טיוטה:הלבשת הבית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

*הלבשת הבית* - *שם המגדיר במה עוסק הערך, ומכאן מה חשיבותו של נושא הערך* הום סטיילינג בלועזית (HOME STYLING) תחום חדש יחסית בעולם עיצוב הבית המאפשר בקלות יחסית לעשות שינוי בחלל. זוהי תת התמחות בעיצוב פנים העוסקת בשינוי קוסמטי של החללים השונים בבית ובמשרד. הלבשת חלל קיים ללא שינויים במבנה או בחלוקות הקיימות, ללא שבירת קירות, שינויי מפתחים ושינויים משמעותיים בעלויות גבוהות. עיצוב החלל ע"י אלמנטיים שונים כגון: צבע, דקורציה, ריהוט, תאורה, טקסטיל

כאן יופיע תוכן הערך. ניתן לחלק זאת באמצעות כותרות כדלהלן.

צבע[עריכת קוד מקור | עריכה]

קיימות מניפות גוונים עשירות של חברות צבע שונות המאפשרות שינויי אוירה בחלל ומתן דגש לאזור מסויים בבית. ע"י שינוי הגוון הכללי של הבית ניתן להאיר/להחשיך את הבית בהתאם לצורכי הדיירים.

חלל ציבורי מעוצב

ריהוט[עריכת קוד מקור | עריכה]

החלפה של ריהוט כגון: ספות, שולחנות, כסאות, מיטות, שידות צד ועוד. שדרוג ריהוט קיים ע"י החלפת רגליים לרהיטים, החלפת ידיות, צביעת משטחים בספריי צבע וכדומה. החלפת הריהוט יכולה להכתיב את הסגנון והאוירה בבית.

תאורה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחד האלמטים המרכזיים בעיצוב הבית, ע"י הארה/החשכה של חלל אפשר לשנות אוירה מקצה לקצה. תאורה הינה התכשיט של הבית וניתן לשנות אותה גם בתקציב מוגבל ולשלב תאורה טכנית יחד עם תאורה מעוצבת של מעצבים ישראלים (אסף ויינברום, חיים אבגי, איתי בראון,ערן פורת וכו')

טקסטיל[עריכת קוד מקור | עריכה]

וילונות, שטיחים, כריות נוי, כיסוי מיטה הטקסטיל הוא הבגד של הבית, הוא מרכך, מייצר חמימות, משלב טקסטורות וצבעים ומשפר את האקוסטיקה. גם בצד הפרקטי יש לו תפקיד חשוב לדוגמא: וילונות- מונעים סינוור, מייצרים אינטימיות, החשכה לפי הצורך שטיחים- אזור שנעים לשבת עליו, מחמם כאשר קר בחוץ ותוחם את החלל.

דקורציה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדפים, תמונות, קישוטי קיר, עציצים תפקיד הדקורציה בבית היא לתת אופי, עניין ולתת ביטוי גם לחפצים האישיים של בני הבית ע"י מסגור תמונות משפחתיות, תליית יצירות של בעליי הבית ושילוב עם פריטי דקורציה חדשים ועציצים שייתנו חיים לפינות השונות בבית.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שם סופר, שם ספר, שם הוצאה, תאריך הוצאה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

WALLS: http://wallsmag.co.il/%D7%9E%D7%94%D7%95-%D7%94%D7%95%D7%9D-%D7%A1%D7%98%D7%99%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%A0%D7%92/ כלכליסט: https://www.calcalist.co.il/marketing/articles/0,7340,L-3760188,00.html ישראל היום: https://www.israelhayom.co.il/article/634581

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]