המתחזה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המתחזה
סוגה טלנובלה
יוצרים חברת טלוויסה
כותבים קרלוס רומרו
בימוי באטריס שרידן עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים גבריאלה ספניק
פרננדו קולונגה
ליברטד למארקה
שנטל אנדרה
דומיניקה פאלטה
מריו סימרו
ארץ מקור מקסיקו
שפות ספרדית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 1
מספר פרקים 102
הפקה
מפיק סלוודור מחייה אלחנדרה
חברת הפקה טלוויסה עריכת הנתון בוויקינתונים
צלמים ארנסטו אראולה
חסוס נאחרה סארו
מוזיקה חוסה אנטוניו פריאס
אורך פרק 45 דקות
שידור
רשת שידור טלוויסה
ויוה
תקופת שידור מקורית 9 בפברואר 199824 ביולי 1998
קישורים חיצוניים
www.esmas.com
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המתחזהספרדית: La Usurpadora; באנגלית: The Usurper) היא טלנובלה מקסיקנית בת 102 פרקים שהופקה בשנת 1998 על ידי חברת טלוויסה. עלילתה בנויה על פי ספרה של אינס רודנה. לסדרה יצא גם סרט המשך הנקרא: "יותר מהמתחזה".

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פאולינה מרטינס היא בחורה ענייה, חרוצה, וטובת לב שעובדת בשירותים של מועדון לילה בקנקון כדי לפרנס את פאוּלה, אמה החולה. באחד מהימים היא פוגשת את פאולה ברצ'ו, הדומה לה כשתי טיפות מים. פאולה היא אישה עשירה, בוגדנית ורעת לב שהתחתנה עם בעלה, קרלוס דניאל, רק כדי לחיות חיים טובים. השתיים לא יודעות על קשר הדם ביניהן; אמן מסרה את פאוֹלה לזוג עשירים, משום שהייתה ענייה ולא יכלה לטפל לבד בשתי התינוקות. פאולה מציעה לפאולינה דבר נוראי: לתפוס את מקומה במשך שנה באחוזת ברצ'ו במקסיקו סיטי. כדי להכריח את פאולינה להסכים להצעתה, פאולה מכניסה את הצמיד שלה לתוך התיק של פאולינה ומאשימה אותה בגנבה. ובכך היא מציבה לפאולינה אולטימטום: או להסכים להתחזות לה בבית של בעלה במשך שנה, או להיכנס לכלא על הפשע הזה שהיא לא ביצעה. פאולינה מסכימה בלית ברירה. החל מהרגע שפאולינה נכנסת לאחוזת בראצ'ו, היא כובשת את ילדיו של קרלוס דניאל עם המון אהבה וחיבה. וגם עוזרת לסבתו של קרלוס דניאל להיגמל מהאלכוהול. קרלוס דניאל מרגיש אהבה לאישה שהוא חושב אותה שהיא אשתו, ופאולינה לא מצליחה להימנע מלהתאהב בגבר שאותו היא מרמה. אך לצערם, בדיוק כאשר אהבתם מתחילה לפרוח, פאולה האמיתית חוזרת בהפתעה, ונחושה בדעתה להשיב לה את מקומה בבית משפחת ברצ'ו.

