טוטם (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טוטם
Totem
בימוי מרסל סארמינטו
הופק בידי אדם הנדריקס
ג'ון ה. לאנג
גרג גילראת'
ויליאם דיי פרנק
תסריט איוון דיקסון
עריכה פיליפ בלכפורד
שחקנים ראשיים קאריס דורסי
אנה אוריילי
ג'יימס טאפר
ליה מקיו
בריידן למאסטרס
לורנס פרסמן
מוזיקה ג'וסף באור
צילום הארי ליפניק
מדינה ארצות הברית
חברת הפקה בלאמהאוס הפקות
סינמקס
חברה מפיצה Divide/Conquer
Gunpowder & Sky
Seer Capital
שיטת הפצה direct-to-video עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 31 באוקטובר 2017
משך הקרנה 89 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה אימהפסיכולוגיעל-טבעי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טוטםאנגלית: Totem) הוא סרט אימה-פסיכולוגי ועל-טבעי אמריקאי, אשר בוים על ידי מרסל סארמינטו. תסריטו נכתב על ידי איוון דיקסון.[1] בין שחקניו הראשיים של הסרט ניתן למנות את קאריס דורסי, אנה אוריילי וג'יימס טאפר.[2]

הסרט יצא לאקרנים ב-31 באוקטובר 2017, על ידי בלאמהאוס הפקות וסינמקס.[3]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קלי היא תיכוניסטית בת 17 החיה עם אביה האלמן ג'יימס, אחותה הקטנה אבי ובת זוגו החדשה של אביהם רובין. קלי מתקשה לקבל את יחסיהם של ג'יימס ורובין עקב געגועיה לאמה המנוחה לקסי. אבי מתחילה לדבר לישות בלתי נראית בבית שהיא טוענת שהיא אימה לקסי.

באחד הימים סבם האסתמטי של הבנות, ברנרד מגיע לבקר בזמן שהמשפחה עורכת מכירת חצר שבמהלכה קלי מוצאת ולוקחת לעצמה שרשרת טורקיז שהייתה שייכת לאמה המנוחה. ג'יימס מספר לרובין שאשתו סבלה מהפרעות נפשיות לקראת מותה ומציין שגופתה נמצאה ללא טבעת הנישואין עליה, דבר שגרם לו לחשוד שהיא ניהלה רומן מאחורי גבו.

קלי מרגישה לא בנוח עם נוכחותה של רובין בביתם ובזמן זה תופעות על טבעיות מתחילות לקרות בבית, דבר שגורם לה לתהות האם מדובר ברוחה של לקסי או בישות על טבעית מרושעת. בנוסף, קלי שמה לב שהתעסקות עם השרשרת של אמה מעצימה את כוחה של הישות. ג'יימס עצמו תוהה האם קלי מביימת את התופעות משום שהיא לא רוצה את רובין בבית.

במהלך הזמן רובין מתחילה להקיא שיער משונה ובמהלך התעמלות גופנית בבית הספר חווה קלי חיזיון על גופת אימה עטופה בנייר פלסטיק. לבסוף קלי שורפת את השרשרת של אמה (אולם השרשרת שורדת), ולאחר מכן כוננית ספרים נופלת על החתול של אבי.

קלי מספרת לאביה ג'יימס שהיא מאמינה שהרוח אינה לקסי אלא ישות מרושעת שמנסה לקחת מהם את אבי. ג'יימס מזכיר לקלי שהיא כבר לא צריכה להיות אחראית על ביטחון המשפחה כמו קודם. קלי נרדמת בזמן שיעור בבית הספר וחולמת שרובין מוצאת את טבעת הנישואין של לקסי והורגת את ג'יימס. טוד, בן זוגה של קלי מעלה תאוריה שלפיה השרשרת יכולה להיות טוטם, והריסתו יכולה לנתק את הקשר בין החפץ לישות השולטת עליו.

הפעילות העל טבעית בבית חוזרת. קלי מגלה שהיישות ציוותה על אבי להחביא את השרשרת מקלי. קלי לוקחת את השרשרת והיישות מנסה לתפוס את אבי, אבל ג'יימס מציל את הבנות.

