לדלג לתוכן

ילדים יוצרים סרטים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ילדים יוצרים סרטים הייתה סדרה ששודרה בשנים 2000 עד 2016 בערוץ הילדים. יוצר הסדרה הוא הבמאי ציון רובין והבמאי ברוב העונות הוא רן מגר.[1][2] כיום עונות 2000–2010 של הסדרה ניתנות לצפייה דרך שירות הצפייה BIGI של ערוץ הילדים.[3]

רקע ומבנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה נוצרה כפרויקט משותף לערוץ הילדים ולעמותת להב NPA, שאמונה על קידום ערכים בקהילות באמצעות קולנוע.[4] התסריטים נשלחו על ידי תלמידי כיתות ה'– ח' מבתי ספר בכל רחבי הארץ, ונבחרו מהם להפקה כ-6 בכל עונה על ידי עמותת להב. התסריטים שנבחרו עובדו ולאחר מכן הופקו על ידי התלמידים בשיתוך וליווי של אנשי מקצוע מהעמותה (במאים, תסריטאים, עורכים ועוד).

במשך השנים הופקו 15 עונות לסדרה, עם כ-6 פרקים בכל עונה.

בשנת 2002 ו-2003 זכו הסרטים "עוברים" ו"הסוד של מירי", בהתאמה, בפרס "אונסקו ע"ש פליני", לסרט החברתי הטוב יותר.[5]

