ויקיפדיה:המקבץ השבועי/פרסום שמות תורמים למקבצים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שמות התורמים למקבץ שבועי מוצגים בדף הראשי של המקבץ, בכל שבוע עבור השבוע שקדם לו. הצגתם מכוונת לתת קרדיט לתורמים ולעודד תרומה למיזם (לרקע לרעיון ראו בדף השיחה).

ההצגה מבוססת על תוכנו של דף המשנה ויקיפדיה:המקבץ השבועי/סטטיסטיקות השבוע הקודם, שאותו יש לעדכן.

הפלט המוצג בדף המשנה הנ"ל מופק באמצעות כלי שבנה יגאל עבור המיזם.

הוראות להפקת פלט ולהצגתו[עריכת קוד מקור]

  1. יצירת דף משנה: לכל מקבץ יש ליצור דף משנה המכיל את שמות הערכים להכחלה ולשיפור ללא תוספות, כשהם ממוספרים. הדפים שנוצרו למקבצים עד כה מרוכזים בקטגוריה:ויקיפדיה:המקבץ השבועי/דפי משנה. דף זה מהווה את הבסיס לפעולת הכלי הממוחשב. על מנת שדף המשנה יהיה מעודכן ויכיל את כל התוספות שיוספו לדף המקבץ במהלך שבוע המקבץ רצוי ליצור אותו בסיום שבוע המקבץ. נוח ליצור את הדף על ידי העתקת תוכן דף המקבץ למעבד תמלילים, עריכתו שם והעתקת התוכן הערוך לתוך דף המשנה.
  2. הרצת הכלי הממוחשב: יש לגשת לדף הכלי, ללחוץ על Login with Wikimedia (כלומר כניסה לכלי על ידי שימוש בפרטי גישה לאתרי ויקימדיה) ובהודעה שתופיע על רקע דף המטא לאשר על ידי לחיצה על Allow. במקרה של קושי יגאל יוכל לסייע מן הסתם.
  3. ללחוץ על New Query ולהעתיק לתוך המלבן השחור שתחת SQL את שורות הקוד שיגאל כתב (דוגמה אפשר לקחת מכאן). יש לעדכן בשתי שורות הקוד הראשונות את (1) שם המקבץ (זו למעשה הפנייה לדף המשנה שהוכן עבור המקבץ) ואת (2) תאריך היום הראשון של השבוע שבו שובץ. אז יש ללחוץ על Submit Query.
  4. לאחר שהשאילתא תסיים לרוץ יופיע פלט: בחלקו העליון שמות תורמים שכתבו ערכים חדשים למקבץ ובחלקו התחתון שמות תורמים שערכו ערכים במסגרת המקבץ (לרבות ערכים שנוצרו במסגרתו). יש להעתיק פלט זה כמו שהוא לדף ויקיפדיה:המקבץ השבועי/סטטיסטיקות השבוע הקודם ולהציבו שם במקום הפלט מהשבוע הקודם. יש לעדכן בהתאמה את שם המקבץ המוצג בדף. לשם הנוחות בעתיד רצוי לתעד בתקציר העריכה את שם המקבץ שעבורו נעשית העריכה המעדכנת.

התייחסות למקבצים שבהם נכתבו ערכים לפני שבוע המקבץ[עריכת קוד מקור]

לעתים נכתבים ערכים הכלולים במקבץ לפני השבוע שבו הוא שובץ, באופן שיש להביא גם תרומות אלו בחשבון. כיוון שהכלי הממוחשב בודק עריכות רק לתקופה של שבעה ימים קדימה מהתאריך שהוזן בו, נדרשות במקרים כאלו מספר הרצות שונות של הכלי, לשם כיסוי שבועות שונים בתוך התקופה שבה נכתבו בפועל ערכים במקבץ. לאחר מכן יש לצרף את הפלטים מכל ההרצות ולערוך אותם יחד, תוך הסרת כפילויות של שמות תורמים.

דוגמאות למקרים שכאלו (וראו ההערות שנרשמו בדפי השיחה שם): מקבץ חגי תשרי, מקבץ נשיאות ארצות הברית.