שיחת משתמש:Jiddisch/ארכיון דצמבר 2005

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הסברתי בשיחה:חג הגאולה מדוע שייכתי את הערך לקטגוריית חגי ישראל. אם אתה רוצה לשנות, עשה זאת לאחר שנגיע להסכמה שם.
נתנאל 06:04, 13 דצמבר 2005 (UTC)

ספיקס מוטה ושיווקי[עריכת קוד מקור]

שלום לך,

הערך שכתבת מוטה ושיווקי. הוא הוכנס לקטגורית שיכתוב. את/ה מוזמן/ת לשכתבו כך שיתאר נקודת מבט אנציקלופדית.

תודה על תרומתך לוויקיפדיה!

אנו יודעים כי זמנך יקר, אך על מנת שתהיה אחידות בוויקיפדיה, אנו מבקשים וממליצים לקרוא את המדריכים העוסקים בכתיבת ערכים חדשים:

בכל שאלה נשמח לעזור לך בדלפק הייעוץ.

בברכה,
אורנה - ladypine 15:32, 17 דצמבר 2005 (UTC)

מחיקת ערכים[עריכת קוד מקור]

קרא בעיון את השיחה במזנון. דרור 12:47, 18 דצמבר 2005 (UTC)

האם אתה מעוניין להמשיך לדעת אילו ערכים נמחקו היום? כי כרגע מחקתי את הערך חקיקה שכלל את הטקסט: "יא זונותתתתתתתת סוזי כהן מרעננה!!!!!!!!! הששששששששמנה!!!!!!!!!! " דרור 15:49, 18 דצמבר 2005 (UTC)

נא השאר את השיחה בדף זה - אין טעם לחלק אותה בין שני דפי משתמש ונהוג להמשיך אותה במקום בו התחילה.
שנית - נא חתום באמצעות 4 פעמים ~.
שלישית, כרגע מחקתי את הערך מות (אל) שכלל את התוכן:
"מות מות הוא כאשר הלב של הבן אדם או יצור חי אחר לא דופק,ולאחר מיכן טמפרטורת הגוף נופלת לפחות מטמפרטורת הגוף הנוכחית {הנורמלית של בן האדם והיא 36.00}ואז גם הדם לא זורם בכליות כיוון שאין את מי שיזרים אותו {הלב,אם הלב לא דופק סימן שהיצור החיי מת}כך אפשר להבדיל ביין יצור חיי לביין יצור מת."
ברור שאין כל קשר בין התוכן למה שאמור להיות בערך - זה מתאים למחיקה מהירה, ואין כל טעם לחכות את זה ולשמור את זה עוד שבוע - אחר כך מי יזכור למחוק את זה מדף השיחה? ואם משהו יכנס בנתיים לדף השיחה הוא יראה את ההבלים האלה. דרור 16:20, 18 דצמבר 2005 (UTC)
דוגמא נוספת מהרגע האחרון - בערך אהרון בור כתב משתמש: "מי זה?". זה גם לא אחד משלוש האפשרויות שציינת. האם אתה סבור שצריך להשאיר את זה שבוע בדף השיחה? ובערך מפרץ תיאלנד כתבו "כפר ורדים הגרועים" . מה עם זה? דרור 16:23, 18 דצמבר 2005 (UTC)
חחחחח למה לא, שיצחקו קצת:), תשמע, כל הכבוד לכם על העבודה הנהדרת, רק חבל שאתה לא מביא גם דוגמאות פחות מצחיקות Jiddisch 16:38, 18 דצמבר 2005 (UTC)
לא באתי להצחיק אותך - וגם לא בחרתי את הדוגמאות. הבאתי לך את כל המחיקות שעשיתי היום עד כה (אני לא נמצא פה רצוף - אני קופץ להציץ מידי פעם ומוחק מה שקרה בדקה - שתיים שקדמו לכך) - רק שתבין באילו מחיקות מדובר. דווקא במקרים של קללות אני לא משאיר את הטקסט המקורי וכותב "הבל או זבל" או משהו כזה כדי שלא ישארו שמות עם קללות. בשאר המקרים משאירים את הטקסט המקורי ואז רואים את חלקו ביומן המחיקות - אבל אני מקווה שהדוגמאות שהבאתי מבהירות לך שלא צריך לשמור את השטויות האלה. דרור 16:48, 18 דצמבר 2005 (UTC)

קישור לויקיספר[עריכת קוד מקור]