צוות שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פאולה ברצ'ו (גבריאלה ספניק): אישה יפהפייה, אך גם אנוכית וחסרת רגשות, מעוניינת רק בכסף והנאה. פאולה נשואה לקרלוס דניאל ומכריחה את פאולינה להתחזות לה במשך שנה בבית משפחת ברצ'ו על מנת שתוכל ליהנות מהחיים עם המאהבים שלה.
  • פאולינה מרטינז (גם היא מגולמת על ידי גבריאלה ספניק): אישה יפהפייה ותמימה. נשלחת בכוח על ידי פאולה להתחזות לה בבית משפחת ברצ'ו במשך שנה שלמה. אישה חכמה וטובת לב, אשר מתחבבת על כל בני המשפחה.
  • קרלוס דניאל ברצ'ו (פרננדו קולונגה): גבר מצליח שהחברה שלו נמצאת במצב של פשיטת רגל. קרלוס דניאל התחתן בפעם השנייה עם פאולה ברנצ'ו, לאחר שאשתו הראשונה מתה. יש לו 2 ילדים: ליזט וקרליטוס. מתאהב בוורוניקה המזכירה, אך לאחר מכן הוא מבין שהוא מאוהב בפאולינה ומתחתן איתה.
  • פיאדד ברצ'ו (ליברטד למארקה): סבתו של קרלוס דניאל. מכורה לאלכוהול, אך בעזרתה של פאולינה, היא נגמלה מהאלכוהול. פיאדד מההתחלה לא אהבה את פאולה אך לאחר שפאולה (פאולינה) השתנתה לטובה, היא נכבשה בטוב ליבה ובאהבתה.
  • אסטפניה ברצ'ו דה מונטרו (שנטל אנדרה): אחותם החורגת של קרלוס דניאל ורודריגו. נשואה לווילי. אסטפניה הייתה בהתחלה אישה צנועה ולא יפה, אך בעזרתה של פאולה (פאולינה) היא עוברת שינוי מראה והופכת לאישה יפהפייה.
  • חמה דורן ברצ'ו (דומיניקה פאלטה): אישה יפה ורעה. מאוהבת בקרלוס דניאל ותעשה הכל כדי להפריד בינו לבין פאולה (פאולינה).
  • לוסיאנו אלקנטרה (מריו סימרו): גבר חתיך ומפתה, אשר משמש כמאהב של פאולה.
  • רודריגו ברצ'ו (מרסלו בוקט): אחיו של קרלוס דניאל. גבר נאה הנשוי לפטריסיה. לוקח על חסותו את בנה של אסטפניה לאחר שהיא משתגעת, ומגדל אותו כאילו היה שלו.
  • גיז'רמו "ווילי" מונטרו (חואן פבלו גמבואה): גבר חתיך ורודף בצע. מנהל רומן עם פאולה ברצ'ו ולאחר מכן גם עם ויואנה.
  • לליטה (פאטי דיאז): משרתת בבית משפחת ברצ'ו. רכלנית וחברה טובה של פאולה.
  • לאנדרו גומז (אלחנדרו רואיז): גבר נאה המתאהב בויויאנה. הוא גבר עני ולכן ויויאנה לא מעוניינת בו. מתאהב לאחר מכן בוורוניקה סראנו.
  • ויויאנה ( אנסטסיה): בחורה צעירה עניה. הופכת למאהבתו של ווילי ומאמינה שהוא יעזוב את אסטפניה בשבילה.
  • פטריסיה ברצ'ו (ג'סיקה חורדו): אשתו של רודריגו. לוקחת על חסותה את בנה של אסטפניה ומגדלת אותו כשלה.
  • פידלינה (מגדה גוזמן): אם הבית של משפחת ברצ'ו ואשת סודה של פיאדד.
  • אלסנדרו פארינה (אנריקה ליזלדה): גבר מבוגר ועשיר. עוד אחד ממאהביה של פאולה.
  • פאולה מרטינז (נוריה באגז): האמא של פאולה ופאולינה. היא זו ששלחה את פאולה לאימוץ והשאירה איתה את פאולינה.
  • ורוניקה סוריאנו (אדריאנה פונסקה): מועסקת בתור מזכירתו של קרלוס דניאל. מתאהבת בקרלוס דניאל והוא משיב לה אהבה, אך מרגישה שהוא מאוהב בפאולינה ולכן הם נפרדים.

יותר מהמתחזה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות ההצלחה שלה זכתה הסדרה, יצא לסדרה סרט המשך אשר נקרא "יותר מהמתחזה" (Más Alla De La Usurpadora ), אשר מתרחש שנה לאחר מאירועי הסדרה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה עברה מאז שקרלוס דניאל (פרננדו קולונגה) ופאולינה (גבריאלה ספניק) התחתנו, ויש להם בת קטנה בשם פאוליטה על שם אמה של פאולינה. הבעיות במהרה מתחילות לצוץ על פני השטח, כאשר פאולינה לא מרגישה טוב, היא הולכת לרופא יחד עם סבתא פאידד (ליברטד למארקה). שם, הרופא אומר לה שיש לה סרטן, ושנותר לה עוד 3 חודשים לחיות. לאחר גילוי זה, פאולינה שומרת על מחלתה בסוד ממשפחתה, אבל מבקשת מראקל (יאדירה קארילו), המטפלת של פאולה, שתינשא לקרלוס ראול לאחר שהיא תמות. ראקל, שמאוהבת בסתר בקרלוס דניאל, מסכימה.

כאשר פאולינה משתפת את סבתא פאידד בסודה, היא מתעקשת שעל המשפחה לדעת גם כן על מחלתה. כאשר קרלוס דניאל מגלה על מחלתה של פאולינה, הוא מנחם את פאולינה ומחליט לנצל את הזמן שנותר לה, בשביל להפוך אותו לאחד מהימים היפים שיהיו לשניהם ביחד. בינתיים, פאולינה וקרלוס דניאל חוגגים את יום השנה לנישואיהם. ראקל, אשר לא מוכנה לחכות עד שפאולינה תמות, מכניסה לתוך כוס היין של פאולינה רעל.

פאולינה שותה את היין ומיד מתעלפת, אך ראקל גם כן מתעלפת. שתי הנשים מובלות לבית החולים, שם מתברר שפאולינה לא חולה אלא בהיריון. בינתיים, ראקל מגלה שהיא זו שתתה מהיין המורעל. ראקל במהרה מתנצלת בפני כולם ולבסוף, מבריאה לחלוטין. בבית משפחת ברצ'ו, פאולינה וקרלוס דניאל מבשרים לכולם את הבשורה המשמחת: פאולינה שוב בהיריון.

סוף.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

[1] [2]