ברנרד מגיע לקחת את המשפחה למקום מבטחים וטוד מתגנב לחדרה של קלי שמחביאה אותו בארון ממשפחתה. בזמן שהם תוהים האם הישות היא רוחה של לקסי או לא, הם שמים לב שאבי נעלמה וג'יימס מחליט לנסות לתקשר עם לקסי בחוץ. קלי מאשימה בגלוי את רובין שהיא מרחיקה את אביה מהן וברנרד תוהה האם קלי מקנאה בנוכחותה של רובין בביתן.

ברנרד מגלה את טבעה האמיתי של קלי בזמן התקף אסתמה שבו קלי מסרבת להביא לו את התרופות שלו ובעצם נותנת לו למות. הוא מבין שקלי תמרנה את כל האירועים העל טבעיים בביתם במטרה להרחיק את רובין ממשפחתם. רובין מוצאת את טבעת הנישואין של לקסי מוחבאת בתוך אחד הגביעים של קלי ומבינה שקלי בעצם תמרנה את אביה כל הזמן הזה. היא מתעמתת עם קלי, אולם האחרונה דוחפת אותה לאמבטיה והורגת אותה.

קלי מוציאה את טוד מהארון שבו הוא התחבא וטוענת שהיישות הרגה את רובין. טוד מבין שקלי משקרת לו וקלי הורגת אותו באמצעות הכאתו עם אחד הגביעים שלה בראשו. קלי חוזרת לאבי שאותה היא החביאה בבית כחלק מהתוכנית שלה. כשג'יימס חוזר קלי מספרת לו שהיישות הרגה את ברנרד, רובין וטוד, אבל אבי פולטת שהיא התחבאה כי קלי ביקשה ממנה קודם לכן. קלי תוקפת את ג'יימס והוא מאבד את ההכרה.

ג'יימס מתעורר ומוצא את עצמו קשור לכיסא. הוא מבין שהיישות בביתם היא באמת לקסי, אשתו המתה ושהיא לא רצתה להזיק להם, אלא להגן עליהם מקלי. קלי הורסת את השרשרת של אמה במחשבה שהיישות תעזוב את הבית ומודה שהיא הרגה את לקסי כי חשבה שהם יהיו מאושרים רק שלושתם.

השרשרת מתחדשת מעצמה ולקסי מצליחה להחיות את גופתה של רובין בחדר האמבטיה. בזמן שאבי משחררת את אביה רובין נלחמת בקלי וקלי דוקרת את עצמה מספר פעמים במטרה להפליל את רובין בתקיפתה ובשאר הרציחות, אולם ג'יימס מצליח לעצור אותה. רוחה של לקסי לפתע מפחידה את קלי, גורמת לה להפיל את אחד מפסליה של רובין ישירות על ראשה וחפץ חד דוקר אותה למוות.

ג'יימס, רובין ואבי יוצאים ביחד לטיול משפחתי בקארוון שלפתע אבי מתחילה לדבר לישות בלתי נראית, דבר שמדאיג את רובין.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלב הצילומים של הסרט החלו כבר בנובמבר 2015, תחת בימויו של מרסל סארמינטו.[4] שלב צילומים נוסף, התקיים בדצמבר 2016, והוא יצא לאחר כמה חודשים בארצות הברית, ב-31 באוקטובר 2017.[5][6]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "טוטם", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)
  • "טוטם", במסד הנתונים הקולנועיים KinoPoisk (ברוסית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Totem, נבדק ב-2018-10-06
  2. ^ Exclusive: First Look at Director Marcel Sarmiento's Totem - Dread Central, www.dreadcentral.com (באנגלית)
  3. ^ Knight, Jacob (2017-10-16). "BMD Exclusive Clip: TOTEM Definitely Doesn't Save The Cat". Birth.Movies.Death. (באנגלית). נבדק ב-2018-10-06.
  4. ^ Marcel Sarmiento on Instagram: “The pecking order defined #setlife”, Instagram (באנגלית)
  5. ^ "Watch a hair-raising clip from horror film 'Totem'". EW.com (באנגלית). נבדק ב-2018-10-06.
  6. ^ New 'Totem' Images Creep Their Way Online - Bloody Disgusting, bloody-disgusting.com (באנגלית)