טיוטה:בראט מיטשל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בראט מיטשל (נולד ב-2 ביולי 1979) הוא מנצח, מלחין ופסנתרן אמריקאי. הוא החל קדנציה של שלוש שנים כמנהל אמנותי ומנצח של פסטיבל המוזיקה של סונריבר באוגוסט 2022. הוא שימש בעבר כמנהל מוזיקלי של התזמורת הסימפונית של קולורדו מ-2017 עד 2021, מנצח משנה של תזמורת קליבלנד ומנהל מוזיקלי של תזמורת הנוער של תזמורת קליבלנד מ-2013 עד 2017, עוזר מנצח של התזמורת הלאומית של צרפת מ-2006 עד 2009, עוזר מנצח הסימפוניה של יוסטון מ-2007 עד 2011, מנהל מוזיקלי של מרכז האופרה של מוורס ביוסטון מ-2012 עד 2013, ומנהל מוזיקלי של התזמורת הסימפונית של מפרץ סאג'ינאו מ-2010 עד 2015.

ביוגרפייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיטשל, שנולד בסיאטל, וושינגטון, החל ללמוד פסנתר בגיל 6, ולמד פסנתר, כלי הקשה וסקסופון במהלך בית הספר היסודי, התיכון והתיכון. הוא נתן את הופעותיו הפומביות הראשונות כמנצח בתיכון לינווד ב-1995, בגיל 16, הוביל קונצרטים של תזמורות ואנסמבל כלי נשיפה, ושימש כמנהל מוזיקלי למחזמר הראשון שלו באביב 1996 בעודו בתיכון.

מיטשל החל לעבוד בתואר ראשון על תואר בקומפוזיציה מוזיקלית באוניברסיטת ווסטרן וושינגטון בסתיו 1997. במהלך ארבע שנותיו שם, הוא למד קומפוזיציה וניצוח אצל רוג'ר בריגס ופסנתר אצל מרגרט ברינק וג'פרי גיליאם. כמנצח, הוא ארגן מופעי תלמידים רבים, ניצח על תזמורת בית הספר, שיתף פעולה עם הסגל במופעי קונצ'רטו, ושימש כמנהל מוזיקלי להפקות קיץ מרובות והפקות אחרות של תיאטרון מוזיקה. כמלחין, מיטשל כתב גם יצירות קונצרטים וגם תווים לטלוויזיה המקומית ולסרטי סטודנטים. הוא זכה במספר מלגות לפסנתר, וזכה בתואר פרסר מלומד ובכיר בוגר מצטיין בשנים 2000 ו-2001, בהתאמה.

עם סיום התואר הראשון במוזיקה ביוני 2001, הוא עבר לאוסטין, טקסס, כדי ללמוד ניצוח תזמורתי עם קווין נואי באוניברסיטת טקסס באוסטין. במשך ארבע השנים הבאות, הוא שימש כמנהל מוזיקלי של תזמורת האוניברסיטה ולפעמים מנצח קאברים לסימפונית של אוסטין. מיטשל סיים את לימודיו באוניברסיטת טקסס עם תואר שני במוזיקה ב-2003 ודוקטור לאמנויות מוזיקליות ב-2005. עבודתו עם נואי הובילה להעסקתו ב-אנסמבל המוזיקה החדשה של פיטסבורג בשנים 2002 - 2006 כמנצח שותף שלהם, שם כללו אחריותו תוכניות מנויים מובילות, פרימיירות רבות בעולם ובארצות הברית, הפקות מולטימדיה רבות, וכמה פרויקטי הקלטות.

בנוסף לעבודתו הבוגר, מיטשל למד גם עם מנצחים מחוץ לאוניברסיטה, ובעיקר קורט מסור, אצלו החל ללמוד ב-2004. בתחילת 2008, בחר משור במיטשל לקבל את מלגת הפתיחה הראשונה של פליקס מנדלסון ברתולדי, הכוללת לימוד אינטנסיבי, אחד על אחד עם משור, וסייעה לו בקונצרטים באירופה ובאמריקה. מיטשל הוזמן גם לנצח על התזמורת הסימפונית הלאומית וללמוד אצל לאונרד סלטקין כחלק מהמכון הלאומי לניצוח ב-2005, והוזמן על ידי סלטקין לעבוד שוב עם התזמורת ב-2006. הוא למד אצל לורין מאזל, דייוויד רוברטסון, ג'רארד שוורץ, גונתר שולר, מרין אלסופ, ג'ורמה פנולה, ולארי רכלף. מיטשל היה הצעיר מבין עשרה מועמדים לחצי הגמר ממאגר של למעלה מ-500 מועמדים בתחרות המנצחים הבינלאומית השלישית ע"ש גיאורג סולטי ב-2006.

