שיחת משתמש:Idan hcadash

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום Idan hcadash, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, נעבעך - שיחה 09:41, 9 בינואר 2024 (IST)[תגובה]

היי עידן, כיף להכיר אותך גם מכאן...

שְכּוֹיֵיח! על עריכותיך, ירבו כמותך בוויקיפדיה.

דרך אגב כדאי שתכיר את המדיה ויקי להוספת קישורים שיכול לעזור לך מאוד. אתה יכול להוסיף אותו במיוחד:העדפות, לסמן את "כפתור בתפריט הצד להוספת קישורים מהירה". בברכה נעבעך - שיחה 10:30, 15 בינואר 2024 (IST)[תגובה]

כיף גם לי! תודה רבה על קבלת הפנים החמה.
ותודה גם על הטיפ, הוספתי כעת בהעדפות. זה בהחלט יקל עלי. Idan hcadash - שיחה 12:04, 15 בינואר 2024 (IST)[תגובה]
מצטרף לברכות של נעבעך :) פעמי-עליון - שיחה 20:08, 15 בינואר 2024 (IST)[תגובה]
תודה רבה! Idan hcadash - שיחה 20:35, 15 בינואר 2024 (IST)[תגובה]

הי. שמתי לב שאתה עורך את טיוטת "תורה ומדע" בשעה שכבר קיים ערך דת ומדע במרחב הערכים וחיפוש של תורה ומדע מעביר ל"דת ומדע". אם כך מה מטרת העריכות שלך והאם בכוונתך להחליף את התוכן הקיים בחדש שאתה כותב בטיוטה ? Danny Gershoni - שיחה 15:44, 21 בינואר 2024 (IST)[תגובה]

מטרת העריכות היא ליצור ערך חדש שיתמקד רק ביהדות. הערך דת ומדע כיום הוא ערך מבולבל וגרוע, ויש בו כמה בעיות מהותיות:
  1. המבנה שלו חסר היגיון: יש בו פרק לגישות ליישוב קונפליקטים, ואז פירוט של הקונפליקטים עם הגישות ליישובם בפרק נפרד ונוסף. זוהי כפילות.
  2. הנושא שלו לא ממוקד: הערך כפול פעם שניה בגלל השניות שיש בין הנצרות ליהדות. שתיהן מתבססות על התנ"ך, ובשתיהן יש זרמים ליטרליים, שמקבלים את המקרא מילולית. אבל השילוב שלהן יחד מנפח מאוד את הערך וגורם לו להיות מבולבל מאוד, כי הוא דורש פירוט על כל זרם בכל דת (וזה חוץ מהעניין שהאסלאם זוכה להתעלמות מוחלטת).
  3. היסטוריה רגישה: בגלל ההיסטוריה של הערך, יש בו רגישות גדולה מול כל טענות האפולוגטיקה (הכפולות!), ומלחמות על כל משפט. הקורא המצוי שנכנס לערך פשוט לא מבין על מה מדברים כי אין פירוט הגיוני של המתחים בין התגליות המדעיות לבין התפיסות המסורתיות. כל הערך רק מספר איך פותרים אותן, בזמן שאין בכלל סקירה של הקיום שלהן (ולא, רשימה קצרצרה של כותרות לא נחשבת סקירה).
הפתרון לדעתי הוא יצירת הערך תורה ומדע כדף נפרד (ולא הפניה). ושם:
  1. מבנה: הערך יתבסס על סקירה היסטורית-תיאורית ולא פולמוסית. דהיינו: ציטוט מדענים ורבנים בהקשר ההיסטורי שלהם. פרק לתקופה שלפני המהפכה המדעית ופרק נפרד לאחריה. יוקדש פרק לסקירת המתח בין תחומי המדע השונים (אסטרונומיה, גאולוגיה, ביולוגיה וכו') לבין תפיסות דתיות. פרק נפרד ויחיד יציג את הגישות האפולוגטיות הרווחות היום בזרמים היהודיים (חרדים ודתיים לזרמיהם באורתודוקסיה, מסורתיים, רפורמים וכו').
  2. מיקוד: הערך יתמקד רק ביהדות מול המדע.
  3. בגלל שהערך חדש, יהיה קל יותר להגדיר לו מבנה ברור, והוספות של עורכים אפולוגטיים יוכלו להיכנס בלי להפריע לזרימת הסקירה, בפרק המתאים.
Idan hcadash - שיחה 16:41, 21 בינואר 2024 (IST)[תגובה]
אולי עדיף שתקרא לערך יהדות ומדע, להבדיל מאסכולת תורה ומדע (Tora Umadda) נעבעך - שיחה 19:23, 21 בינואר 2024 (IST)[תגובה]
קיבלתי. תודה רבה! טיוטה:יהדות ומדע (והחזרתי את הטיוטה של תורה ומדע למצבה הקודם) Idan hcadash - שיחה 06:11, 22 בינואר 2024 (IST)[תגובה]