גילי תמיר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

גילי תמיר היא דוקטור לעבודה סוציאלית ומגישת התוכנית "זה מגיע לכם" בכאן ב' באמצעותה היא מסייעת במיצוי זכויות. מסייעת לפתור בעיות בנושא זכויות סוציאליות וקצבאות . מרצה בעלת רקע במיצוי זכויות, אשת תקשורת עם ותק של יותר מ־15 שנה בטלוויזיה וברדיו.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תמיר גדלה ברמת אילן וברמת השרון. אביה מהנדס מכונות ובעל חברה תעשייתית ואמה גיאומורפולוגית, חוקרת סלעים ומעצבת חלונות ראווה. למדה במגמת מוזיקה בתיכון אלון שברמת השרון, אובחנה כמחוננת, וסבלה מהפרעת קשב. תמיר שירתה בגלי צה"ל והייתה לחיילת הסדיר הראשונה שקריינה מהדורות חדשות בכל שעה עגולה ולא רק מבזקים. בגיל 21 הגישה מהדורות חדשות בטלוויזיה בכבלים שם תפקדה גם ככתבת ספורט וכעורכת. בהמשך הגישה מספר חודשים ב"חדשות ישראל"[1].

סיימה תואר ראשון בעבודה סוציאלית, תואר שני בהנחיית קבוצות בעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב ותואר שלישי בעבודה סוציאלית. התמחתה בעבודה סוציאלית קלינית. כעובדת סוציאלית תמיר ליוותה את סוגי המקרים הסוציאליים הקשים ביותר. היא עבדה ברשות לשיקום האסיר, בהוסטל הראשון בישראל שנפתח לשיקום קטינים. בתפקידה עוסקת תמיר בליווי טיפולי, אבחון וכתיבת חוות דעת על אנשים המצויים בהליכים פליליים. היא בעלת ניסיון רב גם בעבודה עם בני נוער- טיפול קבוצתי ופרטני בנושא התמכרויות של בני נוער, הפרעות אכילה, הפרעות קשב וריכוז, ועבודה עם נוער בסיכון, ונוער "בקצה הרצף"[2]. עוזרת לשורדי שואה למצות את זכויותיהם הסוציאליות ומעידה על העדר טיפול הולם מצד המדינה.

ב-2011 חזרה לתקשורת ב'רדיו ללא הפסקה' (103fm) בתוכניתה "גילי תמיר". ב־2016 עברה לרשת ב' בקול ישראל מאז היא מגישה את התוכנית "זה מגיע לכם" המשודרת בימים א-ד בשעה 19:00. מטרת התוכנית להנגיש לאזרחים את זכויותיהם[3]. בתוכניתה תמיר מסייעת לקשישים, לבעלי מוגבלויות, לבני נוער במצוקה ולנפגעי עבירה למצות את זכויותיהם מול מוסדות הרווחה במדינה. בדרך כלל תמיר מזהה את הפתרון לבעיה כבר בשידור ואומרת למאזין למי עליו לפנות כדי לממש את זכויותיו. במקרים בהם ההליך נתקע בגלל המערכת, תמיר וצוות התוכנית נכנסים לתמונה ועוזרים.

תמיר נבחרה על ידי מגזין פורבס כאחת הנשים המשפיעות בישראל לשנת 2020

תמיר משמשת כיועצת מומחית למשרד המשפטים והסנגוריה הציבורית[4].

לה ולבעלה נועם אלון יש מרכז בשם 'מחוברים', שעוזר לאנשים בהגשת חוות דעת לבתי משפט ולוועדות שחרורים ובהכנה למאסר.

מעבירה הרצאות וסדנאות בנושא מיצוי זכויות. מרצה בבתי הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב ובאוניברסיטה העברית[5].

תמיר אף פועלת במטרה לשנות חקיקה באמצעות התקשורת. לשם כך היא כותבת ניירות עמדה ומשתתפת בוועדות הכנסת. מבין הישגיה- המאבק בעניין הזכאות לקצבאות לילדים עם אלרגיות מסכנות חיים. היא הובילה לכך שעשרות אלפי ילדים הפכו זכאים לקצבאות שמאפשרות להסתייע בהשגחה ובליווי. הישג נוסף שלה הוא התחייבות אגף השיקום של משרד הביטחון לא לפתוח יותר נכות צמיתה, למעט מצב של רמייה או צו שופט.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נשואה לעו"ס משפטי ואם לשניים, תושבת פתח תקווה. רוכבת שטח מ ־2002 בג'יפ שטח ובאופנוע כבד, כתבה שירים אשר זכו להצלחה בביצועה של זהבה בן ואחרים.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]