח אותו במייל לפי הנמענים ? Danny Gershoni - שיחה 08:22, 13 בינואר 2014 (IST)
ועוד שאלה לגבי התמונה שצירפת (מהטקס). פה באמת אין לי יד, רגל או אישור להשתמש בה (למרות שראיתי תמונות כאלו במספר אתרים למשל www.simontzur.yadchen.com/pps/israel/hero.pps) האם הן מותרות לשימוש ? Danny Gershoni - שיחה 08:24, 13 בינואר 2014 (IST)
לגבי הטופס החתום, שלח אותו לכתובת הדוא"ל הראשונה המופיעה בדף. לגבי התמונה השנייה, אני צלמתי אותה. היא נמצאת בויקישיתוף. כל תמונה שהועלתה לויקישיתוף או לויקיפדיה העברית וצולמה על ידי מי שהעלה אותה, אין אתה כל בעיה ואפשר להשתמש בה בכל הערכים. אין לקחת תמונות מאתרים שונים ללא אישור בעל זכויות היוצרים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 10:21, 13 בינואר 2014 (IST)

קובץ:Gershoni Zelig 1.jpg[עריכת קוד מקור]

שלום דני, האם התמונה הזאת היא מאלבום משפחתי שלך? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 12:31, 15 בינואר 2014 (IST)

הי חנה. אכן התמונה של סבא שלי מהאלבום המשפחתי שלי Danny Gershoni - שיחה 21:54, 15 בינואר 2014 (IST)
אם כך, עדיף לשנות את הרישיון בויקישיתוף. הם עושים היום בעיות עם תמונות ברישיון של פגו זכויות יוצרים משנת 1962 (בגלל סיפור חוקתי מורכב בארצות הברית). אני מציעה שתשלח אלי אישור OTRS מטעם עצמך לרישיון חופשי כמו ששלחת את התמונה של חברון, ואני אכניס אישור ואשנה רישיון וזה יפתור את הבעיה אצלם. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 22:23, 15 בינואר 2014 (IST)
הי חנה. שלחתי במייל את הבקשה לאישור OTRS. תודה על העזרה. Danny Gershoni - שיחה 08:55, 16 בינואר 2014 (IST)
הי חנה. אחרי שעברנו את התהליך למעלה קיבלתי את ההודעה הבאה (לא ידעתי איך ליצור לינק להודעה):https://commons.wikimedia.org/wiki/User_talk:Danny_Gershoni#.7B.7BAutotranslate.7C1.3DFile:Gershoni_Zelig_1.jpg.7Cbase.3DImage_license.2Fheading.7D.7D רציתי עצתך מה לעשות ע"מ שהתמונה לא תוסר Danny Gershoni - שיחה 14:29, 22 בינואר 2014 (IST)

בעקבות הסדנא במועצה לשימור אתרים[עריכת קוד מקור]

שלום, שמחתנו שהשתתפת בסדנת העריכה במועצה לשימור אתרים.
אנו מקווים שתמשיך לערוך בוויקיפדיה. לסטר - שיחה 15:03, 22 בינואר 2014 (IST)

משתמש:Danny Gershoni/גיבור חיפה[עריכת קוד מקור]

הי דני, אני מתנצלת ששכחתי. עברתי עכשיו על הערך וערכתי קצת. אתה יכול להעבירו למרחב הערכים . ראה ויקיפדיה:העברה. בחר בשמו של האיש כשם הערך. להבא אם שכחתי משהו, צור פנייה חדשה בדף שיחתי. במקרה ראיתי את פנייתך בארכיון. ברגע שדף שיחה אורכב לא כותבים בו יותר. תודה לך על הערך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 10:45, 2 בפברואר 2014 (IST)

הי דני, למה אתה לא מעביר למרחב הערכים? אתה תמיד יכול להמשיך לערוך שם. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 23:19, 4 בפברואר 2014 (IST)
העברתי את הערך למרחב הערכים. ברכותי עליו. שים לב לכך שכרגע מדובר ב"ערך יתום", כלומר אין אף ערך אחר המפנה אליו. אנא נסה לקשר אותו לערכים נוספים. בברכת הצלחה, Ldorfmanשיחה 23:49, 4 בפברואר 2014 (IST)
אני תמיד משתדלת שכותב הערך יעביר את הערך. זאת זכותו. לפעמים צריך קצת סבלנות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 23:57, 4 בפברואר 2014 (IST)
תודה לשניכם. אני בד"כ מקדיש לויקיפדיה זמן בסופ"ש ומכיוון שראיתי שההפניה של חנה ל ויקיפדיה:העברה דורשת התעמקות מצידי דחיתי את זה לסופ"ש. בכל מקרה ובלי קשר להעברת הערך, אני מתכוון להתעמק בנושא. ותודה שוב Danny Gershoni - שיחה 08:16, 5 בפברואר 2014 (IST)
הסר דאגה מליבך. אין צורך להתעמק. העברה היא פעולה שנעשית פעם בהרבה זמן והיא אינה סבוכה כלל - מילוי של שני שדות בטופס וזהו. כשתצטרך בעתיד, אשמח לעזור. עד אז, נסה למצוא עדכים שיקשרו לערך החדש שיצרת. Ldorfmanשיחה 09:26, 5 בפברואר 2014 (IST)

