לדלג לתוכן

טיוטה:דאריל דיקסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דאריל דיקסון
Daryl Dixon
נורמן רידוס, מי שמגלם את דריל בזכיון
נורמן רידוס, מי שמגלם את דריל בזכיון
תוכנית טלוויזיה המתים המהלכים
המתים המהלכים: דריל דיקסון
הופעה ראשונה Tell it to the Frogs (2010)
יוצרים פרנק דרבונט
צ'ארלס ה. אגלי
ג'ק לוגידיצה
גילום הדמות נורמן רידוס
מידע
מין זכר
מקצוע צייד
נטייה טוב
כלי נשק קשת מוצלבת
אזרחות ארצות הבריתארצות הברית אמריקאי
דמויות קשורות
משפחה וויל דיקסון (אבא)
מרל דיקסון (אח)
ג'ס קולינס (חצי דוד)
וויליאם טי דיקסון (סבא)
דוג (חיית מחמד)

דאריל דיקסוןאנגלית: Daryl Dixon) הוא דמות בדיונית ואחת הדמויות הראשיות בזיכיון המדיה הפוסט-אפוקליפטי "המתים המהלכים". הוא בנוסף מככב בסדרה הקרויה על שמו, המתים המהלכים: דאריל דיקסון. את הדמות מגלם השחקן האמריקאי נורמן רידוס. דאריל נוצר עבור סדרת הטלוויזיה על ידי הסופרים פרנק דראבונט, צ'ארלס ה. אג'לי וג'ק לוג'ודיצ'ה ובניגוד לרוב הדמויות, דאריל לא מופיע בקומיקס שעליהם מבוססת הסדרה.

דאריל הוא אחיו הצעיר של מרל והבן האחרון שנותר בחיים ממשפחתו. דאריל הוא מומחה בציד, גישוש, ניווט ותצפית. הוא גם לוחם מיומן. כלי הנשק העיקריים שלו הם סכינים וקשת מוצלבת. ריק גריימס רואה בדאריל כיד ימינו, חברו הקרוב, ובהמשך כאחיו.

המתים המהלכים (סדרת טלוויזיה; 2010-2022)[עריכת קוד מקור | עריכה]

דאריל הוא אדם חזק, פיזית ונפשית. לעיתים קרובות הוא עצבני ובעל תושייה, אבל החמלה והנאמנות שלו כלפי האנשים שאכפת לו מהם הם שאין שני להם. למרות אישיותו הקשוחה, הוא אינו חסין מפני רגשות. דאריל מוצג לעיתים קרובות כאכפתי וחסר אנוכיות בנסיבות קיצוניות כיוון שהיה מסוגר במשך שנים ארוכות. מבלי להתבקש, הוא מנסה למצוא את סופיה פלטייר הנעדרת במספר הזדמנויות, שאחת מהן כמעט עלתה לו בחייו.

שם הסדרה עונות
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
המתים המהלכים חוזר ראשי
המתים המהלכים: דאריל דיקסון ראשי

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

דאריל מוצג כגשש מומחה שחי בצילו של אחיו הגדול, מרל. למרות עוינותו והתנהגותו המרוחקת, הוא חבר יעל מאוד לקבוצה, בעיקר בזכות כישורי הציד והגישוש שלו, היצירתיות שלו בהתמודדות עם הולכי רגל וכישרונו המדהים לשרוד גם בתנאים הקשים ביותר.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

דאריל הופך להיות יותר משתף פעולה בתוך הקבוצה. הוא מראה סימנים של כבוד וחיבה לחבריו לקבוצה שהוא הכי קרוב אליהם. הוא גם מתחיל לפתח קשר מיוחד עם חברתו לקבוצה קרול, ועוזר לה למצוא את בתה הנעדרת, סופיה. דאריל מתחיל להבין שדרכו של אחיו הגדול היא לא הדרך היחידה לפעול, ולוקח יותר אחריות על מעשיו ועל הקבוצה. לאחר שהיה אאוטסיידר במשך רוב חייו, דאריל מתחיל כעת להיות חבר נאמן בקבוצה. עם זאת, לאחר מותה של סופיה, הוא חוזר לעוינותו המקורית ומתנתק רגשית מהקבוצה. בעזרת קרול ושאר חברי הקבוצה, הוא מעורב בכמה נושאים (כמו לעזור לריק ושיין לטפל ברנדל). בלילה שבו החווה נהרסת, הוא בוחר להציל את קרול ולא להשאיר אותה למות על ידי המהלכים.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

