Prince of Persia: The Lost Crown

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הנסיך הפרסי הכתר האבוד
Prince of Persia: The Lost Crown
כללי
תאריך הוצאה 18 בינואר 2024
סוגה משחק פעולה-הרפתקאות, משחק פלטפורמה, משחק מטרוידבניה
מספר שחקנים משחק וידאו לשחקן יחיד
פיתוח Ubisoft Montpellier
הוצאה לאור Ubisoft
ארץ מקור קנדה
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה הנסיך הפרסי
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק וידאו למשתתף יחיד עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות המחשב האישי
פלייסטיישן 4
פלייסטיישן 5
נינטנדו סוויץ'
Xbox One
Xbox Series X/S
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הנסיך הפרסי: הכתר האבוד (באנגלית:Prince of Persia: The Lost Crown) הוא משחק הרפתקאות פעולה שפותח ופורסם על ידי Ubisoft, הוא הושק ל-Nintendo Switch ,PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One ו-Xbox Series X/S ולמחשב האישי ב-18 בינואר 2024, וקיבל ביקורות חיוביות מצד המבקרים.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק פותח על ידי Ubisoft Montpellier,[1] שהוא האולפן שפיתח את משחקי raymen, פיתוח המשחק ארך כשלוש שנים וחצי.

גארת' קוקר והמלחין האיראני מנטריקס שימשו כמלחיני המשחק. המשחק קיבל השראה רבה מהמיתולוגיה הפרסית, כאשר במאי המשחק מוניר ראדי הוסיף כי הצוות רצה "להביא קצת אור למיתולוגיה שאולי צריכה להיות מוכרת יותר", כמו גם להראות כיצד התרבות הפרסית השפיעה על מיתולוגיות אחרות על ידי הצגת מפלצות כמו ה-manticore, בתור אחת מדמויות הבוס של המשחק.[2]

המשחק הוכרז ביוני 2023 והטריילר הראשון שלו זכה לתגובות מעורבות.[3] יוצר הסדרה ג'ורדן מכנר, למרות שלא היה מעורב ישירות בפיתוח המשחק, הביע את תמיכתו בפיתוח ותיאר אותו כ"משחק הנסיך הפרסי שאליו ייחלתי".[4] הוא שוחרר עבור Nintendo Switch, PlayStation 4, PlayStation 5, Windows, Xbox One ו-Xbox Series X/S ב-18 בינואר 2024.[5]

המשחק משתמש במנוע Unity.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מציג גיבור בשם סרגון, חבר צעיר בשבט לוחם בשם בני האלמוות. סרגון חייב לנסוע לעיר הארורה של הר קף כדי לחלץ את הנסיך ע'סאן החטוף.

עקב סבל של למעלה מ-30 שנות בצורת ורעב ופלישה מאימפריית קושאן, האימפריה הפרסית נמצאת על סף קריסה. הפלישה האחרונה של קושאן לשטח פרסי נהדפת הודות למאמצים של בני האלמוות, כאשר סרגון הורג באופן אישי את גנרל קושאן. סרגון ובני האלמוות זוכים לשבחים על מאמציהם על ידי המלכה תומיריס והנסיך ע'סאן, אך הנסיך נחטף במהלך חגיגות הניצחון על ידי המנטור של סרגון גנרל אנהיטה. סרגון ובני האלמוות רודפים אחרי אנהיטה אל הר קף הקדוש. בני האלמוות חושדים שאנהיטה מתכננת להשתמש בדמו המלכותי של ע'סאן כדי לגשת למקדש הסימורג' ולהשיג את ברכת הציפור האלוהית, שתאפשר לה להפיל את המלכה תומיריס.