חורבת געתון[עריכת קוד מקור]

שמתי לב לתרומתך הרבה לערך חורבת געתון, ורציתי להביע את הערכתי. תודה רבה!
בברכה, בריאן - שיחה 15:20, 15 בפברואר 2014 (IST)

תודה. שמח לתרום Danny Gershoni - שיחה 15:22, 15 בפברואר 2014 (IST)
יפה על הערך. שים לב לקטגוריות שהוספתי לערך. הורדתי גם את הקישורים הפנימיים מכותרות הפרקים, זה לא נהוג. בנוסף יצרתי בוויקישיתוף קטגוריה נפרדת לכל התמונות שעוסקות בחורבה וקישרתי לערך, יש יותר תמונות מאלה המוצבות בה. אז להבא . חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 16:20, 15 בפברואר 2014 (IST)
תודה חנה. לקחתי לתשומת ליבי.אני מעוניין לנקד חלק מהטקסט. האם תוכלי להפנות אותי להסבר איך עושים את זה בויקיפדיה. Danny Gershoni - שיחה 16:48, 15 בפברואר 2014 (IST)
כשאתה נמצא בחלון העריכה, תסתכל במסך למטה משמאל מתחת לכפתור השמירה, יש לך אפשרויות ניקוד. תשים את הסמן לאחר האות שאתה רוצה לנקד ותלחץ על הסימן שאתה רוצה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 16:59, 15 בפברואר 2014 (IST)
תודה. יישמתי Danny Gershoni - שיחה 17:20, 15 בפברואר 2014 (IST)

הערה קטנה[עריכת קוד מקור]

היי,
אנא הוסף מקפים לפני מספרים, כשנדרש. כך למשל ”המאה ה 20” צריך להופיע כ"המאה ה-20" ולפחות פעם אחת אמור להיות מקושר לערך "המאה ה-20"; ”לרכוש כ 10,000” אמור להופיע, לפי המקובל בוויקפדיה העברית כ"לרכוש כ-10,000". תודה, Ldorfmanשיחה 03:37, 20 בפברואר 2014 (IST)

תודה, יתוקן Danny Gershoni - שיחה 07:51, 20 בפברואר 2014 (IST)
ראיתי שביצעת תיקונים, אבל אנא שים לב לכך שגם צורת ”ב 1912” צריכה להופיע כ-"ב-1912". יום נעים, Ldorfmanשיחה 09:24, 20 בפברואר 2014 (IST)
הערותי זוכות לתגובה מהירה... תודה. Ldorfmanשיחה 09:39, 20 בפברואר 2014 (IST)
באותו הקשר, בוויקיפדיה העברית יש דרך קבועה בה נכתבים תאריכים. ראה שתי דוגמאות מתוך הנוסח שלך בערך "עקיבא פיינשטיין": ”ב 26-מאי-1946” צריך להכתב כ-" ב-26 במאי 1936 " ; ”16 נוב' 1975 תוקן ל-" 16 בנובמבר 1975 ".
דבר נוסף: בפרק הקישורים החיצוניים אנו מביאים רק קישורים הקשורים ישירות לנושא הערך. בערכים על אישים, נביא רק קישורים המעידים על פועלם ועל חייהם (במקרים של יוצרים, נוכל לשקול שילוב של ניתוח היצירות, אם אין ערכים רלוונטיים על אותן יצירות עצמן). לפיכך, אין בערך על פיינשטיין מקום לקישורים על ראש פינה או על המחלקה הערבית בפלמ"ח. מקומם של קישורים אלה הינו בערכים אודות נושאים אלה.
אני בטוח שעם הזמן תלמד ותתרגל לדרך המדוייקת בה דברים נכתבים פה. עד אז, בהצלחה בהמשך הדרך. Ldorfmanשיחה 02:42, 26 בפברואר 2014 (IST)
תודה לירון. כל יום לומדים משהו חדש Danny Gershoni - שיחה 08:05, 26 בפברואר 2014 (IST)

קובץ:Akiva Feinstein.jpg[עריכת קוד מקור]

הי דני, אני מבקשת שבפרטי הרישיון תיתן קישור מדויק למקור ממנו לקחת את התמונה כך שבלחיצה על הקישור אפשר יהיה לראות את המקור. אתה הכנסת רק כתובת הדורשת חיפשו למציאת המקור. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 01:23, 26 בפברואר 2014 (IST)

