טיוטה:בני ינאי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בני[1] ינאי, אלוף-משנה במילואים ממובילי המיזם הארצי מפיקוד להובלה חברתית

אשר מרכזו עדייה רבה והובלה בהפיכת אנשי צבא בכירים למובילים חברתיים בפרפריה החברתית גאוגרפית

החברה הישראלית בורכה משחר קיומה באנשי ציבור וצבא איכותיים ביותר בתפקידי מפתח. הצבא עצמו מצליח להצמיח במשך השנים אנשים בעלי יכולות גבוהות שמונעים מתוך ערכים של תרומה לחברה ונאמנות רבה למדינה. השירות הצבאי מעמת את המפקדים עם אתגרים רבים – הקשורים גם למשימות הצבאיות וגם לתחומים של ניהול כוח אדם ולחינוך של הפקודים הצעירים יותר.

הניסיון הפיקודי מעצב במידה רבה את האופי של מי שנושא בתפקידים אלו. את היכולות שנרכשו בצבא מיישמים מפקדים רבים בעשייה אזרחית וחברתית ענפה בכל התחומים.

אחד מאותם מפקדים איכותיים שהתעצבו בצבא ומביאים את היכולות שלהם לשלל תפקידים במגזר הציבורי במדינה הוא בני ינאי, מרצה בכיר בצה״ל מחולל שינוי חברתי ומוביל להצטרפותם של אנשי צבא בכירים לתוך הזירה החברתית ישראלית תוך התמקדות בפרפריה החברתית גאוגרפית בישראל.

עד היום פעל בני ינאי לשיחובם של עשרות קצינים בכירים במפעל חברתי זה .

בני ינאי – עשייה חברתית ענפה

מכיוון שעולם הערכים שעליו התחנך בצבא כולל דאגה לחברה הישראלית ותחושת אחריות כלפי כל המגזרים השונים, בני ינאי עוסק כל השנים בפעילות חברתית ענפה. זאת מתוך תחושה שסולידריות חברתית היא מרכיב מהותי בקומה של חברה בריאה ומתפקדת. החברה הישראלית מורכבת גם מאנשים הזקוקים לעזרה ולתמיכה, וחלק מהתפקיד של אנשים המעורבים בעשייה ציבורית הוא דאגה לאותן שכבות חלשות ומוחלשות.

בין הפעילויות שבני ינאי ניהל בתחומים האלו היו עבודה למען שיקום בתי קשישים עניים בנתניה, פעילות במחלקה האונקולוגית בבית החולים תל השומר ופעילות רבה למען העיר שדרות, בייחוד בזמנים בהם העיר ידעה התקפות של טילים ששוגרו מעזה.

מי שמחפש מידע נוסף על בני ינאי, ישמח לשמוע שהוא משמש גם כמנטור לחיים לחיילים בודדים, וכי הוא מביא את הניסיון העשיר שלו בהצלחה לכל תפקיד אותו הוא מבצע.

בני ינאי, אלוף-משנה במילואים, בעל ניסיון בתפקידי פיקוד ומטה בצה”ל – זאת תוך ניהול והובלה של מאות מפקדים, חיילים ולוחמים, כולל תפקיד אחרון של סגן מפקד אוגדה (סמאו”ג ב’), לפני כן מפקד מערך מורכב ואסטרטגי – תפקיד בכיר בפיקוד צפון, וכן כ-7 שנים מג”ד יוצאי יחידה מיוחדת.

בעל תואר ראשון B.A במנהל עסקים התמחות בפרסום ושיווק ותואר שני M.B.A במנהל עסקים התמחות במימון התמחות במימון,

בעל ניסיון רב בהפעלה וניהול של שיתופי פעולה בין משרדי הממשלה השונים (אוצר, כלכלה, שיכון, רווחה, חקלאות, משפטים רוה”מ ועוד) במגוון תחומי עניין עתירי תקציב ממשלתי, עשייה מגוונת בתחומי עיסוק “ישראל דיגיטלית” (Smart city’s, בניה שHub’s פלטפורמות דיגיטליות מתקדמות, עיצוב ותכנון פלטפורמות דיגיטליות רוחביות לרשויות המקומיות ערביות ויהודיות, Digital Israel ועוד), ניהול והפעלה של עבודה מול הרשויות המוניציפליות בישראל בספקטרום רחב של עשייה (מרכזי צעירים, כפרי סטודנטים, אזרחים ותיקים, דיגיטציה, חינוך, ערים חכמות, מעמד האישה, פיתוח כלכלי למגזרי המיעוטים). בעל ניסיון רב בעבודה מול חברות עסקיות גדולות ו NGO’s תוך שיתופי פעולה תוכן ומצ’ינג.

כיהן כראש אגף משאבי אנוש, מנהל, תקציבים ולוגיסטיקה – “משרד ראש הממשלה”, “הרשות להסדרת התיישבות הבדואים בנגב”, במסגרת זו ניהל את עבודת הרשות בכל נושא כח האדם, תקציבים, לוגיסטיקה ורכש, דוברות, מחשוב וטכנולוגיה העברת הרשות על מגוון פעילותה “למשרד החקלאות”. לפני כן, עבודה “במשרד האוצר” ניהול מספר יחידות מבצעיות וכממונה מבצעים וחקירות, ניהול מערך ההדרכה והידע בחטיבת החקירות, בתחומי הלבנת הון מודיעין וסמים –“ברשות המיסים” הנהלה ירושלים.

בני ינאי מקיים פעילות ציבורית התנדבותית ענפה ובתוכה:

  • פעילות לשיקום בתי מבוגרים חסרי כול בנתניה.
  • פעילות לשיקום בתי נזקקים בשדרות, פעילות להפעלת ילדי שדרות בתקופה בה הותקפה העיר
  • פעילות בבית חולים תל השומר מחלקה אונקולוגית ילדים.
  • מפקד במרכז הערכה לסאלי”ם כחלק ממערך מדעי ההתנהגות ומרכז מדעי ההתנהגות (ממד”ה).
  • מנטור לחיים לארבעה אנשים, שניים מתוכם חיילי מילואים בודדים.
  • ייצוג כלל אנשי המילואים בוועדות רבות ומגוונות בתוך הצבא הסדיר (סגן רמטכ”ל, ראש אכ”א, מז”י ועוד).
  1. ^ בני ינאי - האתר הרשמי, באתר בני ינאי