שיחת קטגוריה:זהות מינית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

קטגוריה חדשה[עריכת קוד מקור]

אני לא מבינה את פשר הקטגוריה החדשה הזו, ולמה נמחקו הקישורים בערכים אלו לקטגוריות אחריות?! אני בזמנו, הצעתי מודל אחר משתמש:אר/ארגז חול/מגדר קטגוריה הנה הוא לפניכם, לדעתי יש כאן מספיק חומר כדי להפוך לפורטל, אבל אני לא כלכך יודעת איך. לעיונכם...

אני לא מבין נגד מה את מוחה. מה רע בקטגוריה הנוכחית? גילגמש שיחה 06:43, 3 ספטמבר 2005 (UTC)
הפיכה לפורטל עכשיו, שכל כך הרבה דברים על הנושא עדיין לא נכתבו, מיותרת כרגע ועם אר הסליחה. מה שכן, גם אני לא הבנתי את הקט' אבל זה כי ידוע לכל שאני לא מחבבת קט' קטנות. מה עוד שהסיכוי שימצאו את סטונוול למשל על פי זה, נמוך מאשר מגדר, שלא יקרה כלום אם הערכים הללו ישארו שם. בנוסף, ראיתי את ארגז החול של אר, שאני חושבת שיודעת כי אני מעריכה את פועלה הויקיפדי. עם זאת, תת הקטגוריות קטנות מדי כרגע, ואני גם לא בטוחה באשר לשמות. זה שלנו יש השכלה סוציו' או אחרת בנושא, לא אומר שגם לאחרים יש וידעו לחפש. אבל, רעיון חשוב שעלה לי מהארגז חול הוא שיש לצרף הוגים (פוקו, באטלר) גם לקטגוריה של מגדר. אולי כדאי לעשות חשיבה מחודשת ומשותפת לאיך מחלקים אם בכלל את הקטגוריה מגדר. רעיונות? דעות? דורית 07:38, 3 ספטמבר 2005 (UTC)

מכיוון שהגבולות בנושא של מין מיניות ומגדר, אינם מוגדרים וברורים וכל חלוקה היא על בסיס אידיאולוגי ופוליטי, אני מציעה להקים קטגוריה אחת לכל המושגים האלה. כמו כן הקטגוריה בארגז החול שלי, מבוססת על en:List of transgender-related topics, לדעתי זו דווקא כן חלוקה טובה, שכן היא מארגנת את הערכים, כמעט ללא פוליטיקה. --אר 12:16, 3 ספטמבר 2005 (UTC)

מה הקשר לפוליטיקה? לא הבנתי למה הקט' הזאת מיותרת. גילגמש שיחה 12:18, 3 ספטמבר 2005 (UTC)

היא קטנה מפרידנית ומבלבלת, למה לא יכללו ערכים אלה תחת קטגוריה מגדר?

כל חלוקה נעשית ע"י המתבוננת, כשהיא מחלקת היא מחלקת ע"פ דעותיה וע"פ תפיסת העולם האישית שלה, ויש לחלוקה זו משמעות רבה לגבי הדרך בה היא תופסת את העניין. (משמעות פוליטית). אם למשל ניצור קטגוריה:מיעוטים ונכלול בתוכה את הערכים ערבים, ערבים-נוצרים, דרוזים, צ'רקסים ואתיופים. אין ספק שחלוקה זו מצביעה על עמדתה הפוליטית של הכותבת. ועל-כן אני מציעה קטגוריה גדולה אחת ומסודרת. --אר 12:25, 3 ספטמבר 2005 (UTC)
אני מסכים עם אר בנושא. אני מניח שברגע שיש קטגוריה אחת שמאחדת את כל המונחים בנושא, זה לא משנה אם היא זהות מינית או מגדר. למרות שאישית חשבתי ש'יציאה מהארון' זה משהו שהוא יותר רלוונטי לזהות מינית מאשר למגדר, אבל כאמור, זה לא ממש משנה לדעתי. Asaphx 12:29, 3 ספטמבר 2005 (UTC)

אז.. יוצאים לעבוד?? --אר 12:30, 3 ספטמבר 2005 (UTC)

אני מתנגד בתוקף. לדעתי הפיצול נכון ולכן צריך להישמר. הדוגמה שלך איננה נכונה. דרוזים הם אכן מיעוט בישראל. לא מדובר בדעה, אלא בעובדה. לדעתי האיחוד יצור סלט מיותר. גילגמש שיחה 12:44, 3 ספטמבר 2005 (UTC)