חנה, תודה על הערתך. תיקנתי את שם המקור והוספתי לינק Danny Gershoni - שיחה 08:15, 26 בפברואר 2014 (IST)

תמונתו של מיכה שגריר[עריכת קוד מקור]

הי דני, כשראיתי את תמונתו בשימוש הוגן, הלכתי מיד לבדוק אם הוא נפטר. הכלל הוא פשוט: אדם חי אסור להעלות תמונה בשימוש הוגן כי ניתן לצלם אותו. אתה מוזמן לפנות אליו ולבקש ממנו תמונה שלו להעלאה לוויקיפדיה ברישיון חופשי ואז יש להעביר את האישור כמו שכבר הוסבר לך בעבר. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 00:18, 2 במרץ 2014 (IST)

תודה חנה. לא היתי מודע להבחנה בין חי למת בנושא שימוש הוגן. בכל מקרה אני נפגש איתו בכנס משפחתי בסוף החודש כך שאחרי הכנס יהיו לי תמונות שלו מהמצלמה שלי ואוכל להעלות תמונה שאני צילמתי. Danny Gershoni - שיחה 07:51, 2 במרץ 2014 (IST)
אני ממליצה שתקרא את ויקיפדיה:רישוי תמונות. יש שם הסברים על הרישיונות השונים. זה כתוב שם במפורש. הרעיון הוא שמירת זכויות יוצרים של היוצר. והעובדה שאתה רואה אותו החודש מוכיחה עד כמה זה נכון. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 21:43, 2 במרץ 2014 (IST)

יצירת קטגוריה בוויקישיתוף[עריכת קוד מקור]

שלום דני, כשיוצרים קטגוריה בוויקישיתוף יש לקשר אותה לקטגורית אב אחרת הקטגוריה היא אדומה ולא קיימת. קישרתי את הקטגוריה של תמונות חאן רמת ישי לקטגוריהת אב Category:Caravansarais in Israel וכן לקטגוריה Category:Ramat Yishay. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 10:14, 15 במרץ 2014 (IST)

תודה חנה Danny Gershoni - שיחה 10:18, 15 במרץ 2014 (IST)

ביכורים[עריכת קוד מקור]

שלום לך, ותודה על תרומתך לוויקיפדיה. אין ספק, שמים לב לפעילות האינטנסיבית שלך כאן בזמן האחרון.
רציתי להזמין אותך להשתתף בפרויקט "ויקיפדיה:ביכורים", המארח פעם בחודש ויקיפדים בשנה הראשונה לפעילותם, ונותן להם במה להציג את עצמם. נשמח מאוד אם תרצה להשתתף ולכתוב כמה מילים, למשל על תחומים בהם אתה תורם בוויקיפדיה, על צעדיך הראשונים וחוויית ההתאקלמות כאן ואולי הערות על כך, תכנוניך להמשך, אולי נושא שהיית רוצה לקדם בוויקי ולשתף את הקהילה לגביו — הבמה שלך, כל מה שנראה לך מתאים. אפשר להסתכל בדף הפרויקט ולקבל השראה מוויקיפדים קודמים שהשתתפו.
אם מתאים לך, תוכל לכתוב טיוטה בדף משתמש:Danny Gershoni/ביכורים. אשמח לסייע בכל שאלה והערה.
אז מה דעתך?...
תודה ויום טוב, Ravit - שיחה 21:21, 17 במרץ 2014 (IST)

הי רווית. אשמח לתרום לביכורים. ראי הטקסט שכתבתי למטה

שלום לכולם. שמי דני ואני ויקיפד מזה כחודשיים וזאת בהמשך לסמינר עריכה שנערך בינואר 2014 באוניברסיטת חיפה בחסות ויקיפדיה והמועצה לשימור אתרי מורשת בישראל.
הנושאים המעניינים אותי קשורים להיסטוריה של ארץ ישראל (העליות השונות, המלחמות שאירעו בארץ, אתרי מורשת ועוד).
פעילותי בויקיפדיה באה לאחר כ 14 שנות עבודה גנאלוגית על עץ המשפחה שלי שכלל מחקר מעמיק על תולדות זיכרון יעקב, חדרה, גדרה, ראשל"צ ופ"ת.
הערך הראשון שכתבתי היה על שכונת שלושת הבתים בטבריה שם גרה משפחתי שעלתה בעליה שניה (האתר הוכרז לפני מספר שנים כאתר מורשת).
מאחר וגדלתי באזור הצפון (היום אני גר במרכז) התמקדתי, עד כה, באותם אתרי מורשת באזור זה שהיו חלק מנוף ילדותי.
תחילת הדרך הויקיפדית לא הייתה קלה (במיוחד בערך הראשון) ונתקלה במספר אתגרים בעיקר בתחום של זכויות יוצרים על תמונות וכאן עלי להודות ל חנה שאומנם הקפידה איתי על קוצו של יוד אך בהחלט לימדה אותי פרק חשוב בעריכה (ויש עוד מה ללמוד). בנוסף תודה מיוחדת ללירון שהיה קשוב ועזר בכל בקשה ובעיה שנתקלתי בה. וכמובן תודה לכל שאר הויקיפדים שתרמו לשיפור הערכים שלי.
בהסתכלות קדימה, בכוונתי להמשיך לכתוב ערכים הקשורים להיסטוריה של ארץ ישראל ולהרחיב את ידיעותיי באופציות השונות של הויקיפדיה.