רשימת פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה מספר פרק

בעונה

שם הפרק תקציר
2000 1 "סודו של ניר"
2 "הפתק"
3 "שלח את אבי"
4 "אולי מחר"
5 "תבקש סליחה"
2002 – להקשיב זה להרוויח אחד את השני 1 "עוברים" איליה בן ה-9 הוא עולה חדש שגר יחד עם אימו ביישוב גבעת אלה. הוא נאלץ לעזוב את המקום ולהפרד מהחברים הטובים שרכש, כי אימו מתקשה להסתדר בשפה העברית.
2 "איסור שבת" דניאל היא ילדה דתייה שלומדת בבית ספר חילוני. בשל חברות שמתפתחת בינה לבין אסף, בן כיתתה, היא מגיעה בערב שבת למסיבת יום ההולדת שלו, על אף האיסור הדתי.
3 "תאונה" ההורים של דנה ואביב נהרגו בתאונת דרכים. אביב חשה רגשות אשמה עצומים בעקבות ריב שניהלה עם האם בבוקר התאונה ומאשימה את עצמה בכל מה שקרה.
4 "אמיר לא רוצה להרוויח אותי" אמיר דורש מרותם להכין לו שיעורים. הוא מאיים עליו ומכה אותו עד שלבסוף רותם מתמרד. רק לאחר מכן הוא מגלה שאמיר בעצמו סופג אלימות בבית, והעובדה שרותם גילה את העניין יוצרת שותפות וקירבה בין שניהם.
5 "אתר בנייה" גילי ודנה הולכות לאסוף קרשים לקראת ל""ג בעומר באתר בנייה, שם הן פוגשות את איברהים ומוחמד, 2 אחים ששומרים באתר במקום אביהם. החבורה מתיידדת למרות התקופה המתוחה והדעות הקדומות.
2003 – תנו לגדול בשקט 1 "אחי הכי" אור בן 10 הכי אוהב לשחק ב"משחקי מלחמה". יש לו גם מחנה סודי. ממש על יד הבית שלו יש בסיס צבאי ושם הוא מתיידד עם אחד החיילים. עופר החייל מתייחס אליו בהתחלה כמו אל ילד קטן ומציק עד שהוא מגלה את הסוד של אור.
2 "ארוחה טעימה" יורם ויונית הם "החנונים" של הכיתה וידידים טובים. ביחד הם לומדים למבחן הגורלי. החב'רה, שרוצים להשיג דרכם את טפסי המבחן, שולחים את ענת, הילדה הכי מקובלת להתיידד עם יורם, מה שגורם לו לשכוח קצת מי הוא באמת.
3 "הסוד של מירי" שרי חושבת שאחותה הגדולה מירי נוסעת לפריז דווקא ביום שבו שהיו אמורות לנסוע ביחד להופעה של קטנטנות. מכתב שהיא מגלה במקרה חושף לה את הסוד של מירי שהוסתר ממנה במשך תקופה ארוכה. (זוכה פסטיבל צ'ק ג'וניור לסרטי ילדים, בפרס "אונסקו ע"ש פליני" לסרט החברתי הטוב יותר, בפרס השחקנית הטובה ביותר, בפרס הסרט הטוב של התחנות המשדרות ובפרס הנושא הטוב ביותר)
4 "יומני הלא סודי בכלל" אורטל מאוהבת בתומר, אבל תומר חבר של הילה, ולאורטל נותר רק לכתוב חלומות סודיים ביומן, אשר נחשף בטעות בכיתה. סודותיה של אורטל הופכים לנחלת הכלל, אבל משהו טוב גם יוצא מזה.
5 "הברית" נועה ושני הם חברות בנפש שרוקדות יחד בלט. לקראת אודישן שהן הולכות לעבור הן כורתות ברית דם ונשבעות שהחברות שלהם תהיה חזקה מכל תחרות. אבל במציאות קשה להתגבר על הקנאה, וההצלחה של אחת גורמת למתח וריב ביניהן.
6 "אבו גבר" עדי היא אוהדת שרופה של הפועל תל אביב וגם שחקנית כדורגל. היא נאלצת להגן על כבוד הקבוצה שהיא אוהדת וגם להילחם על הזכות שלה לשחק מול בנים לועגים ובנות שלא ממש מזדהות עם ה"ג'וק" הזה שנקרא כדורגל.
2004 1 "אלמוג" ילדה חדשה מגיעה לכיתה. קוראים לה אלמוג והיא מקורית ומרעננת, ועשירה מאוד – לפחות זה הרושם שהיא עושה על ילדי הכיתה. המשפחה של אלמוג לא עשירה בכלל, אפילו ההפך, אבל היא לא יכלה להודות בזה אחרי שהרושם העשיר שהיא יצרה עשה אותה כה פופולרית. היא הולכת ומסתבכת עם השקר שלה עד שלבסוף הסוד מתגלה.