דאריל עוזר לריק ולשאר הקבוצה לפנות את הכלא מהמהלכים כדי שיוכלו להפוך אותו לביתם החדש. יתרה מכך, הוא עוזר להגן על הכלא לאחר הידרדרותו הנפשית של ריק עקב מותה של לורי, הוא עוזר לטפל בג'ודית התינוקת, וגם מפגין את יכולות המנהיגות שלו על ידי שמירה על הקבוצה מאוחדת. הקבוצה הפכה כעת למשפחה גדולה, משפחה שדאריל מוכן להרוג וגם למות למענה. באופן לא מפתיע, כשהוא מגלה שגלן ומגי נתפסו על ידי המושל ומוחזקים בעיירת "וודברי", דאריל הוא אחד מהחברים הראשונים בקבוצה שהלך מרצונו עם ריק וחודר לעיירה כדי להחזיר את מגי וגלן. עם זאת, דאריל בסופו של דבר נכלא שם ואחרי כאוס רב, הוא מצליח להימלט עם אחיו מרל. לאחר מכן דאריל נאלץ לבחור בין משפחתו הישנה למשפחתו החדשה. לבסוף הוא מחליט ללכת עם אחיו. דאריל ומרל פוגשים משפחה שכמעט נאכלת על ידי מהלכים. דאריל מתערב ומציל אותם בעוד מרל מנסה לשדוד את המכונית שלהם. עם זאת, דאריל מונע ממנו לעשות זאת, ומחליט להשאיר את אחיו מאחור ולחזור לכלא. מרל מחליט ללכת בעקבותיו כיוון אין לו לאן ללכת. מרל בסופו של דבר מקריב את עצמו בזמן שהוא מנסה להרוג את המושל. מאוחר יותר דאריל מוצא את מרל כמהלך, ובפעם הראשונה מראה את רגשותיו כשהוא פורץ בבכי. דאריל בסופו של דבר הורג את אחיו המהלך.

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

תפקידו של דאריל בקבוצה הופך לחשוב יותר. הוא הפך לחבר במועצת הכלא, לאחראי על הנהלת הכלא וגם אחד מחברי המפתח בקבוצה. עם זאת, אבטחת הכלא לא נמשכת זמן רב כאשר המושל מוביל צוות חדש שמצליח בסופו של דבר להשמיד את הכלא. לאחר התקפת המושל, דאריל ובת' מתפצלים מהאחרים ודאריל מאמין שכולם מתו במהלך התקיפה. הוא מרגיש אשם על כך שלא הצליח להגן על ריק, הרשל ושאר חברי הקבוצה. עם זאת, הכל משתנה כאשר דאריל פוגש את ריק, מישון וקארל שוב רגע לפני שכולם מגיעים לטרמינוס. מערכת היחסים של ריק עם דאריל הפכה כה חזקה עד שריק מחשיב אותו כאח.

עונה 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקבוצה לכודה במחנה טרמינוס. כולם עומדים בפני סכנה גדולה. הודות לקרול, הקבוצה מסוגלת להתאחד מחדש. הקשר של דאריל וקרול מתחזק, לאחר שהופרדו זה מזה במשך זמן רב. עם זאת, דאריל לא שכח מה קרה לבת'. במקביל, הקבוצה פוגשת ניצול חדש, האב גבריאל סטוקס. בשלב מסוים, דאריל רואה את המכונית שראה בלילה שבת' אבדה ועוקב אחריה עם קרול. המכונית בסופו של דבר מביאה אותם חזרה לעיר אטלנטה. במאמץ שלהם למצוא את בת', הם פוגשים את נוח, שמודיע לשניים שיש אנשים המוחזקים בבית החולים אטלנטה כבני ערובה ובת', שעזרה לו להימלט, היא אחת מהם. לאורך העונות הקודמות, דאריל התבגר. הוא מונע מקרול להרוג את נוח, ואומר "הוא רק ילד". מאוחר יותר, הקבוצה שחטפה את בת' לוכדת גם את קרול לאחר שנפגעה. דאריל חוזר לכנסייה של גבריאל כשהמניע העיקרי שלו הוא נקמה. כל הקבוצה מתכוננת להחזיר את בת'. לרוע המזל, רק קרול מצליחה לחזור כאשר בת' בסופו של דבר נהרגת כשהשוטרת דון לרנר בטעות יורה לה בראש. דון מתחננת לרחמים אך דאריל מתעלם והורג אותה כנקמה.

