שיחת משתמש:Havelock/ארגז חול 2

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 17 שנים מאת GODFATHER בנושא פתיח

כל הפרקים יהיו בערך אחד? מה התכנון? מה לגבי ערכים אחרים שקשורים לסיינפלד חוץ מפרקים? רועי אסולין או קייזר סוזה :) 14:45, 28 אפריל 2006 (IDT)

דף זה יהיה רשימה מסודרת של כל הפרקים בסיינפלד. ברשימה יופיעו תקצירים מקוצרים (ולא כפי שכרגע ניתן למצוא על "פסטיבוס" בערך הראשי), שמות הפרקים ואולי אנקדוטות מסוימות. לדעתי, זה לא כל כך דרוש, אבל בר קיימא. לדוגמאות אחרות (לאו דווקא טובות, לדעתי) ראה את משפחת סימפסון - רשימת פרקים ואבודים/רשימת הפרקים (שים לב להתנגשות חסרת טעם בין רשימה זו לרשימה בערך הראשי). לגבי ערכים אחרים זה עניין אחר. אני יכול לתרום רבות, אבל לא מרגיש צורך עז להתחיל במיזם גדול שכזה ומסתפק לעת עתה ברשימת הפרקים. אם אתה זקוק לעזרה או מבקש עין ביקורתית או הגהה - אתה יכול לפנות אלי ואשמח לעזור. אני מציע שלאחר שיווצרו מספיק ערכים ניצור תבנית שתרכזם. בתור דוגמה לתבנית שכזו, ראה את התבנית הנהדרת שנמצאת בתחתית הערך מטאליקה. זהר דרוקמן 16:07, 28 אפריל 2006 (IDT)
סבבה. אני אעזור בכתיבת הדף הזה. יש לי רק בעיה אחת וזה העניין של הטבלה.. אני לא כל כך טוב בעיצוב ודברים כאלה.. אז אחרי שאתה תתחיל עם פרק מסוים, אני אוכל לקחת את העיצוב שלך ולהמשיך איתו לפרקים אחרים. רועי אסולין או קייזר סוזה :) 17:17, 28 אפריל 2006 (IDT)
מה קורה עם זה? רועי אסולין או קייזר סוזה :) 19:31, 3 מאי 2006 (IDT)
כמו שאמרתי, ייקח לי זמן. אני מחשיב את העבודה על הרשימה הזו כמשנית לפעילויות רבות אחרות שלי ("היום בהיסטוריה", ערכים לשכתוב). לא שכחתי, אני מבטיח. אתה מוזמן לעזור. זהר דרוקמן 10:10, 4 מאי 2006 (IDT)

כמה דברים לפתור[עריכת קוד מקור]

  • תמונות מהפרקים. יש בויקיפדיה האנגלית. אני לא יודע אם צריך להעלות אותן אחת אחת או שיש דרך להשתמש באילו שבשרת של ויקיפדיה האנגלית.
  • השמות בעיברית של כל הפרקים. בינתיים אני מתרגם בצורה רגילה, חוץ מפרקים שאני לא מצליח למצוא להם שם עיברי שאינו מגוחך.

Keiser Sozeשיחה 18:53, 6 מאי 2006 (IDT)

לגבי תרגום הפרקים, קיימתי כבר דיון דומה עם משתמש:קקון בשיחה:סיינפלד. אני אישית בעד תרגום משלנו מכמה סיבות: השמות הרשמיים הם מדי פעם מגוחכים ("משפחת המפטון" במקום "ההמפטונז"), לא הופיעו כלל בחלק מגרסאות התרגום לסידרה וגם כאשר הופיעו - לא תמיד חפפו. מעבר לכך, רוב הפעמים התרגום היה ישיר (או לפחות ניסה להיות כך). אם כך, אני מציע שכרגע נזנח את תרגום השמות (אני יכול לעשות את זה בכל רגע נתון בקלות רבה, כך שזה לא בעייתי). אם למישהו יש השגות מחד - שיביען. אם בעוד שבוע מי מתורמי הרשימה לא יתנגד או ישכנע אחרת - אתרגם בעצמי. זהר דרוקמן 22:10, 9 מאי 2006 (IDT)

