KH-11 KENNEN

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
KH-11 KENNEN
מידע כללי
מפעיל חיל האוויר של ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
יצרן לוקהיד קורפוריישן עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

KH-11 KENNEN היא סדרת לווייני ריגול של ארצות הברית ששוגרה החל בשנת 1976. הלוויינים היו הראשונים שניצלו אות דיגיטלי ולכן היה ניתן להעביר את הצילום באופן מיידי דרך תקשורת. בכך שימוש ביחידת נחיתה כפי שהיה בלווייני צילום קודמים התבטל. הלוויינים הגיעו לרזולוציה של 0.06 מ'. הם נבנו בלוקהיד קורפוריישן.

הפרויקט התחיל באישור של נשיא ארצות הברית ריצ'רד ניקסון בשנת 1971. לפי השערות באפיון ותכנון ראשוני השתתף אדווין לנד. הלוויין מצויד במראה בקוטר 2.4 מ'. הנתונים מועברים ללווייני תמיכה מסדרה SDS ומשם לתחנת קרקע של משרד הסיור הלאומי בוירג'יניה. הלוויין מצויד במנוע שמאפשר לבצע עדכון מסלול במידת הצורך. חיישני CCD של הלוויין פותחו בווסטינגהאוס.

הלוויינים פועלים במסלול מסונכרן-שמש. מערכת פעילה כוללת 4 יחידות. בעקבות ביטול חלק של תוכנית FIA הוזמנו לוויינים נוספים. בסך הכול שוגרו 19 לוויינים, כולל לוויין ששוגר בשנת 2022. הלוויינים מהדור הראשון פעלו כ-3 שנים. פיתוח הלוויינים הגדיל בין היתר את זמן פעילותם. לוויינים של הדור הרביעי ששוגרו לפני יותר מעשור פעילים גם בשנת 2023.

מפציץ סיני שצולם על ידי הלוויין

לוויינים ראשונים היו במשקל כ-12,000 ק"ג. בהמשך משקלם גדל לכ-19,600 ק"ג. הגדלת המשקל חייבה לעבור למשגר מדגם דלתא 4.

עלות שיגור בשנת 1990 הייתה כ-2.8–3.9 מיליארד דולר (במחירי 2022)[1].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא KH-11 KENNEN בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Robert D. Reischauer, U.S. Costs of Verification and Compliance Under Pending Arms Treaties, CBO – Congressional Budget Office, ‏1 September 1990