לדלג לתוכן

טיוח בינה מלאכותית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

טיוח בינה מלאכותיתאנגלית: "AI washing"; "אֵיי-אַיי וושינג") היא טקטיקה שיווקית מטעה. מטרתה קידום מוצר או שירות על ידי תיאור מוגזם ושקרי של תפקיד הבינה המלאכותית (AI) בו.[1][2] הטיוח יכול להעלות חששות בנוגע לשקיפות, לאמון הצרכנים בתעשיית הבינה המלאכותית ולעמידה בתקנות האבטחה – מה שעלול לפגוע בהתקדמות בתחום הבינה המלאכותית.[3] יו"ר הוועדה לניירות ערך ולבורסות (SEC) גארי גנסלר השווה את הטיוח לגרינווש.[4]

חברות מסוימות כבר הואשמו בניסיונן לרכב על גלי ההצלחה של הבינה המלאכותית בכך שהן משקרות בנוגע לתפקיד של הבינה המלאכותית במוצר שהן משווקת. במרץ 2024, הוועדה לניירות ערך ולבורסות של ארצות הברית הטילה את העונשים האזרחיים הראשונים על שתי חברות, "Delphia Inc" ו-"Global Predictions Inc", בגין טיוח הבינה המלאכותית בו השתמשו.[5][6]

גם חברת אמזון ספגה ביקורת בנוגע לשירות קניות שהיא מציעה הנקרא "Just Walk Out". שירות זה מאפשר, לפי הפרסום, להיכנס למרכול, לקחת את המוצרים שרוצים לקנות – ומערכות בינה מלאכותית יזהו את המוצרים שנלקחו בזמן הקנייה ויחייבו אוטומטית, ללא צורך במעבר בקופה. נחשף כי בניגוד לטענת השימוש בבינה מלאכותית, כ-1,000 עובדים בהודו בודקים את הצילומים מהמערכת ומאשררים את החיוב. חברת אמזון אמרה בתגובה שהעובדים מועסקים רק לשם בדיקת המערכת ושהם לא מחליפים את הבינה המלאכותית.[7]

הערות שוליים

[עריכת קוד מקור | עריכה]
  1. ^ "AI washing explained: Everything you need to know". TechTarget. 29 בפברואר 2024. נבדק ב-5 ביוני 2024. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "Keep your AI claims in check". Federal Trade Commission. 27 בפברואר 2023. נבדק ב-5 ביוני 2024. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "Beware businesses claiming to use trailblazing technology. They might just be 'AI washing' to snare investors". The Conversation. נבדק ב-5 ביוני 2024. {{cite news}}: (עזרה)
  4. ^ "SEC Head Warns Against 'AI Washing,' the High-Tech Version of 'Greenwashing'". The Wall Street Journal. 5 בדצמבר 2023. נבדק ב-5 ביוני 2024. {{cite news}}: (עזרה)
  5. ^ "SEC Charges Two Investment Advisers with Making False and Misleading Statements About Their Use of Artificial Intelligence". U.S. Securities and Exchange Commission. 18 במרץ 2024. נבדק ב-5 ביוני 2024. {{cite news}}: (עזרה)
  6. ^ "Decoding the SEC's First "AI-Washing" Enforcement Actions". Harvard Law School Forum on Corporate Governance. 18 באפריל 2024. נבדק ב-5 ביוני 2024. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ What is 'AI washing' and why is it a problem?, www.bbc.com (באנגלית)
ערך זה הוא קצרמר בנושא טכנולוגיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.