2 "נגמר" ההורים של דנה רבים כל הזמן. הפחד הכי גדול שלה הוא שהם יתגרשו, והיא מקבלת מהם מסרים שזה עומד לקרות. דנה מקבלת רעיון איך להציל את המצב, והיא מחליטה להפתיע את הוריה בחופשה מפנקת בבית מלון. בדרך למלון היא מבינה שכנראה המצב לא בידיה, והם עומדים להתגרש, ושאולי אפילו עדיף ככה על פני המצב הקיים.
3 "תיק אישי" אלון סיבך את הכיתה שלו בעונש קולקטיבי אחרי שהוא גנב מבחנים במתמטיקה ומכר אותם לכל הכיתה. לאלון יש רק אמא, והוא ידע עד כה שאביו ואימו נפרדו כשאביו עזב את הארץ ומאז הקשר ניתק, אבל לאחרונה הוא מתחיל לקבל רמזים לכך שהמידע שיש לו על אבא שלו הוא לא מדויק. הוא גונב את התיק האישי שלו מבית הספר והולך לפגוש לראשונה את אביו.
4 "רק משחק" בחורה צעירה ניגשת לאדוה ברחוב ומציעה לה הצעה: לבוא לסוכנות שבה היא עובדת, כי היא נראית לה מתאימה לעולם הזוהר והדוגמנות. בשבילה זו הגשמת חלום, אבל בשביל זה היא צריכה כסף שאין לה, ואמה לא מסכימה לתת לה. אדוה ממשכנת את השרשרת היקרה שהיא קיבלה לא מזמן מסבתה לבת מצווה, אך התכנית משתבשת ואודה מגלה שהסוכנות עבדה עליה וגנבה את כספהּ.
5 "שבילים" מושיבים את טליה, הילדה הכי מוצלחת בכיתה, ליד תום, הילד השקט ולקוי הלמידה. רוצים שהיא תעזור לו בלימודים. היא לא מרוצה מזה אבל כשהוא עוזר לה בנושא אחר לגמרי היא מגלה שיש להם הרבה במשותף והם נעשים ידידים. תום מנסה לכבוש את ליבה של טליה בבדרכים לא כשרות, ומשעשה זאת הוא מבין שהוא לא יכול לזכות בה כך, ומתקן את הנזק שעשה.
6 "החברים של מילי" המחלקה האונקולוגית גועשת ורועשת בעקבות כתבה שראתה מילי בטלוויזיה על כך שאהוב ליבה, רודריגו גונזלס, עומד להתחתן. מילי בדיכאון ושום דבר שחבריה למחלקה עושים בשביל לשפר את מצב רוחה לא מועיל. בנוסף היא צריכה לעבור השתלה בעוד יומיים, ו"כמו שהיא עכשיו היא לא נכנסת לשום השתלה". החברים של מילי מהמחלקה יוצאים למבצע חסר תקדים, שבו כולם כאחד נותנים יד להצלתה של מילי .
2005 1 "אח'שלי" ירדן מעריצה את אחיה הגדול ולכן לא מקבלת בקלות את החברה החדשה שלו. בעזרתו של מעריץ חנון וירקן השואף להיות כוכב טלנובלה היא מתכוננת להרוס בילוי רומנטי של הזוג המאוהב. התרגיל מצליח אבל לא בטוח אם זו התוצאה שירדן צפתה לה.
2 "ספסל אחורי" בן מסובך בבית ספר עד מעל הראש אבל מצליח לקבל אישור לצאת לטיול השנתי, בתנאי שיתנהג "כמו שצריך". בן מתפתה להצטרף לחבורת המופרעים של הספסל האחורי באוטובוס הזוממים נקמה במחנכת. כשבן מתחרט, זה כבר מאוחר מדי.
3 "גביע משלי" כבר זמן רב שגל חולם על גביע משלו, למרות הקביים והמוגבלות שלו. כשגל נזכר, איך בשנה שעברה הוא נתקע באמצע מרוץ האופניים, הוא מחליט לפרוש השנה מהתחרות. רק מעיין, ילדה שנפצעה בתאונת דרכים, מצליחה להבין ממה הוא פוחד באמת, ולהציע לו את הדרך שלה להתגבר על הפחד.
4 "הדובי של אליהו" איילת היא הנכדה האהובה של דוד, ניצול שואה. כשאיילת מתלווה אליו למתן עדות במוזיאון "לוחמי הגטאות" היא מגלה שלסבא היה אח צעיר, אליהו, שעקבותיו נעלמו בתקופת המלחמה. כשהסבא לוקה בליבו ומתאשפז בבית החולים, איילת מחליטה שהדרך להציל את סבא היא למצוא את אליהו, אחיו האבוד.
5 "החברה הכי טובה" דניאל נבחרת לכתוב מחזה על הכיתה שלה. כשחברתה הטובה חושקת בתפקיד הראשי אך לא מפגינה את הכישרון הנדרש, דניאל מתחילה להסתבך והמחזה והחיים הופכים דומים יותר ויותר.