לאחר חיפוש ארוך אחר מחסה, הקבוצה מוצאת אסם ונשארת בו זמנית. ניצול בשם אהרון מוצא אותם ומציע להם ללכת בעקבותיו. אחרי הרבה דיונים, הם סוף סוף מצטרפים לאהרון ומגיעים לאלכסנדריה. בתחילה, דאריל לא מצליח להסתגל לשקט באלכסנדריה.

עונה 6[עריכת קוד מקור | עריכה]

דאריל משתמש במשגר טילים שמצא לאחרונה כדי להשמיד קבוצה של מושיעים ולהציל את אברהם וסשה. במהלך חיפוש אחר אספקה עם ריק, השניים פוגשים שורד המכונה ישוע, ניצול ממחנה אחר שנקרא "ראש הגבעה" (Hilltop). על מנת לפתוח בשיחות על מסחר בין ראש הגבעה לאלכסנדריה, ריק והקבוצה מסכימים לתקוף את המושיעים כדי להבטיח את שלומם של אנשי ראש הגבעה. הקבוצה יוצאת לתקוף את מה שמתגלה כמוצב אחד מני רבים הנמצא תחת שליטתם של המושיעים. הקבוצה מצליחה לכבוש את המוצב הזה, אך הפעולה הזו גורמת לתחילתה של מלחמה בין המושיעים בראשות ניגן סמית'. בהמשך, דאריל בסופו של דבר נפצע והופך לבן ערובה של המושיעים. אירועי העונה מגיעים לשיאם בפרק האחרון, שבו הקבוצה נתפסת על ידי המושיעים בזמן שניסו להביא את מגי לראש הגבעה כדי לקבל טיפול רפואי בעקבות סיבוך פתאומי בהריון שלה.

עונה 7[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר מותם של אברהם וגלן בידי ניגן, דאריל נראה בפעם הראשונה שבור לחלוטין. בסופו של דבר, הקבוצה ואלכסנדריה מתחילים לעבוד עבור ניגן ובמחצית הראשונה של העונה, דאריל כלוא במוצב הראשי (באנגלית הוא נקרא The Sanctuary). למרות הקשיים והעינויים הפסיכולוגיים שעבר, דאריל עדיין מצליח לשמור על שפיותו. בעזרת אשתו של דווייט, שלי, דאריל נמלט וסוף סוף מתאחד עם קבוצתו בראש הגבעה. המשימה של הקבוצה הופכת לגיוס של קהילות אחרות כדי להגדיל את מספרם ואת סיכויים לנצח את המושיעים. ראש הגבעה ואלכסנדריה מתאחדים. אולם המחנות "הממלכה" וה"מלקטים" לא ממהרים להצטרף אליהם. במוצב הראשי, נאמנותו של דווייט משתנה לאחר שאשתו ברחה. דווייט מגיע לאלכסנדריה עם רצון לעזור להם להביס את המושיעים. אם זאת, דאריל שעדיין כועס על דווייט על שהרג את דניס, מטיח אותו בקיר. דווייט מתעקש שהוא בצד שלהם ומציע לעבוד איתם כמרגל, ואמר שהסיבה היחידה שלו להישאר עם המושיעים, שרי, כבא לא שם.