Danny Gershoni - שיחה 23:37, 17 במרץ 2014 (IST)

תודה הסמקה. לתשומת ליבכם, הסדנה באוניברסיטת חיפה נערכה בזכות הקשר בין עמותת ויקימדיה ישראל למועצה לשימור אתרים. דני, אולי ראוי להוסיף מילה או שתיים לגבי הקשר שלך למועצה. Ldorfmanשיחה 01:00, 18 במרץ 2014 (IST)
הי. תודה על עדכון. האמת שאין לי קשר מיוחד למועצה והגעתי לסמינר באוניברסיטת חיפה דרך הפניה בפייסבוק Danny Gershoni - שיחה 10:21, 18 במרץ 2014 (IST)
דני, תודה רבה לך על כתיבתך! ברשותך, העברתי את הדברים לדף הטיוטה הנ"ל, ובתחילת החודש הבא אעלה אותו לדף הכללי ויקיפדיה:ביכורים. לילה טוב, Ravit - שיחה 23:17, 18 במרץ 2014 (IST)
עד עתה, לאור השיחה איתך במהלך הסדנה, הייתי משוכנע שיש לך קשר כלשהו למועצה לשימור אתרים (זה אפילו התחזק לאור הנושאים שבחרת לכתוב עליהם). לאור מה שכתבת כאן, אציע בעמותה שבכל אירוע ש"סגור" לקהל יעד מסויים, נדאג להשאיר עוד מקום לשניים-שלושה "אורחים מבחוץ" שיגיעו, רק בשל העובדה שהוא מתקיים באיזור שלהם. בהצלחה בהמשך! Ldorfmanשיחה 02:09, 19 במרץ 2014 (IST)
הדף הועלה לויקיפדיה:ביכורים! אם יהיו תגובות של ויקיפדים, הן יופיעו בשיחת ויקיפדיה:ביכורים/Danny Gershoni. שוב תודה, ולילה טוב, Ravit - שיחה 01:27, 1 באפריל 2014 (IDT)
תודה ל Ravit על ההצגה שלי לציבור - Danny Gershoni - שיחה 08:07, 1 באפריל 2014 (IDT)

תל נעמה[עריכת קוד מקור]

הי דני, שים לב שלא לקשר בערך לדפי פירושונים. למשל קישור לדפנה לא מוביל לערך על הקיבוץ. כנ"ל כורדני. את הראשון תיקנתי, את השני אני משאירה לך, כי לא ברור לי המקום המדויק. יש בהעדפות שלך לשונית גאדג'טים שאם תסמן את האפשרות הרביעית "הוספת כפתור לבדיקת בעיות סגנון ולשון נפוצות, להחלפות של בוט ההחלפות, תיקון קישורים לפירושונים ועוד", תתווסף לך אפשרות "בדיקה" (למטה ליד כפתור שמירה) המצביעה על בעיות כאלה בערך ונותנות אפשרות לתיקון. אני ממליצה לך להוסיף את האפשרות הזאת. בנוסף כדאי מאד להשיג תמונות של האתר חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:41, 25 במרץ 2014 (IST)

הי חנה. תיקנתי את הערך השני. תודה על העצה להוספת בדיקת הערך. יש לי תמונות של האתר אבל שלי )-:. לא מצאתי חופשיות בויקימדיה. כשאגיע לצפון אצלם במקום. Danny Gershoni - שיחה 14:41, 25 במרץ 2014 (IST)

גאוגרפיה עתיקה[עריכת קוד מקור]

שלום דני וברוך הבא לוויקיפדיה!