רבותי, אני מבקש להעלות 3 נקודות לגבי תקצירי הפרקים:

  1. קישורים פנימיים - למה להימנע מהם?
  2. אני אישית מעדיף התפתחות עלילתית על פני התפתחות כרונולוגית. לדוגמה, תקציר הפרק הראשון:
    בחורה שג'רי פוגש בדרך רוצה להשאר אצלו כשהיא מגיעה לניו יורק. ג'ורג' חושב שהיא מנצלת אותו. (המקום המקורי של המשפט על קסלר-קרמר) הבחורה מתקשרת לג'רי ורוצה להשאר אצלו ללילה. אחרי שהיא מגיעה היא מבקשת להשאר לילה נוסף. ג'רי מתאכזב לגלות שהיא מאורסת. קסלר (שמו יוחלף לקריימר החל מהפרק הבא) מגיע לקנות כמה חתיכות בשר.
  3. הערה אחרונה: אני מקווה שאינכם משתמשים בתרגום ישיר מהאתר שאת כתובתו סיפקתי בקישורים החיצוניים, ומשנים מעט את הנוסח.

מעבר לכך, אני רוצה להודות לכולכם על התרומה הנהדרת. אני מתנצל שנראה לרגע כאילו שכחתי מהפרויקט על אף שהוא ממוקם במרחב המשתמש שלי, פשוט הייתי טרוד בעניינים אחרים. זהר דרוקמן 22:01, 9 מאי 2006 (IDT)

פתיח[עריכת קוד מקור]

לכל התורמים, שימו לב לנסיון שלי בעונה הרביעית. כתבתי פתיח קצר הסוקר את העונה באופן כללי. לדעתי הדבר מוסיף הרבה לערך והופך אותו מ"סתם" רשימה למאמר אנציקלופדי יותר. אני ממליץ ליישם זאת במידת האפשר גם בעונות האחרות. זהר דרוקמן - אהמ 18:26, 12 באוגוסט 2006 (IDT)תגובה

לדעתי תקציר כזה יותר יתאים בערך הראשי, אבל בלי שום קשר למיקום, לפחות ממה שאני ראיתי (אני כרגע באמצע העונה החמישית וזאת הפעם הראשונה שאני רואה את הסדרה) - אין ממש קווי עלילה שנמשכים עונה שלמה, וכמו "ג'רי", גם סיינפלד היא "A Show about nothing", בלי שום אפשרות לעשות תקציר לעונה שלמה. העונה היחידה שאיכשהוא מתקרבת לזה היא כמובן העונה הרביעית, שיש את נושא הפיילוט ואת הקשר של ג'ורג' עם סוזן, אבל זאת כנראה העונה היחידה (ואני מתאר לעצמי שבגלל זה התחלת דווקא ממנה). Godfather שיחה 18:46, 12 באוגוסט 2006 (IDT)תגובה
מה זאת אומרת התחלתי בעונה הרביעית? כבר עשיתי לא מעט (בכל זאת ארג חול שלי). בכל מקרה, בהמשך ישנה עוד עלילה עונתית אחת (לא אגלה כדי לא להרוס) וישנן מספר עלילות אחרות שמתפתחות במהלך העונות השונות מפרק לפרק. אבל לא זאת מטרת הפתיח - מטרתו היא לתת רקע אנציקלופדי כללי על העונה, לאו דווקא מבחינת תקציר. זהר דרוקמן - אהמ 18:56, 12 באוגוסט 2006 (IDT)תגובה
התכוונתי שבחרת להתחיל לעשות את התקצירים עם העונה הרביעית (לא דיברתי על הפרקים עצמם). אם אתה מצליח לכתוב הקדמה נורמלית לעונות האחרות זה כמובן לא מזיק ואפילו מצויין, אבל אני פשוט לא יודע אם הייתי מצליח לכתוב הקדמה\תקציר על שאר העונות שראיתי (זה בערך כמו לכתוב תקציר לתוכנית כמו הסימפסונס - גם שם אין קו עלילתי עונתי אלא יש עלילה שמתחילה ונגמרת בד"כ בכל פרק). Godfather שיחה 19:12, 12 באוגוסט 2006 (IDT)תגובה