בני האלמוות נכנסים למצודה, רק כדי למצוא את עצמם לכודים בפנים עקב חריגה בזמן. הם נפרדו כדי לחפש את אנהיטה, וסרגון נתקל בחיילים ובמפלצות שונות כמו גם בבני אדם אחרים שנלכדו במצודה ומספקים לו סיוע. הוא גם מתחיל למצוא ולשחזר את הנוצות של הסימורג, שכל אחת מהן מעניקה לו חלק מכוחו של האל. בסופו של דבר סרגון מדביק את אנהיטה ומציל את ע'סאן, רק כדי שמנהיגם של בני האלמוות, ואהרם, יתערב וירצח את הנסיך, ויחשוף שהוא העומד מאחורי המזימה להדחת המלכה. סרגון קונה זמן לאנהיטה לברוח, אבל הוא מובס על ידי שליטתו של ואהרם בקסמי הזמן ונזרק מצוק. סרגון מצליח לשרוד את הנפילה ונתקל בזקן מסתורי בשם אלקרה שמודיע לו שיש סיכוי להפוך את הזמן ולהציל את ע'סאן, אבל זה מצריך עסקה עם אל הנחש המרושע אז'דהה. אז'דהא מורה לסרגון לזכות בברכתם של ארבעת שומרי השמים. הוא גם נתקל באנהיטה, שטוענת שהיא חטפה את ע'סאן בהוראת תומיריס. בינתיים, ואהרם משקר לשאר בני האלמוות, בטענה שסרגון הרג את ע'סאן ומשכנע את רובם לגבות את תביעתו לכס המלכות. לאחר מכן נאלץ סרגון להרוג כמה מחבריו בני האלמוות לשעבר.

לאחר שהבטיח את חסדם של שומרי השמים, סרגון נשלח אחורה בזמן ומסכל את הניסיון של ורהאם לרצוח את ע'סאן, אך אנהיטה מתה תוך כדי הגנה על סרגון. ואז ואהרם מודה שהוא אוסף גם את הנוצות של סימורג ומאמין שרק הוא ראוי להחזיק אותן, והוא נלחם בסרגון. כשהכוחות שלהם מתנגשים, סרגון קולט הצצה לעברו של ואהרם ולומד שהוא למעשה בנו האבוד של המלך דריוש, ושדריוש עצמו נרצח על ידי תומיריס, וגזילת כס המלכות שלה ללא ברכתו של סימורג הוא מה שגרם ל־30 שנים בהידרדרות ממלכת פרס. ע'סאן מודיע לסרגון שורהאם כנראה מחפש את לב הסימורג כדי שיוכל להתמזג איתו ולקחת את מלוא כוחו.

סרגון רודף אחרי ורהאם, אך אינו מסוגל למנוע ממנו להתמזג עם הלב ולעלות לאל. לאחר מכן מתקשרת לסרגון רוחו של הסימורג', שמבטיחה לו שעדיין יש לו את הכוח להביס ולהציל את ורהאם מעצמו. סרגון שוב מתעמת עם ואהרם ולאחר קרב ממושך, מצליח סוף סוף להביס אותו. ואהרם מבין את האיוולת שבניסיון לתבוע את כוחו של אל, ומקריב את עצמו כדי להחיות את הסימורך. עם חזרת הסימורך, סרגון וגאסאן חוזרים לפרספוליס כגיבורים. עם זאת, כשהוא יודע את האמת על אמו, ע'סאן מוותר על תפקידו בעוד סרגון חושף כי תומיריס רצחה את דריוש בפני כולם. כשסרגון עוזב את הבירה, בני האלמוות הנותרים מבטיחים לו שהם ידאגו לגרסה צעירה יותר של ורהאם שברח איתם מהר קף.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מסוג פלטפורמת אקשן-הרפתקאות עם גלילה צדדית ב-2.5D. גיבור המשחק, סרגון, יכול לקפוץ, להחליק ולהסתער באוויר כדי לנוע בין פלטפורמות.[6] הוא מניף זוג להבים בהם הוא משתמש כדי להביס אויבים. תזמון מדויק עוזר להטעין את ה-Athra's Glow של סרגון, מה שמאפשר לו לשחרר יכולת מיוחדת כשהוא טעון במלואו. יש לו גישה לכמה כוחות מבוססי זמן, שיכולים לשמש גם בלחימה וגם בפלטפורמה. Rush of the Simurgh מאפשר לסרגון לדפדף מיידית קדימה בזמן, בעוד Shadow of the Simurgh מאפשר לו להציב "סימון צללים", המשמש כמחסום זמני ששחקנים יכולים לחזור אליו באופן מיידי. סרגון יכול לצייד קמעות שמשנות את יכולותיו.[7]

