Cariño

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Cariño"
סינגל שיווקי בביצוע ג'ניפר לופז
מתוך האלבום J.Lo
יצא לאור 2001
פורמט CDהורדה דיגיטלית7" • 12"
הוקלט 2000-01
מקום הקלטה אולפני המוזיקה של סוני עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה פופ לטיני
שפה אנגלית
אורך 4:;5
חברת תקליטים אפיק
כתיבה מני בניטו, קורי רוני, גיירמו אדג'יל
הפקה רוני, אדג'יל
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Cariñoאנגלית: Dear, ובעברית: יקירי) הוא שיר של הזמרת והשחקנית ג'ניפר לופז מתוך אלבומה השני J.Lo. השיר יצא כסינגל שיווקי מתוך האלבום במהלך שנת 2001.

כתיבה והפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

את השיר כתבו: מני בניטו, קורי רוני, גיירמו אדג'יל ג'יי. אר, ג'וזף סנשז, פרנק רודריג, זמונגו סנטמריה, ניל קריק, ולופז עצמה והפיקו אותו קורי רוני, גיירמו אדג'יל ג'יי. אר, ג'וזף סנשז ופרנק רודריגז. ההשראה לשיר הגיעה מגיירמו אדג'יל ג'יי. אשר יצר אינטרפרטציה לשיר "Sofrito" של הזמר מונגו סנטה מריה משנת 1976, ולאחר מכן הציג את גרסתו הסופית של השיר לטומי מוטולה (אשר היה הנשיא של חברת התקליטים בה הייתה חתומה לופז) וללופז עצמה.[1]

השניים התלהבו מהשיר והחליטו לכתוב שיר בהשראת גרסה זו. אך לטענתה של לופז זה לקח "נצח" לפתח את השיר: "לא יכלתי לכתוב את זה, קורי (רוני) לא היה יכול לכתוב את זה, אנשים אחרים ניסו לכתוב את זה אך אף אחד לא הצליח לכתוב את השיר הארור הזה." בסופו של דבר מני בניטו הביא את התרומה העיקרית למילים של השיר". לאחר שהם סיימו לכתוב את השיר קורני רוני התקשר ללופז ובישר לה על כך וכינה את השיר כ-"סקסי" מה שגרם ללופז להתלהב מהשיר אף על פי ששינתה מעט את המילים של הפזמון.

הרכב מוזיקלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר הוא שיר פופ לטיני שמשלב בתוכו אנגלית וספרדית יחדיו אשר נמשך 4:15 דקות. לופז אמרה כי ההשראה לשיר נלקחה מהצ'ה צ'ה צ'ה. היא הסבירה כי המונח "Cariño" משמעו אהבה וחיבה. מבחינה לירית השיר מדבר על כך שלופז רוצה עוד מהאהבה של בן זוגה אך היא מרגישה שהוא לא נותן לה מספיק.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהבוסטון גלוב נכתב על השיר כי "יש בשיר סקס אפיל אמיתי", תוך שהביקורת שהופנתה כלפיו הייתה חיובית מאוד.[2] בשיקגו סאן-טיימס נכתבה ביקורת על השיר גם כן.[3] בהמשך, גם ב-Houston Press כתבו על השיר ביקורת.[4] ב-The Daily Nebraskan כתבו על השיר ביקורת גם כן, תוך שהוא הושווה לשיר "Si Ya Se Acabó".[5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Guillermo Edgehill, Discogs (באנגלית)
  2. ^ Anderman, Joan (January 26, 2001). "Latin Numbers Shine On Middling J.Lo". The Boston Globe. The New York Times Company: 5. Retrieved June 7, 2013.
  3. ^ "Lopez's New Album Will Likely Be a Hit". Contra Costa Times. MediaNews Group: 24. January 26, 2001.
  4. ^ Craig D. Lindsey, Jennifer Lopez/Vitamin C, Houston Press, ‏2001-04-05
  5. ^ Element not valid, archive.is, ‏2013-07-05