מבול (שיר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"מבול"
סינגל בביצוע קרן פלס
מתוך האלבום מבול
יצא לאור פברואר 2008
הוקלט 2007
שפה עברית
אורך 4:11
חברת תקליטים הד ארצי
כתיבה קרן פלס
לחן קרן פלס
הפקה לואי להב
כרונולוגיית סינגלים של קרן פלס
"רכבת באירופה"
(2007)
"מבול"
(2008)
"רצה הביתה"
(2008)

"מבול" הוא הסינגל הראשון מתוך האלבום השני של הזמרת-יוצרת קרן פלס, הנקרא באותו השם. השיר נכתב והולחן על ידי פלס, ויצא בפברואר 2008, כחודשיים לפני צאת האלבום.

השיר הגיע למקומות גבוהים במצעדים השבועיים ובמצעדים השנתיים, ביניהם המקום השני במצעדים השבועיים בגלגלצ, רדיו אמצע הדרך וברשת ג', המקום ה-9 במצעד השנתי בגלגלצ והמקום ה-17 במצעד השנתי ברשת ג'.

השיר עוסק בביקורות שקיבלה פלס ועל התמודדותה איתן. לסינגל יצא קליפ בבימויו של אביב קוזלוב, שצבר כ-4 מיליון צפיות ביוטיוב.

מבול

כשירד מבול על הרחוב
אני אהיה לי גג לשמור אותי קרוב
בחורף מתרחב ברחובות צרים
אני אהיה לי אש מאנשים קרים

(פזמון השיר)

אודות השיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

על השיר סיפרה פלס:

רוב השירים קורים בלילה כשכולם ישנים. 'מבול' נכתב בצורה אחרת. בדיוק עבדתי בהבימה במופע 'הלהקה'. בהפסקה ישבתי עם ידיד שלי שאמר לי 'די, כל השירים שלך אותו דבר'. הוא אמר לי שאני רק כותבת על אהבה, ודי כבר עם זה. חזרתי הביתה ופשוט הקאתי מתוכי את השיר

קרן פלס, ריאיון לאתר ynet[1]

התאכזבתי מהרבה אנשים, ושאלתי את עצמי 'למה את מאשימה את כל העולם? את בית בשביל עצמך'. אני בית בשביל עצמי. הכעס עובר בשיר, אבל זה שיר עם הרבה כוח, בו אני מרימה את עצמי

קרן פלס, ריאיון לאתר וואלה![2]

הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאז יצא, שרה פלס את השיר במרבית סיבובי ההופעות שלה הכוללים את שני פסנתרים, איך שהשמש תזרח ולבד על הפסנתר. נוסף על כך, ביצעה אותו פעמים רבות בתוכניות טלוויזיה דוגמת הכוכב הבא[3] והמעגל עם דן שילון.

ביצועים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך השנים בוצע השיר פעמים רבות על ידי זמרים שונים, כגון ביצועה של דיאנה גולבי בכוכב נולד.

פלס התארחה בעונה השנייה של תוכנית הטלוויזיה "פרויקט הלהקה" בערוץ הילדים בשנת 2014. באחת המשימות בתוכנית, נדרשו משתתפי המשימה להקליט את השיר ולצלם לו קליפ[4].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]