עיינתי בשניים מהערכים שכתבת ואהבתי מאוד. שים בבקשה לב - אי אפשר לכתוב שאישיות מסוימת נולדה במדינה שלא הייתה קיימת בזמן הולדתה. כך כתבת למשל שיעקב סמסונוב נולד בבלארוס - זאת שגיאה, הוא לא נולד במדינה זו מהטעם הפשוט שמדינה זו הוקמה יותר ממאה שנים לאחר לידתו. כמו כן, אמנם הוא נולד בגומל, אך עם קבלת העצמאות שינו בני המקום את השם לפי ההגיה המקומית וכעת שמה הומל. תיקנתי את הפרטים האלה בערך. המשך כתיבה נעימה בוויקיפדיה. גילגמש שיחה 06:15, 1 באפריל 2014 (IDT)

תודה ל גילגמש על התיקון. לקחתי לתשומת ליבי Danny Gershoni - שיחה 08:06, 1 באפריל 2014 (IDT)

מתקני המים בטירת צבי[עריכת קוד מקור]

שלום דני, רצוי מאד ליצור קטגוריה נפרדת בוויקישיתוף למתקי המים (שם באנגלית כמובן) ואז ניתן לקשר לערך. קטגורית האב היא הקטגוריה של טירת צבי, ואז אפשר גם לקשר בוויקישיתוף לקטגוריה של אתרי מורשת במחוז הצפון. האם תוכל לטפל בכך בבקשה? תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:34, 31 במאי 2014 (IDT)

הי חנה Hanay, ניסיתי ליצור קטגוריה בוויקישתוף בשם Water Facilities in Tirat Tzvi כקטגוריית משנה של הקטגוריה הראשית Tirat Tzvi ונראה לי שיצא לי הפוך והקטגוריה של טירת צבי יצאה כקטגוריית משנה של מתקני המים. איך אפשר לתקן ? תודה Danny Gershoni - שיחה 19:42, 31 במאי 2014 (IDT)
טיפלתי בכך. הכנסתי תמונה אחת לקטגוריה החדשה. עכשיו תעבור בבקשה על כל התמונות ששייכות למתקני המים ותוסיף את הקטגוריה החדשה ותסיר את הקטגוריה של טירת צבי. הדרך לעשות זאת היא להוסיף את הקטגוריה באחת התמונות, היא מתווספת אדומה, לאחר מכן ללחוץ על הקישור האדום ולשייך אותו לקטגורית האב במקרה זה טירת צבי. ולשמור. כך עושים זאת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 19:49, 31 במאי 2014 (IDT)
הי חנה Hanay, הצלחתי להעביר את כל התמונות לקטגוריית המשנה. אח"כ ניסיתי להעביר את התמונות שצילמתי של הערך שדרת הוושינגטוניות (טירת צבי) לקטגוריית משנה של טירת צבי ולא הצלחתי. יצרתי קטגוריית Washingtonias parkway in Tirat Tzvi לתמונה Washingtonias Parkway in Tirat Zvi 7.JPG אבל לא הצלחתי לשייך את הקטגוריה לקטגוריית Tirat Tzvi. אודה על עזרתך. Danny Gershoni - שיחה 20:23, 31 במאי 2014 (IDT)
כי לא השלמת את יצירת הקטגוריה. היא הייתה אדומה, לא קישרת לקטגורית אב של טירת צבי. עשיתי זאת ראה כאן. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 20:38, 31 במאי 2014 (IDT)
הי חנה Hanay, סוף כל סוף הבנתי איך יוצרים קישור בין קטגוריה לקטגוריית משנה (ראי קטגוריית משנה שיצרתי Kantara Bridge in Nahal Harod לקטגוריית Nahal Harod). Danny Gershoni - שיחה 21:38, 31 במאי 2014 (IDT)

קטגוריה[עריכת קוד מקור]

העברתי את הקטגוריה שיצרת לקטגוריה:אישים הקבורים בבית הקברות בנהלל - זה מבנה השם המקובל לקטגוריות כאלה. דוד שי - שיחה 19:49, 2 ביולי 2014 (IDT)

הי דוד שי. שמתי לב (נו בטח, זה קרה באמצע העידכונים שלי). תודה Danny Gershoni - שיחה 19:55, 2 ביולי 2014 (IDT)

קובץ:Poalei Zion Leaders.jpg[עריכת קוד מקור]

שלום דני, מתי התמונה הזאת צולמה והיכן. נראה שכבר פגו זכויות היוצרים. בטקסט של התמונה לא כתבת את המידע הזה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:56, 4 באוגוסט 2014 (IDT)

הי חנה Hanay. אני מעריך שבסביבות 1920. לא יודע איפה צולמה Danny Gershoni - שיחה 18:02, 4 באוגוסט 2014 (IDT)

כוכב להיסטוריון![עריכת קוד מקור]

כוכב היסטורי
תודה על הערכים הנפלאים אודות אנשי העלייה השנייה! יואב נכטיילרשיחה 21:35, 13 באוגוסט 2014 (IDT)
תודה יואב

תודה לרשום[עריכת קוד מקור]

שמתי לב לתרומתך הרבה לוויקיפדיה העברית, ורציתי להביע את הערכתי. תודה רבה!
בברכה, כ.אלון - שיחה 18:22, 3 בספטמבר 2014 (IDT)

תודה רבה כ.אלון מ Danny Gershoni - שיחה 19:30, 3 בספטמבר 2014 (IDT)

