שילה מקדונלד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שילה מקדונלד
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1948 (בת 76 בערך)
אדינבורו, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1968 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מוזיקה עממית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים B&C Records עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שילה מקדונלד (באנגלית: Shelagh McDonalnd; נולדה ב-1948) היא זמרת פולק, יוצרת וגיטריסטית סקוטית, שהוציאה שני אלבומים לפני שנעלמה בפתאומיות באופן מסתורי ב-1971[1]. באלבומיה שיתפה פעולה עם אמנים בולטים בסצנת הפולק-רוק הבריטית, כמו ריצ'רד ת'ומפסון, דייב מטקס, דני ת'ומפסון, קית' טיפט, קית' כריסמס ועוד.

ב-23 ביוני 2005, בזמן שאלבומה של מקדונלד יצא על תקליטור, התפרסם מאמרו של צ'ארלס דונובן באינדיפנדנט[2], שחשף לראשונה בפומבי את דבר היעלמותה. הפרסום הוביל לתגובות נוספות בעיתונים מקומיים בסקוטלנד. מקדונלד עצמה הבחינה בפרסום אודותיה באחד מהעיתונים המקומיים - ה'סקוטיש דיילי מייל'. בנובמבר 2005 הופיעה מקדונלד במשרדי העיתון המקומי וסיפרה את סיפורה. היא פרשה מן החיים הציבוריים לאחר טריפ רע של LSD, שהותיר אותה פרנואידית והוזה, עם קול הרוס. היא עברה לגור עם הוריה והחלה לעבוד באופן פרטי באדינבורו, שם נישאה למוכר ספרים בשם גורדון פארקוואר. יחד חיו סגנון חיים נוודי בצפון בריטניה, תוך שהם מתקיימים על קצבאות רווחה ונוסעים מבית לבית, ומאוחר יותר מאוהל לאוהל.

בראיון שנערך עימה ב-2005, סיפרה מקדונלד שמצב הקול שלה השתפר, שהיא החלה לשוב ולהתעניין במוזיקה, ושהעניין הציבורי החדש בשיריה הפתיע אותה וגרם לה שמחה מרובה. לאחר מכן לא שמעו ממנה עד 2012, עת נתנה ריאיון למגזין בשם 'fRoots'. בראיון גילתה שבעקבות מות הוריה בתחילת אותה שנה, חידשה את הקשר שלה עם מוזיקאים מסצנת הרוק-פולק, ושהיא מתכננת לחזור באופן הדרגתי להופעות חיות קטנות, בתקווה להקליט חומרים חדשים[3].

בריאיון להגרדיאן באוקטובר 2013 גילתה שלמעשה הקליטה אלבום שלם חדש, אך סרבה למסור פרטים נוספים אודותיו[4]. ב-2014 החל האלבום החדש להימכר בהופעות, אך טרם הופץ באופן מסחרי. הוא כלל שיתוף פעולה עם להקת אינדי-רוק סקוטית בשם The Razorbills, ושודר ברדיו ב-2014. שילה אף הופיעה עם להקתה במספר הופעות, וכן עם המוזיקאי נייג'ל סימור, עמו כתבה מספר שירים חדשים.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • The Shelagh McDonald Album - B&C Records, 1970
  • Stargazer - B&C Records, 1971
  • Let No Man Steal Your Thyme (album)|Let No Man Steal Your Thyme - Sanctuary Records, 2005

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Grace Macaskill, "Back From the Wilderness", Scottish Daily Mail, 19 November 2005. Reproduced online at the Wayback Machine (archived 10 December 2005). Retrieved 25 October 2006.
  2. ^ Donovan, Charles "Mystery Woman," The Independent
  3. ^ Ian Anderson, "Return journey," fRoots 353/354, November/December 2012, pp33-7
  4. ^ Shelagh McDonald, "Experience: I disappeared for 30 years," The Guardian, 11 October 2013