טיוטה:היטל חרוטי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

*היטל חרוטי היא שיטה רטוגרפית להצגת עולם עגול כמפה שטוחה*

היטל חרוטי- קונוס קונסטרלית למברט

השלכת חרוט קונפורמית למברט (LCC) היא השלכת מפות חרוטית המשמשת לתרשימים אווירונאוטיים, חלקים ממערכת הקואורדינטות של מטוסי המדינה ומערכות מיפוי ארציות ואזוריות רבות. זוהי אחת משבע תחזיות שהציג יוהאן היינריך למברט בפרסום Anmerkungen und Zusätze zur Entwerfung der Land- und Himmelscharten מ- 1772 (הערות והערות על הרכב המפות הארציות והשמימיות [1]).

מבחינה רעיונית, ההקרנה מושבה חרוט מעל כדור הארץ ומקרינה את השטח באופן קונפורמי על גבי החרוט. החרוט מתגלגל, והמקבילה שנגעה בכדור מוקצה בסולם היחידות. ההקבלה ההיא מכונה המקבילה המקבילה או המקבילה הסטנדרטית.

על ידי שינוי קנה המידה המתקבל, ניתן להקצות שתי מקבילות בקנה מידה יחידתי, כאשר קנה המידה יורד בין שתי המקבילות וגובר מחוץ להן. זה נותן למפה שתי מקבילות סטנדרטיות. באופן זה ניתן למזער סטייה מסולם היחידות בתוך אזור עניין שנמצא בעיקר בין שתי ההקבלות הסטנדרטיות. בניגוד לתחזיות חרוטיות אחרות, לא קיימת שום צורה פרשנית אמיתית של ההקרנה מכיוון ששימוש בחרוט חרוש אינו מניב את אותו קנה מידה לאורך שתי ההקבלות הסטנדרטיות.

הטייסים משתמשים בתרשימי אווירונאוטיקה המבוססים על השיטה מכיוון שקו ישר המתואר על גבי השלכת קונוס קונפורמית של למברט מקביל למסלול המעגל הגדול בין נקודות הקצה למרחקי טיסה טיפוסיים.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • [[[:en:Lambert conformal conic projection|Lambert conformal conic projection]]]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]