שלום דני, אם התמונה צולמה בשנת 1960 אז יש לתת לה רישיון {{|תב|PD-Israel|}} אם לאחר ה- 31 בדצמבר 1963 אז יש עליה זכויות יוצרים ואינה יכולה להיות בשימוש הוגן. נא טיפולך בהתאם. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 18:01, 25 בספטמבר 2014 (IDT)

שלום דני, לא ענית לשאלתי לגבי תמונה זאת. מענה יעזור לי להחליט החלטה נכונה לגבי הטיפול בתמונה. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 06:22, 4 באוקטובר 2014 (IDT)
הי חנה Hanay. בטקסט שקשור לתמונה כתוב שהיא משנות השישים אבל אין שנה מוגדרת. מצד שני הבניין היום אינו נראה כמו שהוא נראה בתמונות לאחר שחלק ממנו קרס כך שנשאלת השאלה האם לא ניתן להתייחס למקרה זה כמו ההתייחסות אל בן אדם שנפטר ולא ניתן יותר לצלם אותו אלא רק להשתמש בתמונות של אחרים וב"שימוש הוגן" ? Danny Gershoni - שיחה 10:16, 4 באוקטובר 2014 (IDT)
במקום להתלבט, אני מציעה שתפנה לאתר ממנו לקחת את הקובץ ובקש את אישורם להעלאת התמונה ברישיון חופשי, את נוסח האישור תמצא בדף ויקיפדיה:OTRS. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 14:12, 4 באוקטובר 2014 (IDT)
פניתי אליהם במייל. נקווה לתשובה מהירה Danny Gershoni - שיחה 19:30, 4 באוקטובר 2014 (IDT)
מה קורה עם התמונה הזאת? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 07:51, 10 בדצמבר 2014 (IST)
הי חנה Hanay. נא תשומת לבך להערות שרשמתי בתמונה. דיברתי עם המרכז לחקר טבריה שהם הבעלים של התמונה והם אמרו שניתן להשתמש בתמונה תוך מתן קרדיט להם. האם זה מספיק או שצריך להחתים אותם על טופס ORTS ? Danny Gershoni - שיחה 07:59, 10 בדצמבר 2014 (IST)
צריך להחתים אותם על הטופס. זה גם לטובתם. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 11:53, 10 בדצמבר 2014 (IST)
אוקי חנה Hanay. אני אצור איתם קשר ואטפל בזה. Danny Gershoni - שיחה 12:04, 10 בדצמבר 2014 (IST)

שינוי בלוח הזמנים של הסדנה המתקדמת לעריכה[עריכת קוד מקור]

שלום, רציתי להודיע לך על שינוי בלוח הזמנים של הסדנה המתקדמת לעריכה - במקום שני מפגשים קצרים ומפוצלים הסדנה אוחדה למפגש אחד ארוך יותר, מהשעה 10:00 עד 16:00 באותו היום ובאותו המקום. משום שנרשמת למפגש הבוקר השינוי העיקרי מבחינתך הוא שהמפגש יהיה ארוך יותר, אין חובה להישאר עד הסוף במידה וכבר יש לך תכניות אחרות. Chenspec-WMIL - שיחה 18:33, 1 באוקטובר 2014 (IDT)

הי Chenspec-WMIL. תודה על העידכון. מאחר וכבר תיכננתי חופש לכל היום אז זה דווקא מתאים לי. Danny Gershoni - שיחה 08:08, 2 באוקטובר 2014 (IDT)
יופי - נתראה בקרוב Chenspec-WMIL - שיחה 11:49, 2 באוקטובר 2014 (IDT)

קישורים בתוך הערות שוליים[עריכת קוד מקור]

בהמשך למה שכתבת בדף הסדנה, יש דוגמה לבעיה מסוימת? בעקרון הקישור נעשה כמו בכל טקסט אחר, עם חריג חשוב אחד כשמדובר בקישור לאתר אינטרנט חיצוני: אם מופיע בקישור הסימן '=', אזי יש להוסיף בתחילת הערת השוליים, אחרי הקו האנכי, את הכיתוב '1='. למשל {{הערה|1= תוכן ההערה כולל אותו קישור לאתר האינטרנט.}}
באשר לקטגוריות, אתה מבקש לדעת משהו מסוים?
חוץ מזה אני ממליץ לעבור על רשימת הגאדג'טים בהעדפות המשתמש, ולהפעיל גאדג'טים שנראה לך שיקלו עליך בעריכה. נויקלן 19:30, 9 באוקטובר 2014 (IDT)

