שיחת משתמש:ELI111

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 16 שנים מאת אריה בן שמן בנושא ברכת המזון

ברוך בואך לוויקיפדיה![עריכת קוד מקור]

If you can't read Hebrew, click here.

שלום ELI111, וברוך בואך לוויקיפדיה – האנציקלופדיה העברית החופשית הראשונה.
ויקיפדיה היא אנציקלופדיה חופשית, שיתופית ופתוחה שכולם יכולים לקרוא ולהיעזר בה, ואף לערוך אותה. להלן מידע שיהיה לך לתועלת:

עריכה: אם ברצונך להוסיף או לשפר ערך שקראת, ניתן ואף כדאי לעשות זאת. יש ללחוץ על לשונית "עריכה" בראש העמוד ולתקן כמיטב הבנתך. לפני שמירת השינוי מומלץ ללחוץ על "הראה תצוגה מקדימה" ולוודא שהשינוי שעשית תקין. נא להסביר את מהות השינוי בתקציר העריכה, ובמקרה הצורך להוסיף פרטים בדף השיחה של הערך. למידע נוסף: איך לערוך דף, סיוע לגבי עריכות "נעלמות", איך לעצב דפים.

דפי שיחה: בראש כל דף מופיעה לשונית "שיחה", שלחיצה עליה מובילה לדף השיחה של הדף. שם ניתן לדון עם אחרים בתוכן הערך. לדף השיחה ניתן להוסיף נושא חדש בלחיצה על לשונית הפלוס (+) הנמצאת בראש הדף. בדפי השיחה יש להקפיד על כללי ההתנהגות בין חברי הקהילה.

חתימות: בוויקיפדיה אין חותמים בגוף הערכים, אך חותמים בסוף כל הערה שכתבת בדף שיחה. כדי לעשות זאת יש להוסיף ארבעה סימני ~ (זרקא) בסוף הטקסט שכתבת (כך: ~~~~), אלו יהפכו אוטומטית בשמירה לחתימה הכוללת את שמך וקישור לדף המשתמש שלך, בתוספת השעה והתאריך.

דפי משתמש והודעות אישית: לכל משתמש רשום יש "דף משתמש" ודף "שיחת משתמש". דף המשתמש, שאליו ניתן להגיע בלחיצה על שמו של המשתמש, משמש בדרך כלל את המשתמש כדי להציג פרטים על עצמו. בדף השיחה של המשתמש אפשר להשאיר לו הודעות. המשתמש יקבל חיווי על ההודעה הממתינה.

לתשומת לבך: אין להכניס לוויקיפדיה חומר המוגן בזכויות יוצרים או תרגום שלו. הדבר תקף גם לגבי תוכן כתוב וגם לגבי תמונות - אין להעלות תמונות שמצאת סתם כך בגלישה באינטרנט, אלא יש לברר האם ניתן להשתמש בהן בהתאם לחוקי זכויות היוצרים.

מומלץ לעיין במדריך הכתיבה המקוצר שמסביר את כללי הכתיבה הבסיסיים. אם ברצונך בעזרה נוספת, ניתן לקרוא את דפי העזרה. אם ברצונך לשאול שאלה כללית הקשורה לוויקיפדיה (מדיניות, נהלים וכדומה), יש לעשות זאת במזנון. אם יש לך שאלה ספציפית, או שברצונך לקבל עזרה בנושא מסוים, ניתן לפנות לדלפק הייעוץ. אם ברצונך לבקש חונכות מוויקיפד בעל נסיון, תוכל למצוא עזרה בחממה.

אני אישית אשמח לעזור אם תתעורר שאלה או בעיה, וכך גם כל שאר הוויקיפדים.

בהנאה!
שמובבה 11:02, 11 ביולי 2007 (IDT)תגובה


ברכת המזון[עריכת קוד מקור]

נאלצתי לבטל את עריכתך משום שאין היא נוגעת לערך המדובר ומשום שהיתה נמחקת בלאו הכי על ידי ויקיפדים אחרים.

