אלברט הנרי פולווד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלברט הנרי פולווד
Albert Henry Fullwood
לידה 15 במרץ 1863
Hockley, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 1 באוקטובר 1930 (בגיל 67) עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום יצירה ציור עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אלברט הנרי פולוודאנגלית: Albert Henry Fullwood‏; 15 במרץ 18631 באוקטובר 1930) היה אמן אוסטרלי, שתרם תרומה משמעותית לאמנות באוסטרליה. הוא צייר עם אמני אסכולת היידלברג ברחבי מלבורן ועבר עם טום רוברטס וארתור סטריטון להתגורר ולצייר במחנה שלהם בסיריוס קוב, סידני. פולווד היה אמן מלחמה אוסטרלי רשמי בדיוויזיה החמישית במלחמת העולם הראשונה. [1]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פולווד נולד בהוקלי, בירמינגהם, בנו של פרידריך ג'ון פולווד, תכשיטן, ואשתו אמה, לבית בר. משנת 1878 פולווד למד אמנות בשיעורי ערב במכון בירמינגהם. הוא למד אמנות בבית הספר לאמנות נוף בירמינגהם. לאחר סיום לימודיו, הוא היגר לסידני בשנת 1883 והשיג עבודה בג'ון סנדס בע"מ כשרטט ומעצב ליתוגרפי. הוא הצטרף לחברת האמנות של ניו סאות' ויילס בשנת 1884, וזמן קצר לאחר מכן קיבל תפקיד בצוות האטלס הציורי של אוסטרליה, שבשבילו הוא נסע הרבה דרך צפון אוסטרליה ועשה רישומים רבים. בהמשך עבד ב"סידני מייל" ובעיתונים מאוירים אחרים של אותה תקופה. הוא המשיך בציורו, ובשנת 1892 נרכשו שני צבעי מים עבור הגלריה הלאומית בסידני.[2]

בשנת 1895 לקח פולווד חלק מוביל בהקמת אגודת האמנים בסידני והיה חבר במועצה הראשונה שלה. הוא חזר לאירופה בשנת 1900 דרך אמריקה, והציג תערוכה מוצלחת מאוד של עבודותיו בעיר ניו יורק. הוא הפך את לונדון למרכז עבודתו, והציג באקדמיה המלכותית ב־1901, 1904, ובשנים מאוחרות יותר, וגם בתערוכות שונות באירופה.

זמן קצר לאחר תחילת מלחמת העולם הראשונה הצטרף פולווד לחיל האמנות של בעלות הברית; מאוחר יותר הוא היה סמל בחיל הרפואה של הצבא המלכותי בבית החולים הכללי השלישי בלונדון, וונדסוורת', ומאוחר יותר אמן מלחמה רשמי אוסטרלי. הוא חזר לסידני בשנת 1920 ועבד בעיקר בצבעי מים ותחריט.

פולווד מיוצג בגלריות רבות, כולל הגלריה לאמנות של ניו סאות' ויילס, הגלריה הלאומית של ויקטוריה, הגלריה לאמנות של דרום אוסטרליה, בדזדן, במוזיאון בודפשט לאמנויות, ובאנדרטת המלחמה באוסטרליה. [3] ציור משמעותי של נוף הרחוב המוקדם של בלאראט מוחזק על ידי גלריה לאמנות בלאראט וצבע מים גדול מאוד של מחצבות גיר (בערך 1910) מוחזק באוסף פרטי בדורין, ויקטוריה.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוא התחתן עם קלייד בלאנש ניומן, בתו של הצלם ג'ון הוברט ניומן, ב-13 באוקטובר 1896 בסידני. נולדו להם שני בנים, פיליפ וג'פר ובת מרג'ורי קלייד. גם פיליפ וגם מרג'ורי נפטרו בילדותם.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אלברט הנרי פולווד בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Fullwood, Albert Henry (1863 - 1930)"
  2. ^ Serle, Percival (1949). "Fullwood, Albert Henry". Dictionary of Australian Biography. Sydney: Angus and Robertson
  3. ^ Gray, Anne (1983). A. Henry Fullwood: War Paintings. Australian War Memorial.