לאחר שסיים את הכשרתו, מיטשל קיבל תפקיד כמנהל תזמורות ומנהל מוזיקלי של תוכנית האופרה באוניברסיטת צפון אילינוי משנת 2005 עד 2007. הוא הוביל את הפילהרמונית בשישה קונצרטים בכל שנה, והוביל את שתי הפקות האופרה הראשונות שלו במהלך כהונתו: התקדמותו של איגור סטרווינסקי והנשים הקטנות של מארק אדמו. הפילהרמונית הוזמנה להופיע גם בכנס של איגוד מחנכי המוזיקה של אילינוי, לראשונה מזה למעלה מעשור, בינואר 2007.בכהונתו שם הופיע לראשונה הפילהרמונית לסימפוניה של גוסטב מאהלר מזה תריסר שנים (סימפוניה מס' 1 באפריל 2006) וחזרתם לאולפן ההקלטות, תוך הקלטת הקונצ'רטו לפסנתר מס' 2 של סרגיי רחמנינוב במאי 2007. מיטשל. סיים את תקופתו ב-NIU עם פסטיבל בן שבוע שהוקדש למוזיקה של קווין פוטס.

בזמן שלימד ב-NIU, מיטשל הוזמן על ידי המנטור שלו קורט מסור לאודישן להיות עוזר מנצח של התזמורת הלאומית של צרפת. בפברואר 2006, מיטשל עבר בהצלחה אודישן ומונה לתפקיד. במהלך שלוש שנות כהונתו, ניצח על התזמורת וסייע למסור ולמנצחים אורחים כמו סייג'י אוזאווה ודניאלה גאטי בתיאטרון השאנז אליזה ובסיבוב הופעות.

בפברואר 2007, מיטשל מונה לעמית הניצוח האמריקאי של התזמורת הסימפונית של יוסטון על ידי הנס גראף. בתפקיד זה, הוא הוביל את התזמורת בכמה עשרות קונצרטים - כולל בכל סדרות המנויים - בג'ונס הול ובכל אזור יוסטון רבתי בכל עונה. תוארו הוגדל לעוזר מנצח/עמית ניצוח אמריקאי ביוני 2008; לפני עונתו האחרונה בתזמורת (2010 – 2011), תוארו שונה שוב לעוזר מנצח, מה שמשקף את סיום החברות שלו עם הליגה של תזמורות אמריקאיות. במהלך ארבע שנות כהונתו בסימפוניה של יוסטון (שהסתיימה במאי 2011), הוא הוביל את התזמורת בלמעלה ממאה הופעות, שכמה מהן שודרו ברחבי הארץ ב-SymphonyCast וב-Performance Today. מאז, מיטשל חזר לעיתים קרובות לסימפוניית יוסטון כמנצח אורח.

במאי 2010, לאחר חיפוש של שנתיים שכלל יותר מ-150 מועמדים מרחבי העולם, מונה מיטשל למנהל המוזיקלי התשיעי של התזמורת הסימפונית של מפרץ סגינו במישיגן. הוא לקח את ההגה של התזמורת בתחילת עונת יום השנה ה-75 שלה בספטמבר 2010, והוביל את התזמורת בסדרה השלמה של קונצרטים קלאסיים, פופ וחינוך לאורך החוזה הראשוני שלו לשלוש שנים וההארכה שלאחר מכן. מיטשל שימש בסופו של דבר כמנהל המוזיקלי של התזמורת במשך חמש עונות, והתפטר בסוף עונת 2014-15 עקב התחייבויות מוגברות עם תזמורת קליבלנד ואחריות ניצוח אורח שונים. במהלך כהונתו בסגינו, הוא קיבל לזמן קצר תפקיד כמנהל מוזיקלי של מרכז האופרה של מוראס בבית הספר למוזיקה של מוראס של אוניברסיטת יוסטון לעונת 13–2012.

