לדלג לתוכן

טיוטה:דנית גולד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

*דנית גולד* - *(נולדה ב-8.5.1988) היא סופרת ומנחת סדנאות כתיבה לאימהות, זוכת פרס שר התרבות ליוצרים בראשית דרכם*

דנית גולד קרדיט צילום דויד סקורי
דנית גולד קרדיט צילום דויד סקורי

גולד נולדה בחיפה כבת אמצעית. בוגרת החוג לבימוי והוראת תיאטרון מסמינר הקיבוצים (B.Ed). למדה בתיכון ויצ"ו לאומנויות במגמת תיאטרון, מצטיינת המגמה בתחום התיאורטי והמעשי.

בגיל תשע-עשרה עזבה את חיפה ועברה לתל אביב כדי ללמוד כתיבה יוצרת אצל מיטב המרצים לכתיבה ביניהם עמיחי שליו, אילנה ברנשטיין, ד"ר אורית מיטל ושמעון אדף.

בגיל 31 כאשר ילדה את בנה הראשון חוותה משבר בעקבותיו נולדה סדנת הכתיבה "אימהות כותבות". סדנאות אלו זכו להצלחה ועודדו את המשתתפות להתנסות בכתיבה ככלי ביטוי ועיבוד חוויות אישיות ולשיח מעמיק אודות התפקיד האימהי.

בשנת 2024 הנחתה את פרויקט "לילה לילה"- הורים כותבים ומלחינים שיר ערש לרך הנולד בשיתוף מוזיקאים מקצועיים מטעם אורבן 95 והקרנגי הול בניו יורק.

כיום גולד עוסקת בהוראה ובכתיבה. נשואה לאוהד שגב (אחיו של השחקן איתי שגב) ולהם 2 ילדים. מתגוררת ברמת גן.


2018 - "התרחבות" הוצאת פרדס בעריכתה של אילנה ברנשטיין.

2024 - "בתוך המילים בתים" - הוצאת פטל בעריכתו של אלי הירש.

את כתיבתה של גולד ניתן להגדיר כפיגורטיבית וכסוריאליסטית.

על ספר הביכורים שלה כתבה מבקרת הספרות חבצלת פרבר בעיתון מקור ראשון:

• "ספר ביכורים אנרגטי, עשיר ומדויק, שדורש קריאה מסוג אחר"

• "סגנון הכתיבה כשלעצמו התגלה כפיתוי שקשה לעמוד בפניו: מלא אנרגיות, דחוס, עשיר ומדויק בלשונו ובתכניו, קצבי ומוסיקאלי. כל המאפיינים שאוחזים בחוזקה בקורא"

• "אלה שיישארו נאמנים לסופרת ולגיבורה שלה- אולי תוך חריקת שיניים ובתחושת בלבול מסוימת, או מתוך פתיחות לספרות חדשנית וניסיונית שאינה תלויה ב"פיגום" של עלילה שיתמוך בה- יזכו בחוויית מפגש כתיבה מדויקת המשקפת התבוננות מעמיקה בבני אדם ודמיון פורה ויצירתי; ושיש בה יופי ועושר לשוני ותוכני, מוסיקליות וקצביות- שיוצרות מתח מתוך עצמן ואינן נזקקות למתח שמקורו בעלילה".

וכך כתב אלעד בר נוי במוסף ספרים של עיתון ידיעות אחרונות:

• "הכתיבה של גולד מזכירה את כתיבתו של בוריס ויאן ב'צל הימים'; עולם סוריאליסטי או פנטסטי שמדמה את עצמו לכזה שהכול בו אפשרי, לחגיגה של חופש"


קישורים חיצוניים

[עריכת קוד מקור | עריכה]


דנית גולד ראיון בדה מרקר

ראיון עם דנית גולד באתר עברית