טיוטה:טל צור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

טל צור היא מעצבת מוצר ישראלית, בוגרת בהצטיינות של המחלקה לעיצוב תעשייתי במכון הטכנולוגי חולון, מרצה במחלקה לעיצוב תעשייתי בחולון ומייסדת ומעצבת של סטודיו iota.


עבודתה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השכלה

בשנת 2005 החלה ללמוד עיצוב תעשייתי במכון הטכונולגי חולון. במהלך לימודיה השתתפה בתוכנית לחילופי סטודנטים בפורטוג, בביה''ס BELAS ARTES, ליסבון.

בשנת 2010 החלה לימודי קונדיטוריה באסטלה.

בשנת 2011 החלה ללמוד אוצרות ומוזיאולגיה באוניברסיטת ת''א במטרה ללמוד את עולם האוצרות.

יצירה עצמאית

כיום טל עובדת כמעצבת ועוצרת עצמאית, אשר השתתפה ואצרה תערוכות בארץ ובחול. בעבר הייתה חלק מחברת אופנה 911, מקימת המותג PAPER JAM, מותג עצמאי של רשת STORY. טל הינה המייסדת והמנכלית של סטודיו iota – מותג שמבקש לחולל תנועה המאפשרת לאנשים מסביב לעולם ללמוד סריגה, ועל ידי כך לייצר להם תעסוקה ואפשרות להרוויח שכר הוגן.

בדבריה טל מתייחסת למותג:העיצוב מבטא את המיומנות הנרכשת, ברהיטים מבוססי טקסטיל למשל, וגם הוא נעשה באופן עצמאי וייחודי למותג. הקו המנחה הוא יצירת שפה חדשה ושבירת התפיסה של מה שאפשר לעשות בעזרת מלאכת היד המסורתית.

סטודיו יוטה

iota הוא מותג לייף־סטייל שמתמקד בעיצוב פנים ובאביזרים דקורטיביים עכשוויים. הוא הוקם בשנת 2014 על ידי טל צור ושולה מוזס, משקיעה חברתית ויזמית, שיחד חלקו חזון לשימור מלאכת היד ובעיקר של הסריגה. עד היום הן שיווקו בגלריות ובחנויות בעיקר באירופה ובישראל, והשאיפה היא לפנות גם לשוק האמריקאי שכבר נחשף למותג ב־2019 במסגרת יריד ארט בזל ודיזיין מיאמי.

שנת הקורונה של יוטה

שנת הקורונה התגלתה לסטודיו יוטה כשנת פריחה, הרכישות של המוצרים המסורתיים לא פסקו, והסיבה לכך היא שנוכח הסגר הביתי, אנשים התחילו להשקיע בבתים שלהם. מה שהשתנה הוא סגנון הרכישה שהפך להיות ישיר ולא באמצעות האדריכלים. כך נוצר דיאלוג עם הלקוחות שפתאום עניין אותם מאיפה הדברים באים, הערבות ההדדית, נשאלו שאלות ונוצר שיח מעניין ופתוח שעד הקורונה היה פחות נוכח. ״לנו באופן ספציפי הקורונה עשתה טוב״, אומרת טל צור, ״משהו במצב הקיים גרם לנו לשנות את כיווני החשיבה שלנו ולהעלות למודעות את הצורך להמציא ולייצר קשר ישיר עם הלקוחות, ולא כפי שפעלנו לפני כן״.

הקורונה עשתה ריסטארט להרבה עולמות תוכן, בתוך כך גם לעולמות הסריגה והקראפט, שהפופולאריות שלהם גדלה עוד לפני. ״ישבנו בסגר הראשון, הכל רתח בחוץ והרגשנו שאנחנו חייבות לעשות דברים אחרים. התחשק לנו לסרוג נעלי בית מגניבות, שיהיה קל לעשות וזה יצא מוצלח, הצענו אותן למכירה באתר והתגובה היתה מעולה. הבנו שעולם ה־DIY הולך וגדל, שנוכל להגיע ללקוחות חדשים, והכל באמצעים השיווקיים הדיגיטליים הטריוויליים – פייסבוק ואינסטגרם״.

תערוכות

05-08/2010 - הצגת פרויקט קבלת שבת במסגרת תערוכת יודאיקה טוויסט מוזיאון בית התפוצות תא ובמסגרת תערוכת מעצבי העתיד, נמל תל אביב.

01-03/2010 - הצגת הפרוייקטים קודש וחול ותאורת שבת בתערוכת מעצב כהלכה, גלריית החווה,חולון.

10/2012 - אוצרת משנה לגלית גאון בתערוכת הביתן הישראלי ב - DESIGN TIDE TOKYO 2012 - שתפ בין שגרירות ישראל בטוקיו לבין מוזיאון העיצוב בחולון.

10/2012 - הצגת פרויקט כוס קידוש במסגרת שבוע העיצוב בטוקיו DESIGN TIDE TOKYO 2012, כחלק מהביתן המציג עיצוב ישראלי.

01/2013 - אוצרת תערוכת טכנולוגית מטעם המכון הטכנולוגי בחולון בחלק משבוע האישה בחולון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]