טיוטה:אהבה ומפלצות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אהבה ומפלצות הוא סרט הרפתקאות מפלצות אמריקאי משנת 2020בבימויו של מייקל מתיוס , כאשר שון לוי ודן כהן משמשים כמפיקים. בסרט מככבים דילן אובראיין , ג'סיקה הנוויק , דן יואינג , מייקל רוקר ואריאנה גרינבלט, ועוקב אחר צעיר בעולם פוסט-אפוקליפטי שחייב לעשות את המסע להתאחד עם חברתו.

הפיתוח החל בשנת 2012, הפרויקט התמהמה מספר שנים עד שבאוקטובר 2018 הצטרפו לסרט אובראיין ואז מתיוס. שאר צוות השחקנים הצטרף במהלך החודשים הקרובים, והצילומים התקיימו באוסטרליה ממרץ עד מאי 2019.

הסרט היה אמור לקבל במקור מהדורה תיאטרלית רחבה של Paramount Pictures בפברואר 2021. בשל מגיפת ה- COVID-19 , בחר האולפן להוציא את הסרט דיגיטלי באמצעות וידאו לפי דרישה ובתיאטראות נבחרים, ב- 16 באוקטובר 2020. הוא קיבל ביקורות חיוביות בדרך כלל מצד המבקרים. בטקס פרסי האוסקר ה -93 היה הסרט מועמד לאפקטים החזותיים הטובים ביותר .

עלילת הסרט:

לאחר השמדת האסטרואיד לכיוון כדור הארץ, הנפילה הכימית גורמת לכל בעלי החיים בדם קר להשתנות למפלצות גדולות והרגו את מרבית האנושות על פני האדמה. במהלך פינוי פיירפילד , ג'ואל דוסון נפרד מחברתו איימי אך מבטיח למצוא אותה, והוריו נהרגים.

שבע שנים לאחר מכן, ג'ואל חי באחד מבונקרים מחתרתיים רבים המכונים "מושבות", שם ניצולים אחרים, פרט לו, התאחדו זה עם זה בצורה רומנטית תוך שהם נלחמים במפלצות וחיפשו אחר אספקה. ג'ואל במקום נותר מאחור במטבח, מכיוון שהוא ידוע לשמצה בהקפאה במצבים מסוכנים. כשנמלה ענקית מפרה את מושבתו והורגת את אחד הניצולים, יואל יוצא למסע להתאחד עם איימי כדי שלא יימצא לבדו.

עובר בפרברים, ג'ואל מותקף על ידי מפלצת קרפדות ענקית אך ניצל על ידי כלב משוטט בשם "בוי", שעוקב אחר ג'ואל במסעו, ומזהיר אותו מפני פירות יער רעילים וסכנות אחרות. ג'ואל נופל לקן של מפלצות תולעים הנקראות "חוליות", כששני ניצולים, קלייד דאטון ומיניו, מצילים אותו. הם פונים צפונה אל ההרים, שם מזג האוויר הקר והגובה הגבוה יותר פירושם פחות מפלצות. הם מלמדים את ג'ואל כמה כישורי הישרדות בסיסיים, וכיצד לא כל המפלצות עוינות, ומדגימות כיצד "אתה תמיד יכול להגיד בעיניהם". הם מזמינים את ג'ואל להישאר איתם, אך ג'ואל מתעקש שעליו למצוא את איימי. כשהם נפרדים, קלייד מעניק לג'ואל רימון.

כשג'ואל ממשיך מערבה, ילד נלכד בידי מפלצת מרבה רגליים. ג'ואל קופא, אך בסופו של דבר יורה והורג את המפלצת בקשתו, ומציל את בוי. הם מסתתרים במוטל נטוש ופוגשים רובוט בשם Mav1s. לפני שהסוללה שלה מת, Mav1s מפעיל את הרדיו שלו מספיק זמן כדי ליצור קשר קצר עם איימי, שם הוא נודע כי ניצולים חדשים הגיעו למושבה שלה, והבטיח להוביל אותם לבטיחות. למחרת יואל ובוי מותקפים על ידי מלכת חולנית. הם מסתתרים, אבל בוי נובח ומסיר את עמדתם. ג'ואל הורג את המלכה עם הרימון אך צועק על בוי שהציב אותם בסכנה וגרם לבוי לברוח. לאחר ששחה על פני נהר, ג'ואל מכוסה בעלוקות רעילות והזיות, אך נחלץ לפני שהוא מתמוטט.

ג'ואל מתעורר לראות סוף סוף את איימי. היא מובילה מושבת חוף של ניצולים קשישים שתלויים בה. ג'ואל מוצג בפני הניצולים החדשים, קאפ, וצוותו. כשכולם חוגגים את עזיבתם הקרובה, איימי מתוודה שהיא שמחה לראות את ג'ואל, אך הפכה לאדם אחר ועדיין מתאבלת על מי שהתקרבה אליו. ג'ואל מחליט לחזור למושבה שלו ולפנות אליהם ברדיו, כשהוא לומד שזה הפך להיות לא בטוח וכי גם הם חייבים לעזוב בקרוב. קאפ שולח לג'ואל כמה פירות יער, אותם הוא מכיר כמרעילים. כשהוא מבין שאפשר לסמוך על הכובע, הוא ממהר להזהיר את איימי, אך דופק מחוסר הכרה.

ג'ואל, איימי ושאר המושבה שלה מתעוררים קשורים על החוף. קאפ מגלה שהקבוצה שלו שם כדי לגנוב אספקה ​​ושהיאכטה שלהם נגררת על ידי מפלצת סרטנים ששולטת עליה באמצעות שרשרת מחשמלת. קאפ מגדיר את הסרטן להאכיל את המתיישבים, אך ג'ואל ואיימי בורחים ומסוגלים להילחם על חייהם, ובוי חוזר לעזור. לג'ואל יש את ההזדמנות להרוג את הסרטן, אך הוא קובע שהסרטן אינו עוין על ידי התבוננות בעיניו, ויורה בשרשרת המחושמלת ומשחררת אותו. הסרטן עוזב את ג'ואל ללא פגע ובמקום זאת הורג את קאפ ואת צוותו, מטביע את היאכטה תוך כדי.

יואל ממליץ על איימי והמושבה שלה לצאת צפונה. הם חולקים נשיקת פרידה רומנטית, ואיימי מבטיח שהיא תמצא אותו. יואל חוזר למושבה שלו, וגם הם מחליטים להרים. ברדיו, ג'ואל מעניק השראה למושבות אחרות לעלות אל פני השטח. כשכולם פונים צפונה, קלייד ומיניו, שכבר נמצאים בהרים, תוהים אם ג'ואל ישרוד את המסע הבא.