טיוטה:אבי (אביגדור) נאור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

נאור אבי (אביגדור) - נולד בבודפשט בשנת 1950 ובגיל חודשיים עלה לא'י עם הוריו ; אביו, פעיל ציוני בהונגריה, היה רופא נשים בבית חולים צהלון (דג׳אני) ביפו, והאמא עקרת בית.

למד בתיכון עירוני ה' בת'א; שרת בצבא כ'משנה טכני' בחיל התותחנים ובחיל הצנחנים; השתתף במלחמת יום כיפור, מבצע ליטני, מלחמת שלום הגליל במסגרת הצנחנים.

ב 1977 יזם רעיון ופנה למו"פ אוניברסיטת ב'ש בתוכנית לאיתור- מיקום-כיוון של רכב גנוב, תזוזת בע'ח וכדומה. 1990 הוחל מחקר בנושא שהתגבש לתוכנית 'איתורן' של תדיראן.

משנת 1979 ניהל במשך כ 18 שנה תוכנית למימוש מלוא היכולת של צעירים מהשכונות והפנימיות -מסלול צבאי לפיקוד וקצונה של עה'נ (עליית הנוער) בצנחנים; באופן זה הצעירים הגיעו לתפקידים משמעותיים מאד והתקדמו בחברה האזרחית והצבאית.

משנת 1984 יזם וניהל ארגון מח'ל (מתנדבי חוץ לארץ) ואחכ יו'ר עמותה (58032715 לא פעילה) 'מח'ל 2000', לגיוס צבאי התנדבותי של צעירים יהודים מרחבי הקהילות היהודיות בגולה; בחוזרם לקהילות הפכו למעין 'שגרירים צעירים' חיוביים אודות חויותיהם בא'י .

עבד בקופ'ח כללית/מח' גסטרו מגדל מאה ת'א באיבחון וגילוי של בעלי רגישויות ואי סבילות ללקטז; הסביר וקידם את מודעות מאות הנבדקים שעברו דרכו ואובחנו כסובלים מכאבי בטן/גזים/נפיחויות/שיעול טורדני ועוד; הבהיר והסביר כי הבעיה לסובלים היא מתסיסת החיידקים של מוצרי החלב וכי ניתן בו זמנית להמשיך בחיים נורמליים, ולמנוע את הטירדות הכרוכות בבעיה שאובחנה, בעזרת מפרקי לקטזין לסוגיהם.

מתנדב במשמר האזרחי במשך 41 שנים.

מתנדב בקהילה בארגון 'משהו למישהו'.

נשוי, בעל משפחה, 3 ילדים, ונכדים