עיינתי בדף המשתמש שלך, וראיתי שניסית לקשר ללימוד שפת היידיש בויקיספר. כדי לעשות זאת עלייך לכתוב [[b:לימוד שפת היידיש]], והתוצאה תהייה b:לימוד שפת היידיש. נדב 10:49, 19 דצמבר 2005 (UTC)

תודה חבר, ואיך עושים קישור לדף המשתמש שלי בויקיפדיה של שפה אחרת (יידיש). ובאותה נשימה, איך עושים את הכישור שפה שלי ביידיש כמו באנציקלופדיה באידיש שזה יוצא טוב, אבל בעברית זה לא יוצא לי.
  • כדי לקשר לכל דף בשפה אחרת, הצורה היא [[:yi:user:Jiddisch]], והתוצאה: >yi:user:Jiddisch. כדי להפוך את הקישור לקישור אינטרויקי (שמופיע למטה מימין), הורד את הנקודתיים הראשונות.
  • תיבת כישורי השפה היא תבנית שצריך להקים. פשוט תעתיק אותה מאידיש לעברית. נדב 13:04, 19 דצמבר 2005 (UTC)
איך אני מעתיק את התבנית? שם אני כותב את התבנית רק בקיצור דרך, ואני לא רואה את המקור Jiddisch 13:10, 19 דצמבר 2005 (UTC)
אם אתה כותב, נניח, {{User yi}}, כדי להגיע לתבנית אתה צריך ללכת לתבנית:User yi. (בשפות אחרות, כתוב template במקום תבנית). נדב 15:23, 19 דצמבר 2005 (UTC)

העברת דפים[עריכת קוד מקור]

OK אבל מה לא עשיתי בסדר? הערך אומן הרבה מתכוונים לאומן באוקראיינה והרבה למקצוע Jiddisch 12:43, 19 דצמבר 2005 (UTC)

נוח בכמה שגיאות כתבתי במאמר הבא? לבונה? Avibliz 20:51, 19 דצמבר 2005 (UTC)

דר לבונה איז די נאטורלישע לוויין אף אונזערע וועלט. דר ווייט פון כדור הארץ צו דר לבונה איז 380,000 קילומעטערן. דר לבונה מאכען דר סיבוב אין 27.32 יממות - דער סידראלישע מונאט. וייל ביידה דער לבונה אוד כדור הארץ גיי ארום דאר חמה, דער אקטואל מונאט איז 29 טעג 12 שעות 44 מינוטען ו-3.33 סעקונדען.

קשה לי לשער כמה שגיאות כתיב, אבל מה שכתב בהחלט מובן.


תודה. היידיש ברמה 1 עוזרת לי איכשהו להסתדר בגרמניה (בגלל הדמיון במספרים ובכיוונים). כשאני שומע חדשות ביידיש אני מצליח להבין 80% אבל לקרוא קשה ולכתוב עוד יותר קשה, אז יפה לגלות שאם אני מתאמץ וכותב בחצי שעה שתי שורות אני מצליח איכשהו להיות מובן. Avibliz 21:05, 19 דצמבר 2005 (UTC) נ.ב. אני גם רואה שיש תקלדה - צ"ך אונד (ו' החיבור) ולא אוד. Avibliz

אתה בגרמניה?
אגב זה תירגום יותר נכון, אם כי לא מושלם:

תירגום יותר נכון:
דער לבנה איז די נאַטורליכע לוויין אויף אונדזער וועלט. דער ויַיטקיַיט צווישן דער ערד מיט די לבנה איז 380.000 קילאָמעטער. דער לבנה מאַכט די אומדרייאונג אין 27.32 טעג - דער געוויינטע מאָנאַט. וויַיל ביידע, די ערד און די לבנה, גייען ארום די זון. דער פונקטליכער ריכטיגער מאָנאַט-ציַיט איז 29 טעג, 12 שטונדן מיט 3.33 סעקונדעס.


לא, אני בישראל, ההורים שלי דיברו אידיש כשרצו שלא נבין. אבל הייתי 13 פעמים בגרמניה תקופות של כשבוע בכל פעם בעשר השנים האחרונות ומתכנן את הפעם ה-14 (תערוכת סביט בהנובר במרץ 2006). אני מניח שאם הייתי חי שם יותר מאשר שבוע בשנה שבו אני שובר את השיניים עם בעלת בית שמסרבת לקלוט אנגלית, הייתי כבר מדבר הרבה יותר טוב, בגלל זה נדבק לי כנראה הנטורלישע (ולא נטורליכע). חוץ מזה למדתי משהו לא ידעתי איך אומרים כדור הארץ (ערד) ובאמץ רציתי לשאול, אם לא יודעים מילה מסוימת, האם עדיף לכתוב אותה בעברית או ליידש מילה בינאומית? Avibliz