תודה נויקלן וזה גם עבד לי אבל זה כנראה יותר מורכב כי כשאני מסתכל בערכים שונים אני רואה הרבה ווריאנטים (למשל בערך של בגין יש: {{הערה|שם=neum52|1=מנחם בגין או {{הערה|1=מדינג, פנחס או {{הערה|שם=shilumim). בנוגע לקטגוריות של ערכים אז אני רוצה לדעת איך מייצרים קטגוריה. בנוסף בקטגוריות של תמונות בויקימדיה מצליח ליצור קטגוריות אבל יש לי הרגשה שאני עושה את זה בדרך עקומה כי אני לא מצליח להשתמש בסרגל התחתון של התמונה. Danny Gershoni - שיחה 16:22, 10 באוקטובר 2014 (IDT)
הערות שוליים. המקרה הראשון והשלישי מציגים הערה שנעשה בה שימוש מספר פעמים בערך. כדי לא להקליד כל פעם מחדש את תוכן ההערה נותנים לה "שם". במקום הבא בטקסט שבו רוצים שתופיע הפניה לאותה הערה נותר רק לציין את שמה. למשל {{הערה|שם=השם שבחרנו לתת להערה|תוכן ההערה.}}, ובפעם הבאה שנרצה שאותה הערה תופיע נרשום {{הערה|שם=השם שבחרנו לתת להערה}}. שים לב ששם ההערה ניתן לפני תוכנה, וגם הוא מופרד בקו אנכי. כמו כן, אם תוכן ההערה יכלול קישור מהסוג עליו דיברנו, אז שוב צריך להוסיף לפני תוכן ההערה ומיד אחרי הקו המפריד את הסימון '1=' ({{הערה|שם=שם ההערה|1=תוכן ההערה כולל הקישור "הבעייתי".}}). זה מה שרצו לעשות בדוגמה הראשונה שהבאת: להערה קוראים neum52, בתחילת האזור של תוכן ההערה מופיע הכיתוב '1='. בגלל בעיות כיווניות בתצוגת העברית זה נראה בסדר קצת שונה, בעוד שבפועל זה הסדר בו זה רשום. כשאני לא בטוח בסדר המדוייק בו התווים מוקלדים, אני נעזר לרוב בחצים שבמקלדת: שמים את הסמן של הכתיבה בתחילת הטקסט, מחזיקים את מקש שיפט, לא עוזבים אותו, ומתחילים לנוע שמאלה/ימינה עם החצים שבמקלדת. הטקסט יסומן כאילו להעתקה ותוכל לראות כל פעם תו נוסף מסומן בסדר בו הם הוקלדו.
עוד משהו על אותה הערה בשם neum52: במקרה הזה הוסיפו סתם הן את שם ההערה והן את הסימון '1='. הם לא מזיקים, אבל הם פשוט מיותרים שם. אין בקישורים שבתוכן של אותה הערה את הסימן '=', ולא נעשה בה שימוש בהמשך הערך (אולי בעבר נעשה ובינתיים מחקו את השימוש הנוסף).
גם בהערה ששמה shilumim נעשה שימוש מיותר בסימון '1=' בתחילת תוכן ההערה. זה לא מזיק, אבל זה פשוט מיותר שם. אני מנחש שפעם הקישור שם לכתבה היה בצורת כתובת אינטרנט שכללה את הסימן '=', ומתישהו המירו אותה לקישור דרך תבנית.
הסרתי בשני המקרים את הכיתוב '1=', כך שתוכל לראות שהם באמת היו מיותרים שם, ושהלינקים ממשיכים לעבוד וההערה מופיעה באופן תקין (הערות 3 ו-6 במצב קריאה של הערך).
גם במקרה השני שהצגת ({{הערה|1=מדינג, פנחס) ה'1=' פשוט מיותר. או שהיה שם פעם קישור בעייתי או שהוסיפו סתם. נויקלן 18:30, 10 באוקטובר 2014 (IDT)
קטגוריות. היצירה היא כיצירת כל דף חדש (הוספת הקטגוריה שטרם נוצרה לערך ואח"כ כניסה לקישור האדום בתחתית הדף. לחילופין יצירת קישור אדום בתצוגה מקדימה בטיוטה כלשהי וכניסה אליו או "חיפוש" הקטגוריה שטרם קיימת (חיפוש באתר של 'קטגוריה:שם הקטגוריה שאני הולך ליצור'), כניסה לקישור האדום ויצירת הדף. תוכן הבסיס של הדף יהיה קטגוריות האם מופרדות בירידת שורה (Enter) (קטגוריה:אם ראשונה, קטגוריה:אם שנייה וכו'). לדברים נוספים פשוט כנס למצב עריכה בקטגוריות קיימות על מנת לראות מה יש שם לרוב, ואח"כ תחקה את מה שמתאים לך. הכללים ליצירת קטגוריות, כמו גם הנחיות מפורטות יותר, נמצאים בויקיפדיה:קטגוריה#קטגוריות חדשות, בויקיפדיה:קטגוריה#פתיחת קטגוריה חדשה ובפרקים שבהמשך הדף ההוא. כללי האצבע - תהיה בטוח שהיא לא קיימת כבר בשם אחר; יש לפחות חמישה ערכים פוטנציאלים שהקטגוריה תוכלל בהם. אם אתה לא בטוח במשהו פשוט תשאל, כאן או בוק:די. נויקלן 18:30, 10 באוקטובר 2014 (IDT)
קטגוריות בוויקישיתוף. מה זה הסרגל התחתון של התמונה ? ראיתי בזמנו את הקטגוריות שיצרת בקומונס, הן בסכ"ה היו בסדר, יוצא אחת שיש בה typo. אני לא תמיד סגור על הסדר שבו הם אוהבים לכתוב את המילים בשמות הקטגוריות. נדמה לי שהקו המפריד פחות מקובל (גם כאן). הכי פשוט זה לבדוק מה המבנה של שם הקטגוריות המקבילות בקטגוריית האם, ולחקות את המבנה של השם. זאת גם ההזדמנות להודות לך על תיעודם של אתרי המורשת בכתיבה ובצילום. נויקלן 18:30, 10 באוקטובר 2014 (IDT)
תודה רבה נויקלן על התשובה המפורטת. לגבי הלינקים בהערות אני צריך לעבור על הערכים שלי ולשפר את הערות השוליים. לגבי קטגוריות של תמונות, בכל תמונה בויקימדיה יש בתחתית העמוד סרגל שבעזרתו אפשר, אני מניח, ליצור קטגוריות אב וקטגוריות בן ועם זה אני מסתבך ולכן, כפי שציינתי, נראה לי שאני מייצר קטגוריות בצורה עקומה (גם אם התוצאה בסדר). ושוב תודה על העזרה. Danny Gershoni - שיחה 18:32, 11 באוקטובר 2014 (IDT)


