טיוטה:בקוגן-כוכב הקרב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה ציבורית על בקוגן-כוכב הקרב. אתם מוזמנים להשתתף בעריכתה.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה ציבורית על בקוגן-כוכב הקרב. אתם מוזמנים להשתתף בעריכתה.

בקוגן: כוכב הקרב (באנגלית: Bakugan: Battle Planet) היא סדרת אנימה/אנימציה אמריקאית-יפנית-קנדית המופקת על ידי TMS Entertainment, Nelvana Enterprises, Man of Action Studios בשיתוף עם חברת Spin Master Entertainment, האחראית על ייצור צעצועי הבקוגנים. הסדרה היא אתחול של הסדרה המקורית בקוגן משנת 2007–2012. הסדרה עלתה לאוויר באמריקה בדצמבר 2018 וביפן וישראל באפריל 2019.

עלילה:

כשדן קוזו נולד, קרתה "ההתנגשות הגדולה", שלא השפיעה על כדור הארץ כל כך. כשגדל, הוא וחבריו, ווינסטון סטיילס, ליה וגנאס והכלב ברק, הלכו לחקור את המכתש שבו קרתה ההתנגשות הגדולה לכבוד יום ההולדת ה-12 של דן. אור אופף את הארבעה, והם מוצאים בקוגנים. לאחר שהם מגלים שילדים ברחבי העולם גילו גם הם בקוגנים, הם מתחילים ליצור חוקים למשחק. דן וחבריו התפרסמו מסרטונים ב-ViewTube, ולאחר זמן מה מצטרף אליהם שון קאזאמי, ויחד החבורה מנסה לעצור בריונים המשתמשים בבקוגנים להרס ולמטרותיהם האישיות.

הבדלים בין הסדרה החדשה לסדרה הישנה:

התכונה "אורלוס": בסדרה המקורית היו 6 תכונות; פיירוס, אקווס, ונטוס, האוס, דרקוס וסבטרה. חברת spin master, האחראית על ייצור צעצועי הבקוגן, הודיעו שהתכונה שמכרה הכי פחות במהלך שנות הסדרה הישנה הייתה סבטרה, ולכן החליטו להפסיק לייצר את בקוגני התכונה. הכותבים לא רצו שיהיו 5 תכונות ולא 6, ולכן החליטו להכניס תכונה חדשה: אורלוס. אורלוס היא תכונת מתכת, והתכונה וונטוס הפכה לשילוב של אוויר ואדמה, כלומר תכונת טבע. בקוגני אורלוס הם בעלי צבע זהבהב, מה שמזכיר קצת את בקוגני סבטרה. בסדרה, בקוגני אורלוס הם בקוגנים חזקים ונדירים.

שון קאזאמי: בסדרה המקורית, שון למד אצל סבו אמנות לחימה והפך לנינג'ה. בסדרה החדשה, שון מגיע מיפן, כמו שון הישן, רק שבניגוד לשון, לשון החדש יש שיער בלונדיני קצר (כשהישן בעל שיער שחור וארוך) והוא ביישן (לעומת שון הישן שהיו לו תכונות של הנהגה), בנוסף הוא אינו נינג'ה, אלא בן למשפחה עשירה המתעסקת בבקוגן. הבדל נוסף הוא ששון החדש הוא לוחם אקווס, כשהישן הוא לוחם ונטוס.

ילדים: בסדרה המקורית, כל אחד היה יכול להשתמש בבקוגן, בין צעירים (למשל דן, שון או מרוצ'ו) או מבוגרים (האל ג'י, המלך זנוהלד או הקיסר ברודיוס). בסדרה החדשה, דן מסביר שילדים הם היחידים שמסוגלים להפעיל את הבקוגנים, אך מאוחר יותר בסדרה אנו מגלים שזה לא מדויק ויש גם מבוגרים בעלי בקוגן.

המשחק והצעצועים: בסדרה המקורית, הבקוגנים נלחמו בעזרת קלפים (קלף שער, קלף יכולת), בין בסדרה ובין בצעצועים. בסדרה החדשה, זירת הקרב מורכבת ממשושים ולא מקלפי שער, וכל לוחם צריך להביא בקוכוחות (משושים בצבע הבקוגן) לבקוגנים שלהם. בצעצועים, המשחק הוא שאם אחד נעמד ואחד לא, העומד ניצח, ואם שניהם עומדים אז משתמשים במשושי הבקוכוחות ובקלפי היכולות. עוד שינוי בצעצועים הוא העיצוב של הבקוגנים; ישנם בקוגנים רגילים, שהמגנט שלהם פותח אותם כך שהם נעמדים על הקלף או על המשושה המגנטי, וישנם בקוגני "אולטרה", שהעיצוב שלהם בנוי כך שהמגנט לא נמצא בתחתית הבקוגן אלא במיקום אחר כך שהבקוגן נפתח ונעמד בעזרת הרגליים המובנות שלו. בקוגני האולטרה עוצבו כמעין בובות פעולה, והם גורמים לקרב להיות יותר אינטראקטיבי.

הסדרה: בסדרה המקורית, פרק עסק בעלילה אחת במשך 22–25 דקות, לעומת הסדרה החדשה שיש לה שני פרקים בעלי עלילות שונות אך מעט קשורות באורך 10–12 דקות, כך שיש שני פרקים בפרק אחד.