שקרים (טלנובלה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שקרים
Cuando yo me enamore
שיר הנושא שאני מתאהבת
סוגה רומנטיקה, אופרת סבון
יוצרים קרידד בראבו אדמס
כותבים

מרתה קאריו

כריסטינה גרסיה
שחקנים סילביה נברו
חואן סולר
ג'סיקה קוץ'
חולייטה רוסן
רוסיו באנקלס
ארץ מקור מקסיקו
שפות ספרדית
מספר עונות 1
מספר פרקים 182
הפקה
חברת הפקה טלוויסה עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה טלוויסה
מוזיקה

דסמר בואנו

אנריקה איגלסיאס
אורך פרק 45 דקות
שידור
רשת שידור טלוויסה
רשת שידור בישראל ויוה
תקופת שידור מקורית 5 ביולי 2010 – 13 במרץ 2011
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שקריםספרדית: Cuando me enamoro) היא טלנובלה מקסיקנית בכיכובם של סילביה נבארו וחואן סולר.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשחרונימו פוגש את רנטה, ברור לו מייד שהיא אהבת חייו. גם רנטה משוכנעת שפגשה את הגבר של חייה ואהבתה לחרונימו אינה יודעת גבול. אולם עד מהרה אושרם מתרסק לרסיסים בגלל תחבולה זדונית של רוברטה, אחותה של רנטה, ואימן חוספינה. שתיהן גורמות לחרונימו להאמין שרנטה היא זו שהביאה למותו של אחיו האהוב רפאל, כשלמעשה רוברטה הייתה אהובתו וחוספינה היא האשמה העיקרית במותו, על קבר אחיו חרונימו נשבע לנקום את מותו, כשהוא משוכנע שרנטה אשמה במות רפאל. הוא מתחתן עם רנטה ולוקח אותה לגור איתו בחוותו המרוחקת, שם הוא הופך את חייה לגיהנום כעונש על כל הסבל שהוא מאמין שגרמה לאחיו, רנטה המאוהבת אינה יודעת דבר וחצי דבר על השקר הנבזה של אמה ואחותה ואינה מבינה מדוע בעלה הטרי מתאכזר אליה. לאחר זמן מה עם חרונימו בחווה, רנטה עוזבת אותו לאנחות, כשהיא פגועה מהתנהגותו המשפילה. היא בטוחה שחרונימו הוא גבר רע וחסר רחמים ואין לה מושג ששניהם נפלו קורבן לשקרים של רוברטה וחוספינה. כשחרונימו מגלה את האמת, הוא מחליט לעשות הכול כדי לזכות במחילתה ובלבה של רנטה, אבל מגלה עד מהרה כי ייתכן שאיחר את המועד.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • רנטה (סילביה נבארו) רנטה היא אישה אינטליגנטית, יצירתית וכנה. בזכות נמרצותה ויכולותיה המקצועיות היא התברגה בתפקיד ניהולי בכיר בעסק המשפחתי. רנטה אוהבת לבלות וליהנות מהחיים, אבל כשזה מגיע למאבק על צדק וכבוד האדם, היא יודעת להיות רצינית ונחושה. לרנטה יש קשר מורכב עם אימה חוספינה והיא אינה מבינה מדוע היא מתנהגת אליה בקרירות. רנטה מחפשת אחר הנשמה התאומה שלה, וכשהיא פוגשת את חרונימו, היא בטוחה שהוא האחד בשבילה. העוינות שלו כלפיה תגרום לה לפקפק באהבתו.
  • חרונימו (חואן סולר) חרונימו, איש עסקים ממולח ומצליח, הוא גבר טוב לב, הגון וישר. לאחר מותו בטרם עת של רפאל, אחיו למחצה, חרונימו לקח את המושכות של ניהול היקב המשפחתי לידיו. בתחילת הקשר הזוגי שלו ושל רנטה הוא התייחס אליה בחום ואהבה, אך כשגילה שהיא זו שאחראית למותו של אחיו, הוא החליט לנקום בה נקמה אכזרית. חרונימו נישא לרנטה אך ורק כדי שיוכל למרר את חייה. נקמתו של חרונימו תדרדר אותו למקומות אפלים שאליהם לא חשב שיגיע.
