טיוטה:המערכת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

"המערכת" היא סדרת טלוויזיה לילדים ולנוער שנוצרה על ידי ציון רובין בנוגע להיסטוריה שקרתה במהלך השנים. הסדרה היא על יואב, יובל, אלון, שיר, איתי, דימה, וזוהר. חבורת ילדים שמחליטים להפיק כתבות בנושאים כגון: יצחק רבין, בגין, דוד בן-גוריון, ועוד. הסדרה היא גם על חייהם ועל מה שקורה להם בחיים ובבית ספר.

יואב אביבי (יחיעם ברקו, עונות 1–2)

הדמות הראשית בסדרה. בן 14, ילד מצחיק, מופרע, ועקשן, אך עם לב טוב. נוהג להציק לחבריו, ולעזור בכתבות. בעונה 2, טס לברלין, וחזר. בעונה 1, הופיע בפעם הראשונה בפרק 1 בספרייה והציק ליובל (שבא בלק). במהלך הסדרה, נהיה יותר רציני, אך נשאר עם אותה אישיות כמו תמיד. למרות התנהגותו, הוא חבר טוב. שונא מבחנים ולימודים. לא אוהב שאומרים לו מה לעשות. מוכשר בציור ובצילום. היה שחקן כדורגל בבית ספר בעונה 1. צלם הכתבות בחבורה.

יובל (שבא בלק, עונה 1)

אחת הדמויות המרכזיות בסדרה. בת 14, רצינית, רגועה, אך פרפקציוניסטית. סוג של תופסת מנהיגות בחבורה, החברה הטוב ביותר של שיר. עשתה ראסטות בשיער מלפני הסדרה. מושאת אהבתו של איתי (עמרי גלור), אך לא מבחינה בכך. לא ידוע מה קרה לה בעונה 2. הבמאית של הכתבות בחבורה בעונה 1.

אלון אפשטיין (מולי ברקאי, עונות 1–2)

אחת הדמויות המרכזיות בסדרה. בן 15, בחור שקט, בעל תלתלים זהובים בשיערו. חבר טוב של יואב. מושאת אהבתו היא שיר. לוקח דברים בקלילות, אבל מאוד רציני ברגעים חשובים ובנוגע לדברים שהוא דורש לדעת. בחור חכם. מקליט הכתבות בחבורה בעונות 1–2.

שיר אלוני (קטיה קוצ'רנקו, עונות 1–2)

אחת הדמויות המרכזיות בסדרה. בת 14, רגישה, חכמה, עדינה. אוהבת דברים על אהבה כפי שצוין על ידי יובל בפרק הראשון של הסדרה. הייתה בת זוגו של בן (גל יוסף) בעונה 1. במהלך העונה, נפרדה ממנו במהלך הפרקים הראשונים. נרמז שהיא מאוהבת באלון. הייתה בת זוגו של דימה (דימה בלייב) בעונה 2. התנשקה עם דימה כשהיה בבית חולים. במהלך העונה השנייה עבר לליאו-בק.

איתי (עמרי גלור, עונות 1–2)

אחת הדמויות המרכזיות בסדרה. בן 14, אוהב מטאל ורוק. בעל ראסטות בשיערו, בחור רגוע, בעל להקה. בעונה 1, עבר הצקות על ידי 2 תלמידים מכיתה ט' והחבורה חוץ מיואב לא ידעה על כך. יואב רצה לעזור לאיתי, אך איתי העדיף שלא. לא סיפר ליובל את האמת באותו יום כדי לא להדאיג אותה. נרמז על ידי בן שהוא עשה ראסטות בגלל יובל. מושאת אהבתו היא יובל (שבא בלק). חבר אמת.

דימה סחנוב (דימה בלייב, עונה 2)

אחת הדמויות המרכזיות בסדרה. ספורטאי, אוהב לרוץ, ולגלוש בסקייטבורד. בן 14, בחור רגוע וחברותי. שבר את הרגל בעונה 2, והתנשק עם שיר בבית חולים, ונהפך לבן זוגה. במהלך העונה, נפרד ממנה משום שאהובתו האמיתית היא זוהר (יעל אייזנברג). עורך הכתבות בחבורה. מוצאו הוא רוסי.

זוהר זמיר (יעל אייזנברג, עונה 2)

אחת הדמויות המרכזיות בסדרה. בת 14, בחורה אינטליגנטית ופרפקציוניסטית. חברה טובה של שיר, אך הרגישה פגועה כשגילתה ששיר מאוהבת בדימה. הסתכסכה עם שיר מפני שהיא "גנבה" לה את החבר, אך יואב גרם להן להשלים. נחמדה.

בן (גל יוסף, עונה 1)

דמות משנה בעונה 1. בן 14, בן זוגה של שיר, קפטן של קבוצת הכדורגל שיואב שיחק בה. ניסה להחזיר אליו את שיר משום שהוא נורא אוהב אותה. ניסה להתייעץ עם יובל בנוגע אליה, וביקש ממנה עזרה אך יובל סירבה. נפגש עם שיר בים וסיפר לה הכל.