רדמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רדמן
Reggie Noble
רדמן
לידה 17 באפריל 1970 (בן 54)
ניוארק, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה רג'ינלד נובל
שם במה Redman עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ניוארק, ניו ג'רזי
תקופת הפעילות מ-1990
מקום לימודים תיכון וסט סייד עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה ראפ/היפ הופ
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים דאף ג'אם
www.funkdoc.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רג'ינלד "רג'י" נובלאנגלית: Reginald "Reggie" Noble; נולד ב-17 באפריל 1970), המוכר יותר בשם הבמה שלו רדמן (Redman) הוא ראפר, מפיק מוזיקלי ושחקן שהתפרסם בתחילת שנות ה-90 תחת חברת התקליטים דאף ג'אם. מוכר בעיקר בזכות שיתוף הפעולה ארוך השנים שלו עם הראפר מת'וד מן והלהקה שלו Def squad.

רקע מוזיקלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

רדמן הוציא לאור את אלבומו הראשון ב-22 בספטמבר 1992. האלבום נקרא "וואט? די אלבום" ("Whut? Thee album") והוא הופק על ידי רדמן עצמו ועל ידי אריק סרמן מהדף סקוואד. האלבום זכה להצלחה גדולה והגיע למעמד של אלבום זהב ובאותה שנה נבחר רדמן לאמן השנה בראפ על ידי מגזין הסורס. מאוחר יותר, נבחר האלבום על ידי מגזין הסורס לאחד ממאה אלבומי הראפ הגדולים בכל הזמנים. ב-22 בנובמבר 1994, פרסם רדמן את אלבומו השני "דייר איז א דארקסייד" ("Dare iz a darkside"). האלבום הצליח מבחינה מסחרית אך נחשב פחות מוצלח מהאלבום הקודם. בדצמבר 1996, פרסם רדמן את אלבומו השלישי "מאדי וואטרס" ("Muddy waters"). האלבום הצליח מבחינה מסחרית והגיע למעמד אלבום זהב. מגזין הרולינג סטון הילל את האלבום ורדמן קיבל הכרה כאחד הראפרים החשובים של שנות ה-90. ב-30 ביוני 1998 פרסם רדמן ביחד עם קית' מוריי ואריק סרמן (להקת הדף הסקוואד) את אלבומם "אל ניניו" (El nino, שנקרא על שם התופעה האקלימית אל ניניו) ובנוסף, הוציא באותה שנה את אלבומו הרביעי "דוק'ס דה ניימ" ("Docs da name"- השם הוא ד"ר) ב-24 בנובמבר. רדמן יצר לעצמו דמות אלטרנטיבית בשם ד"ר טרוויס ובחר להנציח אותה בשם האלבום. האלבום זכה להצלחה רבה והגיע לאלבום פלטינה. ב-1999 הוציא לאור רדמן את האלבום "בלאק-אאוט" (Blackout!) יחד עם מת'וד מן. האלבום הצליח מאוד ברחבי העולם וזכה למעמד פלטינה כפולה. ב-22 במאי 2001 פרסם רדמן את אלבומו החמישי "מאלפרקטיס" ("Malpractice" -רשלנות רפואית) שהגיע לאלבום זהב, ובאותה שנה שיחק בסרט הקומי "קיץ אחד של סוטול" לצד מת'וד מן. ב-2004 חזר לשחק לצדו של מת'וד מן בסדרת הטלוויזיה הקומית "מת'וד ורד", בכיכובם של השניים. הסדרה שודרה ברשת FOX, ובוטלה לאחר עונה אחת. בשנה זו שיחק דמות פיקטיבית של עצמו בסרט האימה "היורש של צ'אקי" הרביעי מזיכיון משחק ילדים.

ב-27 במרץ 2007 פרסם רדמן את אלבומו האחרון "רד גון' ווילד" ("Red gone' wild"). שורה של מפיקים ידועי שם עבדו על האלבום ובין השאר רדמן עצמו, אריק סרמן, טימבלנד, רוקווילדר, סקוט סטורץ', אי 3 ועוד. כיום רדמן משחרר מוזיקה עצמאית ובנוסף חבר בהרכב הדאבסטפ/טראפ "1000Volts" יחד עם המפיק המוזיקלי Jayceeoh.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רדמן בוויקישיתוף