בינואר 2013, מיטשל הוזמן על ידי פרנץ וולסר-מוסט להיות עוזר המנצח של תזמורת קליבלנד, תפקיד אותו תפס בתחילת עונת 2013-14. בתום כהונתו הראשונית בת שנתיים, הוא הועלה למנצח משנה - תואר שהחזיקו רק ארבעה מנצחים קודמים בהיסטוריה של 98 השנים של התזמורת ולא מאז ג'הג'ה לינג בעונת 1984-85 - וכן שלו. החוזה הוארך בשנתיים נוספות עד עונת 17–2016. במהלך כהונתו בתזמורת קליבלנד, הוא שימש במקביל כמנהל המוזיקלי של תזמורת הנוער של תזמורת קליבלנד, והגדיל את המחויבות של הקבוצה לרפרטואר עכשווי והוביל אותם למסע הופעות בארבע ערים בסין ביוני 2015. מיטשל סיים את כהונתו בשני הארגונים בספטמבר 2017.

לאחר הופעת בכורה מוצלחת מאוד עם התזמורת הסימפונית של קולורדו ביולי 2016, מונה מיטשל למנהל המוזיקלי הבא של התזמורת בספטמבר 2016. מיטשל החזיק בתואר המנהל המוזיקלי המיועד במהלך עונת 2016-17, והחל את כהונתו בת ארבע העונות כמנהל מוזיקלי עם עונת 18–2017. במהלך שתי העונות הראשונות שלו כמנהל מוזיקלי, מיטשל שיתף פעולה עם סולנים מפורסמים כמו יו-יו מא, רנה פלמינג, יצחק פרלמן, בלה פלק ולסלי אודום ג'וניור.

בעונות האחרונות, מיטשל ניצח על התזמורת של קליבלנד, התזמורת הסימפונית של דאלאס, התזמורת הסימפונית של דטרויט, התזמורת הסימפונית גרנט פארק, הסימפונית של יוסטון, התזמורת הסימפונית של אינדיאנפוליס, התזמורת הסימפונית של מילווקי, תזמורת מינסוטה, התזמורת הסימפונית הלאומית, התזמורת הסימפונית של ניו זילנד, הסימפונית של אורגון., התזמורת הפילהרמונית של רוצ'סטר, התזמורת הקאמרית סנט פול, הסימפונית של סן אנטוניו, והתזמורת הסימפונית של ונקובר. הוא יערוך את הופעת הבכורה שלו עם התזמורת הסימפונית של סן פרנסיסקו ביולי 2019 והתזמורת הפילהרמונית של לוס אנג'לס בספטמבר 2019. הופעות פסטיבל הקיץ האחרונות כוללות את פסטיבל המוזיקה גרנט פארק, התזמורת הרפרטוארית הלאומית, פסטיבל מיתרים, פסטיבל המוזיקה של סרסוטה ומרכז אינטרלוכן לאמנויות. מיטשל משתף פעולה באופן קבוע עם הסולנים המובילים בעולם, ביניהם רודולף בוכבינדר, קיריל גרשטיין, ג'יימס אנס, אוגוסטין הדליץ', ליילה יוזפוביץ' ואליסה ויילרשטיין.

הוא ערך את הופעת הבכורה שלו באירופה ב-2004 בסדרה של שלושה קונצרטים עם התזמורת הפילהרמונית של בראשוב ברומניה (אליה חזר בפברואר 2009), וערך את הופעת הבכורה שלו באמריקה הלטינית ב-2005 עם התזמורת הפילהרמונית של UNAM במקסיקו סיטי כחלק מהתחרות ניצוח ע"ש אדוארדו מאטה.

ביוני 2020, בשיאה של מגפת הקורונה, החל מיטשל להקליט סרטונים ליד הפסנתר מביתו ולהוציא אותם דרך ערוץ היוטיוב שלו. מאז הוא הוציא יותר מ-100 סרטונים ליד הפסנתר עם התמקדות מיוחדת בעיבודים מקוריים ליצירותיו של ג'ון ויליאמס, רבים הוצגו בסנכרון עם קטעי הסרט המקוריים התואמים.

מיטשל מיוצג ברחבי העולם על ידי CM Artists.

קטגוריה:פסנתרנים אמריקאים קטגוריה:מלחינים אמריקאים קטגוריה:מנצחים אמריקאים