המנצחים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המנצחים
Победители
המנצחים
סוגה סדרת דרמה המשכית
בימוי אלכסנדר גאלין
אנגלינה ניקולבנה
ארץ מקור רוסיהרוסיה רוסיה
שפות רוסית
מספר עונות 1
מספר פרקים 10
הפקה
חברת הפקה COSMOS Studio
שידור
רשת שידור NTV
תקופת שידור מקורית 13 במאי 201917 במאי 2019

המנצחיםרוסית: Победители) היא סדרת טלוויזיה רוסית מסוגת דרמה משפטית היסטורית, שנוצרה על ידי אלכסנדר גאלין ואנגלינה ניקולבנה ומככבים בה ניקיטה פאנפילוב, ניקיטה יפרמוב, יבגני אנטרופוב, יוליה פרסילד, אנה צ'יפובסקאיה, פיודור לברוב, פאבל ואשצ'ילין, אלכסנדר סטייקין וסרגיי סטיופין.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנת 1895 ברוסיה. שמו של עורך הדין המפורסם ניקולאי אנדרונוב, שעדיין לא הפסיד אף משפט אחד, הולך לפניו בכל רחבי האימפריה הרוסית. חבריו ויקטור רוסקביץ' ומיכאיל זברזין הם גם עורכי דין מבריקים. הם מנצחים בתיקים הפליליים המסובכים ביותר, לעיתים לא רק מצדיקים את לקוחותיהם, אלא גם חושפים את הפושעים האמיתיים בהיכל בית המשפט. במצבים קשים, חברים, עורכי דין תמיד עוזרים זה לזה. הם עדיין צעירים למדי (הבכור מביניהם, ניקולאי אנדרונוב, רק בן 35). שלושתם שונים לחלוטין באופיים, אך כולם מוכנים להקריב הרבה למען חבריהם. חברותם לטווח הארוך, וההבנה שיש על מי לסמוך במצב קשה - לא פחות, הופכת את שלושת למנצחים. לא בחיים המקצועיים אלא גם בחיים האישיים.

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסנקט פטרבורג של סוף המאה ה-19, בבכורה של המחזה, שנכתב על ידי עורך הדין לשעבר מיכאיל זברזין, מתרחש אירוע טרגי: השחקנית ורווארה אבילובה יורה בבן זוגה במחסניות ריקות ווהורגת אותו. בבכורה משתתפים עמיתיו לשעבר של זברזין - ויקטור רוסקביץ' וניקולאי אנדרונוב. כדי לעזור לזברזין, שמאוהב בורווארה, אנדרונוב מתחייב להגן עליה. אך ככל שהוא מתוודע למקרה, כך הוא מגיע למסקנה: לורווארה היה גם מניע לרצח וגם הזדמנות להחליף את האקדח.

אהובה של רוסקביץ' מוצא את עצמו בסיפור לא נעים: אולגה אהובתו מוצאת אותו עם יריבתה. כנקמה היא מפרסמת כתבה בעיתון בו הוא מוזכר באור לא יפה. רוסקביץ' תובע את העיתון ומאיים להרוס את מערכת העיתון. בחיפוש אחר עורך דין המוכן להגן על האינטרסים שלהם, פונה מערכת העיתון לזברזין.

אגליה יאקונינה, בת כיתתו של אשתו של ניקולאי אנדרונוב, מואשמת ברצח אחותה. את התביעה מייצג התובע גושצ'ין, שרוצה לנצח את אנדרונוב הבלתי מנוצח, שמסנגר על אגליה. הטיעונים שלו מספיק חזקים - אגליה תמיד הסתכסכה עם אחותה בגלל כסף, בנוסף, שניהם היו מאוהבים במנהל, שנעלם באופן מסתורי מיד לאחר הרצח. אגליה משתחררת מהכלא, כעת כעדה. אנדרונוב מבקש ממנה לספר הכל על היום בו מתה אחותה ליסה. למרות דמעותיה, ניקולאי משום מה לא מאמין לה. רוסקביץ' מתחייב להגן בבית המשפט על החשוד העיקרי - המנהל מארק, אך התובע מביא עמו טיעונים מנומקים. כדי להרוויח זמן ולהגיע לתוכנית חדשה, רוסקביץ' שובר את אפו של הלקוח שלו.

עורך הדין מיכאיל זברזין חוזר למקצוע: הוא מציל מעונש את הרוצח רודיון רידניק, שנשפט בפני חבר מושבעים. בינתיים, מואשם הסוחר קפיטון פורטונאטוב בהצתה במחסן שלו; סחורות משלוחים רבים נשרפו ושומר המחסן מת. פורטונאטוב פונה לאנדרונוב לעזרה והוא מסכים להגן עליו בבית המשפט. אירוע בלתי צפוי מסבך מאוד את העניין: רודיון רידניק המשוחרר הורג את אוסיפ, שיכול היה לשמש כעד במשפטו של פורטונאטוב. אירוע בלתי צפוי מסבך מאוד את עסקיו של הסוחר. באותו ערב, כאשר פורונאטונוב השיכור מגיע לבקש את אנדרונוב לעזרה, המנהל שלו אוסיפ גרישטר נמצא מת בבית המרזח. רודיון רידניק, ללא סיבה נראית לעין, שוחט אותו בסכין. מיכאיל נמצא על סף התמוטטות עצבים: מסתבר שהוא הרג אדם חף מפשע בניצחונו המרשים. גושצ'ין מחליט להשתמש בנסיבות אלה לטובתו...

זונה המאוהבת ברוסקביץ', לאחר שהאזין לתחזיותיה של מגדל עתידות עיוורת בשם מרתה על אושר נצחי שמחכה לו, יורה בה ובעצמו אך הקליע לא פוגע בלבו והוא מאבד את הכרתו. אל אנדרונוב פונה היזמית מרתה דנדרה הנודעת ומבקשת הגנה בבית המשפט. היא בטוחה שבקרוב המשטרה תגיע אליה, מכיוון שהכירה את רוסקביץ' וחלמה זמן רב להתמסד איתו. שלוש שנים קודם לכן הוא הצליח לזכות את רוצחת אחותה נינה.

רוסקביץ' טרם חזר להכרה, אולגה דואגת לו ועורך דינו של אנדרונוב אובד עצות: במשפט מגלה לקוחה שלו בשם דריה פרטים חדשים שמציגים אותו כטיפש גמור. גם חקירתה של מרתה העיוורת לא נותנת תוצאות: האחראי על הסדר רק פולט זרם של משפטים לא עקביים וסתומים והתובע הופך לקש האחרון - בסתר, הוא אומר שבוריה, עוזרת צעירה של עורך הדין, הולכת כל הזמן אצל גושצ'ין.

רוצח סדרתי המכונה "רוצח הבירה" שומר את העיר עולה בפחד - כבר ארבע נשים נדקרו למוות ובזירת הפשע האחרונה נעצר חשוד, רופא בשם אנדריי אלכסייביץ'. הזקן טוען שמצא את הנערה כשכבה שכבה בבריכת דם וניסה לעזור לה. רוסקביץ' שחזר להכרתו, מתגייס להגן על הרופא בבית המשפט. רוסקביץ' מגן בבית המשפט על ד"ר סטארצב, שכולם מחשיבים אותו כ"רוצח הבירה ", במהלך הדיון נחשפים פרטים על הפשעים שהתרחשו: מסתבר שכל הקורבנות היו בעבר זונות, שרק סטארצב הכיר. ויקטור מבין שהלקוח שלו שיקר לו. האם באמת עורך הדין מגן על מפלצת?

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]