גם אם תרצה לכתוב את הקטע בערך הנוגע לשיעורי האכילה, הוא יפסל, משום שאינו כתוב בצורה אנציקלופדית ורהוטה ואינו עומד בכללי ויקיפדיה.

קריאת הקטע מוכיחה ללא ספק על הבנתך בנושא ועל ההשקעה העומדת מאחוריו, לכן נשמח לקבל את תרומתך בצורה המתאימה לכללים הנ"ל.

כהערכה לעבודתך וכדי לא למוחקה ברגל גסה אני מעביר אותה לכאן:

נושא שיעורי התורה הינו אחד מן הנושאים המסובכים והמורכבים שבהלכות ברכות. מחלוקות רבות הנושאות ערכים מתקופות שונות (כגון: כור, סאה, כזית וכד') מפורטות בספרים מגוונים (ראה "סדר הדורות הקצר" לר' שלמה בניזרי). לעיניננו ניגע בארבעה ערכים: "כזית" (כ- 28 סמ"ק), "כביצה" (כ- 56 סמ"ק), "רביעית" (כ- 86 מ"ל), "כמלוא לוגמיו" (כ- 44 מ"ל). שני גאונים מאחרוני זמנינו נחלקו בכמויות המדוייקות, הגאון ר' חיים נאה זצ"ל, וה"חזון איש" (ר' אברהם ישעיה קרליץ זצ"ל). כיום לרב השיטות פוסקים כדעת הגר"ח נאה (וכפסיקתו פירטנו לעיל בסוגריים, אולם החזו"א סובר שהמידות כפולות ממידותיו של הגר"ח נאה, וכל זה תלוי במחלוקת כמה היא ביצה? 50 או 100 סמ"ק). כמו כן, דיון נוסף קיים בשאלה כיצד למדוד את הכמויות, בסמ"ק (נפח) או בגרם (משקל)? יש שפסקו שכיוון שכיום רב הציבור לא יודע למדוד את הכמות בסמ"ק בדיוק- עדיף שימדדו בגרם (שבד"כ יוצאת כמות גדולה מבסמ"ק). אך רב רובם של הפוסקים הכריעו שבכל מקרה יש למדוד בסמ"ק, ואדם שממש אין לו אפשרות למדוד בסמ"ק שימדוד בגרם (וראה "ברכת אליהו" בתחילת הספר כיצד מודדים בדיוק). האוכל "כזית" ממאכל מסויים (תוך כדי זמן של "אכילת פרס"- 4-7 דק', מחלוקת בין עדות ישראל)- חייב בברכה אחרונה הראויה על המאכל הנ"ל. אכילת "כביצה" נחשבת קביעת סעודה ממש (אפילו ש"כזית" נחשב קביעת סעודה לעניין חיוב ברכה אחרונה, "כביצה" נחשבת סעודה כדי לצאת בה ידי חובת סעודות שבת, וכידוע- לפני קידוש בשבת אסור לטעום כלום ולפני מוסף אסור לסעוד, ואדם שרוצה לקדש בין שחרית למוסף (שהרי חיוב קידוש קיים מייד לאחר שחרית, וחייב סעודה במקום שמקדש) רשאי ובתנאי שיאכל יותר מ"כזית" (שיחשב סעודה לצאת ידי קידוש) ופחות מ"כביצה" (שלא יחשב סעודת ממש, שאסורה לפני מוסף)). השותה "רביעית" משקה תוך זמן שרגילים לשתות כמות זו (י"א 6 שניות וי"א "כדי אכילת פרס")- חייב בברכה אחרונה הראויה על המשקה הנ"ל. כמות "כמלוא לוגמיו" היא הכמות הנכנסת בחלל חצי פיו של אדם רגיל, והיא כחצי "רביעית". בשבת, כמות היין המינימאלית שחייבת להיות בכוס היא "רביעית" והכמות המינימאלית שחייב המקדש לשתות (לכתחילה) היא "כמלוא לוגמיו".

בברכה. אריהשיחה 20:55, 11 ביולי 2007 (IDT)תגובה