ויקיפדיה:יצירה על פי תבנית/הוראות לתבנית פרמטרית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

יש להתאים את שמות הפרמטרים, הן בחלק העליון של התבנית - הטבלה עצמה, והן בחלק התחתון של התבנית - קוד הדוגמה שמיועד להעתקה.

לאחר הטמעת תבנית זו, ניתן לעצב את הטבלה בצורה שונה - להוסיף ולהסיר עמודות ושורות; להוסיף פרמטרים; לשנות את עיצוב הטבלה ועוד. להלן הסבר כללי מה יש ואין לשנות בטבלה על מנת ליצור תבנית סטנדרטית כגון תבנית:מפרץ או תבנית:מצפה כוכבים.

הוראות מפורטות
עיצוב הטבלה
עיצוב הטבלה מוגדר בחלק העליון של הטבלה, בקוד {{עיצוב טבלה|צבע=Blue}}. ראו הוראות מפורטות והסברים על שינוי הצבעים בדף התבנית.ליצירת טבלה סטנדרטית, ניתן לשנות רק את הצבע, בהתאם לצבע הרצוי. את שאר העיצוב עדיף להשאיר לתבנית העיצוב.
כותרת הטבלה
כותרת הטבלה מוגדרת מיד לאחר הגדרת עיצוב הטבלה, בקוד {{כותרת טבלה|שם={{{שם|}}}}}. ליצירת תבנית סטנדרטית, אין לשנות את הכותרת.
פרמטר תמונה ולוגו
הפרמטרים הבאים (כלומר, הראשונים לאחר הכותרת) הם "תמונה" ו"לוגו". הפרמטר "תמונה" כולל פרמטר-משנה בשם "כתובית". אם אין בכוונתכם לאפשר להציג תמונות או לוגואים בתבנית, ניתן למחוק קוד זה. הקוד מתחיל ב-"{{#תנאי:{{{תמונה" ומסתיים בשורה הראשונה שבה יש רק "}}". אם בכוונתכם להשתמש בפרמטרים אלו, השאירו אותם כמות שהם.
פרמטרים סטנדרטיים
תשעת הפרמטרים הבאים הם שורות סטנדרטיות, כלומר פרמטרים המציגים שורה בודדת בטבלה, המורכבת מתא המעוצב כמו הכותרת, ולצידו תא חסר עיצוב. כל פרמטר כזה מורכב למעשה מ-5 שורות קוד היוצרות את השורה:

{{#תנאי:{{{פרמטר1|<noinclude>-</noinclude>}}} |
! פרמטר1
{{!}} {{{פרמטר1}}}
{{!}}-valign="top"
}}

להקלת השימוש, ניתן להשתמש במטא-תבנית, תבנית:שורת טבלה מותנית.
כדי להסיר את שורת הטבלה הנ"ל, יש להסיר את כל 5 שורות הקוד הנ"ל. לעדכון שורת הטבלה, יש להחליף את המילים "פרמטר1" בשם הפרמטר הרצוי ובכותרת הרצויה. נהוג להקפיד על כך ששם הפרמטר יהיה זהה למה שהוא מייצג ולכותרת שמופיעה בטבלה. למשל, להוספת שורה שמציגה נתון לגבי תאריך, יש להחליף את "פרמטר1" ב"תאריך" שלוש פעמים.
פרמטר ממורכז
השורה האחרונה בטבלה ממורכזת לאמצע, וזאת למקרה שתרצו להשתמש בה. מובן שלא חובה להשתמש בה, וניתן למוחקה. שימו לב כי הפרמטר הממורכז מורכב משלוש שורות קוד, ולא חמש, בשונה מהפרמטרים הקודמים.