הכתר האבוד כולל אלמנטים של Metroidvania, שכן עולם המשחק מקושר ומלא בקיצורי דרך וחדרים סודיים, והשחקנים חייבים לפתור חידות כדי להתקדם.[8] כאשר שחקנים חוקרים את עולם המשחק, הם יכולים למצוא גבישי זמן, בהם ניתן להשתמש כדי לרכוש שדרוגים לכלי הנשק של סרגון. בעוד שלשחקנים אולי אין מיד את הכלים או הכישורים להתגבר על מכשול, הם יכולים לחזור אליו ברגע שיש להם את האמצעים להתגבר עליו. שחקנים יכולים לצלם צילומי מסך ולהצמיד אותם למפת המשחק, מה שיאפשר להם לזהות ולזכור חידות לא פתורות שבהן נתקלו.[9]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק זכה לשבחים רבים על שלל הפלטפורמות שלהם הוא פותח. באתר הביקורות הישראלי Vgames נכתב על ידי שמואל מקונן :"The Lost Crown ענה על כל הציפיות שלי ממנו ואז הוסיף קומבט פשוט מעולה, עיצוב מפה מעניין, יכולות נהדרות ומכניקות Metroidvania נפלאות" והוענק לו הציון של 9/10.

באתר metacritic הוענקו ציונים גבוהים לשלל הפלטפורמות כשגרסת הנינטנדו סוויץ מקבלת את הדירג הגבוהה ביותר.[10] באתר IGN העולמי הוענק למשחק הציון 8/10.[11]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Editor-in-chief, Katharine Castle; Castle, Katharine (2023-06-08). "Prince Of Persia returns to its action platforming roots with The Lost Crown". Rock, Paper, Shotgun (באנגלית). נבדק ב-2024-01-22. {{cite news}}: |last= has generic name (עזרה)
  2. ^ Prince Of Persia: The Lost Crown Looks To The Past To Build A New Future For The Franchise, GameSpot (באנגלית אמריקאית)
  3. ^ Prince of Persia: The Lost Crown’s reveal has had a mostly negative reception, VGC, ‏2023-06-09 (באנגלית בריטית)
  4. ^ Jordan Mechner - Latest News, www.jordanmechner.com, ‏2024-01-16 (באנגלית)
  5. ^ Michael Leri, Prince of Persia Creator Voices Support for The Lost Crown After Divisive Trailer, PlayStation LifeStyle, ‏2023-06-09 (באנגלית אמריקאית)
  6. ^ Editor-in-chief, Katharine Castle; Castle, Katharine (2023-06-12). "Prince Of Persia: The Lost Crown is so much better than it looks in the reveal trailer". Rock, Paper, Shotgun (באנגלית). נבדק ב-2024-01-22. {{cite news}}: |last= has generic name (עזרה)
  7. ^ Matt Purslow, Prince of Persia: The Lost Crown Hands-On Preview, IGN, ‏2023-06-12 (באנגלית)
  8. ^ Jay Peters, Ubisoft is making a new side-scrolling Prince of Persia game, The Verge, ‏2023-06-08 (באנגלית)
  9. ^ ביקורת: Prince of Persia: The Lost Crown - הנסיך שהובטח, באתר Vgames.co.il, ‏2024-11-01
  10. ^ Prince of Persia: The Lost Crown critic reviews, www.metacritic.com (באנגלית)
  11. ^ Phil Hornshaw, Prince of Persia: The Lost Crown Review, IGN, ‏2024-01-11 (באנגלית)