עונה 8[עריכת קוד מקור | עריכה]

דאריל הוא דמות המפתח להצלחת התוכנית ללכוד את המושיעים בתוך המוצב הראשי. דאריל, יחד עם ריק נפרדים מהשאר כדי להשיג כמה כלי נשק. עד מהרה מתברר שדאריל, שזועם על מותו של גלן והעינויים שספג בידי המושיעים בזמן שהיה כלוא אצלם, נחוש להרוג את כולם, ולא אכפת לו מה הסיבה שלהם למלא את הוראותיו של ניגן. זעם זה נהיה בולט כאשר הוא הורג את מוראלס למרות ההיסטוריה שלהם לפני הצטרפותו למושיעים וקובע שההיסטוריה כבר לא חשובה, כאשר הוא רוצח את טוד למרות שהיה לא חמוש ולאחר שריק הבטיח לטוד שהם יחוסו עליו, וכאשר הוא מסיע אוטובוס דרך חומת המוצב הראשי בניסיון לאפשר למהלכים שהם פיתו למוצב להיכנס פנימה ולהרוג את כל מי שבפנים. לא היה אכפת לדאריל שרבים מהאנשים שהמהלכים הרגו היו אסירים ופועלים חפים מפשע. עם מותו של קארל, דאריל והקבוצה מחליטים בחוסר רצון "לבטוח" בדווייט, אבל דאריל עדיין אומר שהוא יהרוג אותו כשהמלחמה תסתיים. לבסוף, דאריל משתתף בקרב האחרון נגד המושיעים. לאחר מכן, הוא מוביל את דווייט לתוך יער, שם דווייט מחכה להיהרג. עם זאת, דאריל מקבל את זה שדווייט נאלץ למלא אחר הוראותיו של ניגן בניגוד לרצונו, ונותן לו לברוח על מנת לחפש את אשתו שרי, תוך שמזהיר את דווייט שהוא יהרוג אותו אם יראה אותו שוב.

עונה 9[עריכת קוד מקור | עריכה]

18 חודשים לאחר תבוסת המושיעים, דאריל הפך למנהיג שלהם, אם כי זה לא היה מוצא חן בעיניו. הוא מביע בפני ריק את רצונו לעשות את מה שהוא טוב בו; להיות שם בחוץ. אבל ריק לא מסכים. מערכת היחסים בין שני הגברים אינה במיטבה. מאוחר יותר, דאריל מנסה למנוע מריק לעצור את מגי מלהרוג את ניגן. מתנהל ביניהם קרב קצר, אבל בסופו של דבר הם מתפייסים. אז, לאחר שריק כבייכול מת, דאריל פורץ בבכי לפני שעוזב את המקום. לאחר קפיצת זמן של שש שנים, הכל השתנה ודאריל חי עכשיו לבד עם כלב. מאוחר יותר הוא מסייע לישוע ואהרון בחיפוש אחר יוג'ין שנעלם. במאמץ למצוא אותו, הם שמים לב שמשהו מוזר קורה עם עדר המהלכים. כשהם סוף סוף מוצאים את יוג'ין הם מתעמתים עם "הלוחשים" - קבוצה מסתורית של ניצולים עוינים ששמים על עצמם עור של מהמלכים על מנת להשתלב איתם.

עונה 10[עריכת קוד מקור | עריכה]

דאריל ממשיך לעזור להוביל את המאבק נגד הלוחשים. הוא גם מסנה להיות דמות אב כלפי לידיה. למרות עברו הרע עם ניגן, דאריל יוצא להגנתו ואף מתנגד להרוג אותו. עם זאת, דאריל מתמלא בזעם כאשר מגנה וקוני, שדאריל פיתח איתן ידידות קרובה, נעלמות לאחר קריסת מערתו של "אלפא". הפעולות הפזיזות של קרול שגרמו לכל העניין גורמות לקרע בין שני החברים הקרובים ודאריל תוקף בפזיזות את אלפא, וכמעט הורג את עצמו בתהליך. לאחר סיום המלחמה ותבוסת הלוחשים, דאריל נשאר מרוחק ומריר כלפי קרול, במיוחד לאחר שחזר לבקתה של לאה ומצא שלאה עדיין נעדרת.

עונה 11[עריכת קוד מקור | עריכה]

...