אבל יש פה סלט בכל מקרה! שכן זהו טבעה של המיניות. --אר 12:47, 3 ספטמבר 2005 (UTC)

אנשים יקרים, הכל פוליטי. וגילגמש, מה הקטע? הרי ממילא אין לך עניין/ידע בנושא, וזה הכל עקב חיבתך הבלתי ברורה לעוד ועוד קטגוריות אז תן לצדדים להחליט. ובקיצור, לפני שמחליטים, הרשו לי להביא התנגדות קלה. מה שאר מנסה ליצור הוא רשימה, ולא קטגוריות. זה מאחר שאר כידוע לא מחבבת פרוצדורות ונהלים ויקיפדים, אז תנו לי להדגיש כי יש להם חשיבות למרות הכל. אני חושבת שיש מעט מדי ערכים במגדר ויותר מדי קטגוריות. המלצתי היא, את הרשימה שמציעה אר להכניס לערך מגדר, ולהשתדל לבטל תת קטגוריות קטנות של מגדר ולכנס אותם בקטגורית העל מגדר או מיניות שהיא תת קטגוריות במגדר. התנגדות? דורית 13:58, 3 ספטמבר 2005 (UTC)
אני מסכים תוך כדי מחאה, וכמובן מתנגד ליצירת רשימות חדשות. הן חסרות כל טעם. לא אתנגד ליצירת טבלה מסודרת שתסביר בקצרה מה כל מונח אומר. זה דווקא יהיה שימושי. גילגמש שיחה 14:00, 3 ספטמבר 2005 (UTC)
אנחנו לא ויקימילון, תקווה שאר והשאר יהיו נדיבים מספיק בכדי להרחיב את הערכים שצריך. וכך תוכל לקבל הסבר מלא על כל דבר. דורית 14:04, 3 ספטמבר 2005 (UTC)

אז אולי באמת פורטל? מה אכפת לכם בעצם? טוב, אולי זה קצת גדול עלינו, לא יודע. Asaphx 14:31, 3 ספטמבר 2005 (UTC)

אני שוב מדגישה, יש מעט ערכים, בקושי 30-50. פותחים פורטל (אם בכלל) לקראת ה-200 ערכים, וכרגע זה לא נמצא, מה שאומר שיש לכם הרבה עבודה. דורית 16:12, 3 ספטמבר 2005 (UTC)

יצירה משותפת[עריכת קוד מקור]

כפי שדורית ציינה יש עוד הרבה עבודה. לדעתי יש להתחיל בהקמת הקטגוריה:מין, מינית ומגדר, צריך להוסיף פתיחה שמסבירה את הגבול המתושתש בין שלושת התחומים הללו האלה. וכמו שדורית הצעיה רשימה של הוגים מרכזיים, כמו כן צריך לבחון את הקשר של הקטגוריה החדשה לקטגוריה:פמיניזם.
הנה רשימת מטלות:

  • פתיחת קטגוריה חדשה
  • כתיבת פתיחה לקטגוריה
  • רשימת הוגים
  • העברת כל הערכים בקטגוריות הישנות לקטגוריה הישנה
  • תופעות של חציית מגדר ומין בתרבויות אחרות. להוסיף? איפה?
  • רשימת ערכים חסרים

אתם מוזמנים להוסיף נקודות ע"מ שהפרוייקט יקום בו זמנית ולא תווצר המולה בעקבות החלפת הקטגוריות. לדעתי זה יכול להיות הצעד הראשון לקראת פורטל בנושא זה. כמו כן אני מציעה שכל אחת ואחד יקחו על עצמם את אחת המטרות, ע"מ שזה יהיה פרוייקט משותף באמת. --אר 11:30, 5 ספטמבר 2005 (UTC)

מדגדג לי באצבעות להצטרף, אבל יש לי על הראש יותר מדי. בכל אופן, בהצלחה ואני מקווה להצטרף אליכם בהמשך. נדב 11:52, 5 ספטמבר 2005 (UTC)

אני רואה שאין קופצים על המציאה. האם יש לי לגיטימיות לעשות את איחוד הקטגוריות בעצמי? --אר 16:00, 12 ספטמבר 2005 (UTC)