  • רוברטה (ג'סיקה ג'וץ) רוברטה היא אישה עקשנית ומפונקת. הדבר העיקרי שמניע אותה בחיים הוא תאוות בצע. רוברטה גדלה בתחושה שהיא אדם חלש ועם הזמן התרגלה להשתמש בשבריריות שלה כדי להשיג את מבוקשה. רוברטה לא אוהבת שאימה חוספינה אומרת לה מה לעשות, ובסופו של דבר היא תמיד עושה כרצונה. היא מעמידה פני חסודה וטהורה, אבל כשהיא בזרועות מאהביה פורצת ממנה תשוקה לוהטת. רוברטה קינאה באחותה רנטה כל חייה ותמיד ניסתה לגנוב ממנה את בני זוגה. זה אינו המקרה עם חרונימו, מושא האהבה החדש של רנטה, משום שלרוברטה יש יעד אחר לכבוש - מתיאס וההון הגדול של משפחתו.
  • חוספינה (רוסיו באנקלס) חוספינה היא בן אדם רקוב מהיסוד. כלפי חוץ היא נראית רגועה ועדינה, אבל מבפנים בוערים בה התשוקה, הזעם והרוע. חוספינה לא תהסס להרוג בשביל כסף. לא אכפת לה מרגשותיה של בתה, ולבעלה גונסלו היא נישאה אך ורק מתוך תאוות בצע. הנישואים שלה מתפרקים ולכן היא מעוניינת שרוברטה תינשא למתיאס, הבן של בעלה, כדי להבטיח שתקבל את הונו גם במקרה של גירושים.
  • אגוסטין (ליסרדו) אגוסטין, איש העולם הגדול, הוא גבר עשיר ולכן הוא יכול להרשות לעצמו הכול בחיים. הוא משיג כל מה שהוא רוצה ושום דבר לא יעמוד בדרכו. התשוקה הגדולה של אגוסטין היא גידול ענבים. רנטה היא אתגר עבורו והוא לא יחשוב פעמיים לפני שישקר או יתחמן כדי להשיג אותה. ממבט ראשון, אגוסטין נראה אדם נחמד ואמין, אבל ככל שמכירים אותו יותר מבינים שהתמונה האמיתית שונה לחלוטין.
  • מתיאס (חוסה רון) מתיאס הוא בחור משכיל ונעים הליכות שהתחנך בבתי הספר הטובים ביותר. הוא קנאי ורכושני כלפי האנשים שהוא אוהב. אחרי הגירושים של הוריו, מתיאס פיתח כעס גדול על אביו, אבל ככל שהלך והתבגר, הוא הצליח לבנות איתו יחסים תקינים. למתיאס אין את האסרטיביות והלוחמניות הדרושים כדי להשיג את מה שהוא רוצה בחיים, כמו למשל את רנטה, בה הוא מאוהב עד עמקי נשמתו. רוברטה מנצלת את טוב ליבו של מתיאס ומתמרנת אותו כרצונה.
  • רחינה (חוליטיה רוסן) רחינה היא אישה טובת לב, מושכת ואלגנטית. יותר מ-20 שנים חלפו מאז שבתה רנטה נלקחה ממנה והיא עדיין לא איבדה את התקווה שיום יבוא והיא תמצא אותה. רחינה מנהלת ארגון שמסייע לילדים חסרי ולשם היא מתעלת את הרגשות האימהיים שלה. גונסלו, בעלה של חוספינה, מצליח לעורר את ליבה הרדום של רחינה ובין השניים נוצר קשר מיוחד. אין לרחינה מושג שגונסלו הוא האב המאמץ של רנטה, בתה האובדת.
  • גונזלו (רנה קסאדוס) גונסלו הוא מיליונר שהרוויח את הונו במו ידיו. הוא אינו מסופק כלל מחיי הנישואין שלו, אבל הוא אינו מוכן להתגרש מאשתו חוספינה, בגלל אהבתו הגדולה לרוברטה ורנטה. גונסלו מקווה שיום יבוא ובנו מתיאס יינשא לרנטה והשניים יחיו באושר ובעושר. גונסלו נאחז בכוח בנישואים הריקנים והאפלטוניים שלו, אבל הכול משתנה כשהוא פוגש את רחינה ומגלה את סודה של חוספינה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "שקרים", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)
  • "שקרים", במסד הנתונים הקולנועיים KinoPoisk (ברוסית)