האמת שפירושו של "ערד" הוא "ארץ" או "אדמה" ולא "כדור הארץ", אבל אני לא מכיר ביטוי מקובל על כדור הארץ, לכן בשפה יום יומית אני משתמש ב"ערד" או ב"דער וועלט" (העולם) או "אונדזער וועלט" (העולם שלנו), אם היינו מתרגמים בדיוק היו צריכים לומר "ערדטאַבע", אבל לא שמעתי שאומרים כך. רוני 21:22, 19 דצמבר 2005 (UTC)
תודה. אני מקווה שהעלית את הגרסה הנכונה יותר. Avibliz
כן, אגב התחלתי לכתוב מדריך ליידיש, כנס כאן: לימוד שפת היידיש בשיעורי הדקדוק
אני רואה עכשיו באנציקלופגיה היידי שלכדור הארץ קוראים ביידיש "ערד קוגל", אבל לא יודע כמה זה נפוץ לקרוא לזה כך רוני 06:39, 23 דצמבר 2005 (UTC)

טקסט שהיה במזנון:

ערך שהצביעו עליו למחיקה שנערך מחדש, האם ההצבעה עדיין תקפה?[עריכת קוד מקור]

בהודעה זו אני רוצה להבהיר שני דברים, קודם כל לדעתי לא צריך לתת זכות למנהלים בכלל להצביע, היות והם מתאחדים בדעותיהם, ורק הם מכירים טוב את המערכת, ולכן בכל הצבעה רואים רק אותם מצביעים פה אחד, וזה לא פייר. שנית, היום היה פה ערך מעולה על רמה שצריך להיות באנציקלופדיה (ויש את הערך בכמה שפות פופולריות) אך הערך לא נכתב כמו שצריך, ולכן כל ה"מנהלים" הצביעו למחיקת הערך. אבל בגלל שראיתי את העוול שעומד לקרות, מהר מאוד שיפצתי את הערך ראו: כאן בסוף אבל אחד המנהלים מיהר מאוד למחוק את הערך על סמך ההצבעה שלפני השיפוץ. לכן אני חושב:

  • האלמנט הראשון והקובע למחיקת ערך צריך להתייחס לוויקיפדיה באנגלית, בפרט שיש כמה שפות מכובדות עם הערך הזה (ראו שם בשיחה ב"שפות אחרות").
  • שנית, אחרי כל עריכת הערך צריך להתחיל הצבעה מחדש (וההצבעה הקודמת בטלה ומבוטלת).
  • מה שאמרתי קודם, באופן חריג לפחות לכמה שנים כל זמן שהישראלים עדיין לא מכירים טוב את המערכת, צריך לאסור למנהלים להשתתף בהצבעות.

הבעיה היא שמשתמשים רגילים אפילו לא יודעים להיכנס ולהתייחס למזנון, אבל אולי בכל זאת אנשים יראו את הודעה זו) -- רוני. 9:47 21/12/2005

מדוע הוא נמחק[עריכת קוד מקור]

לא כל מפעילי המערכת מצביעים יחדיו - לכל אחד דעות משלו, והיו פה כמה "מלחמות עולם". אני לא מסכים עם גילגמש הרבה פעמים, ואף לא עם דויד שי וטרול רפאים, ולפעמים כן מסכים איתם. אבל יש מדיניות שמצביעים עליה ומרגע שהיא נקבעת בהצבעה דמוקרטית היא נשארת (לשנות מדיניות ניתן בהצבעה חוזרת אחרי מספר חודשים ברוב מיוחס - וגם זה קורה). הערך שמדובר בו הינו רשימה. רשימה, בניגוד לויקיפדיה באנגלית ששם היא דבר מקובל, פה הוחלט שלא תהינה רשימות. מאחר ומדובר היה בשינוי מדיניות קודמת אף היתה הצבעה בפרלמנט והיה רוב מיוחס לכך. רשימות תושארנה רק אם יש להם ערך מוסף מיוחד. עכשיו - הצעתי היא שתתרום מבלי לעשות נזקים וקודם לכן תלמד את החוקים. סתם להעלות אשמות זה לא מועיל. כולנו כאן כדי לכתוב אינציקלופדיה - ויש חשיבות לאחידות. דרור 08:03, 21 דצמבר 2005 (UTC)

במקרה הלכתי לבדוק את הדיון על הרשימות, והרוב שם הצביעו בעד רשימות רוני 10:04, 16 ינואר 2006 (UTC)