היי, בהמשך לעריכה הזאת קבל טיפ קטן: אם אתה רוצה ליצור "קישור פנימי" לקטגוריה, מבלי שהדף יוכלל באותה קטגוריה, עליך להוסיף נקודותיים בתחילת הקישור, באופן הבא [[:קטגוריה:תבניות קישורים חיצוניים - עיתונים]]. התוצאה תהיה: קטגוריה:תבניות קישורים חיצוניים - עיתונים. זה נכון גם לגבי קבצים שרוצים לקשר אליהם מבלי שהם יופיעו בדף עצמו. נויקלן 19:41, 16 באוקטובר 2014 (IDT)

תודה נויקלן. שיניתי אצלי בפרופיל. לגבי החלק השני של הערתך, האם את מתכוון ליצירת לינק לתמונה כך שהיא לא תופיע בערך ? Danny Gershoni - שיחה 19:59, 16 באוקטובר 2014 (IDT)
בדיוק. נויקלן
קובץ:Massada on the Carmel - 1.JPG ככה Danny Gershoni - שיחה 20:14, 16 באוקטובר 2014 (IDT)
כן, וכמו בכל קישור פנימי אפשר גם ככה.
אפשר גם לקשר כך שיפתח דף הקובץ בקומונס עצמו, על ידי הוספת הקידומת c: ‏(c:קובץ:Massada on the Carmel - 1.JPG). נויקלן 00:03, 17 באוקטובר 2014 (IDT)

בעיה ב{{עץ משפחה}}[עריכת קוד מקור]

שלום רב, בשימוש שעשית ב{{עץ משפחה}}, נתת את אותו השם מספר פעמים באותה שורה (למשל יוהנה בשורה הראשונה). במצב כזה התבנית מתיחסת לפרמטר האחרון ולכן כל יוהנה מופיעה לפי ההגדרה האחרונה (יוהנה שפייר). יש לתת שמות נפרדים (יוהנהש, יוהנהמ או יוהנה1 יוהנה2 וכדומה) כדי למנוע מצב כזה. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 17:13, 1 בדצמבר 2014 (IST)

תודה יונה ב., אני עוד צריך לשפצר את העץ הזה. Danny Gershoni - שיחה 08:59, 2 בדצמבר 2014 (IST)

לאה מירון כצנלסון[עריכת קוד מקור]

שלום דני, ראיתי שאתה עוסק בכתיבת הערך. חשוב שמקריאת הערך תובן חשיבותה של לאה. למעשה חשיבותו של נשוא ערך מובנת כבר מקריאת הפתיח. אני מקווה שתשלים את החסר, טרם שתעלה את הערך למרחב הערכים. בהצלחה, ותודה בעד הערכים שכבר כתבת. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 17:53, 30 בדצמבר 2014 (IST)

הי אריאל פ. (slav4). תודה. את הפתיח אני כותב בד"כ בסוף העריכה, ולפני העלאת הערך למרחב הציבורי, אחרי שיש בידי את כל המידע. Danny Gershoni - שיחה 18:04, 30 בדצמבר 2014 (IST)
יש בכך הרבה מן הצדק. תודה בעד תשובתך. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 20:40, 30 בדצמבר 2014 (IST)