6 "חיי רחוב" הורים של נועה נוסעים לחו"ל והיא נשארת עם סבתהּ המכורה לטלוויזיה. בניסיון להציל את חתולי וכלבי הרחוב מפגיעתם של ילדים מתעללים, נועה הופכת את החדר שלה לגן חיות, אך היא צריכה למהר ולמצוא בתים אוהבים לחיות לפני שהוריה יחזרו.
2006 1 "מסיבת הפתעה" ירון ואביב הם "החברים הכי טובים" עוד מימי הגן. כשאביב מחליט לארגן לירון מסיבת הפתעה ליום הולדת, ביחד עם מאיה החברה של ירון, העניינים מתחילים להסתבך. אביב מגלה שיש לו רגשות למאיה ואם הוא רוצה לממש את סיפור האהבה הזה, הוא יצטרך לבחור בינה לבין ירון.
2 "תחרות איות" תומר אוהב לצייר אך פחות לכתוב בגלל בעיית הדיסלקסיה שלו. כשהילה מודיעה על תחרות איות אזורית, הוא הולך בעקבות הלב ומגייס את לירון, חברו הטוב, שיעזור לו לרמות בתחרות ולזכות בליבה של הילה.
3 "פגישה עיוורת" דנה היא ילדה עיוורת. כשחברותיה הטובות מתחילות לצאת עם בנים, דנה מוטרדת האם גם לה יהיה חבר. החברות מנסות לעזור ומארגנות לה "פגישה עיוורת" עם ילד שלא יודע שדנה עיוורת.
4 "ילדה של אמא" יובל עוד מעט בת שלוש עשרה. לכל הילדים בכיתה כבר מרשים לצאת עד מאוחר, אך רק אמא שלה מתעקשת שהיא תחזור מוקדם. ליובל לא אכפת שאמא שלה דואגת לה, היא רוצה לבלות כמו כולם. היא בטח לא תוותר על פגישה עם גיא, שסוף סוף הזמין אותה לסרט.
5 "בית" קיץ 2005, ימי ההתנתקות מרצועת עזה וגוש קטיף. עידו משוכנע שמשפחתו תישאר להילחם על הבית שלהם ורואה בכל מי שעוזב- בוגד. ההורים של עידו מתחילים לארוז ועידו מנסה להילחם על זכותו להישאר בבית שלו.
6 "המימד הקסום" כשמודיעים בכיתה, שהנושא להופעת פורים הוא "מועדון הווינקס", נועה מאושרת. היא יודעת לשיר ולרקוד והחלום שלה הוא לגלם את הפייה בלום בהופעה. כשנועה מגלה שאין סיכוי שהתלבושת של ההופעה תתאים לה, החלום הופך קשה להשגה.
2007 1 "חלום אחר" אמא של שי משוגעת על ריקודים סלוניים ומתכננת לשי עתיד בתור רקדנית מקצועית, הבעיה שהיא בכלל לא יודעת ששי במקום לרקוד, מתאמנת בקרטה.
2 "שטינקר" דוד מנסה להציל את חברו "בר-מוחא" מהקשוחים של הכיתה שמתכננים להרביץ לו, ומסתבך בעצמו.
3 "מרחב מוגן" ביום השני למלחמת לבנון השנייה, נקלעים למקלט בית הספר: תומר, ליאת, אורן ורון. השהייה במקלט וחוסר הוודאות לגבי מה שקורה בחוץ, חושפים את היחסים ביניהם.
4 "טופ גירלז" ליאל והחברות שלה מתכוננות לתחרות להקות. יש להן כבר שיר, עכשיו רק צריך שהן ישמרו על החברות ביניהן.
5 "דאבל דייט" אסלאם ורנא הן חברות טובות אך כשרנא קובעת להן פגישה רומנטית עם חברים ש"הכירה" דרך האינטרנט, אסלאם מתחילה לחשוש.
6 "אהבה X" בר אוהבת מתמטיקה אבל גם את המורה למתמטיקה. הבעיות מתחילות כשהיא בטוחה שזה הדדי.
2008 1 "מאומצת" מאיה בטוחה שהיא מאומצת כי ההורים שלה מוזרים ואחותה מעצבנת. היא מזמינה את החברות שלה לעזור לה לגלות את האמת.
2 "זמן תגובה" אור חיכה שנה שלמה ליום ההולדת שלו כדי לערוך תחרות טיסנים בדיונות שליד הים, אך הכל מתבטל בשל המצב הביטחוני באשקלון. בעזרת דניאל ורביב, בני הדודים שלו, הוא מנסה למצוא פתרון לבעיה.
3 "עבודת שורשים" גלי דוחה הכל לרגע האחרון וכשהיא כבר ממש חייבת להכין את עבודת השורשים שלה היא יוצאת למסע אחורה בזמן, למפגש גורלי ומרגש שישפיע על עתיד כל המשפחה.
4 "חדר משלי" לראמא נמאס לגור עם כל האחים שלה באותו החדר והיא מתחילה לחפש חדר שיהיה רק שלה.
5 "מורה פרטי" שני חדשה בכיתה וממש לא מתאים לה שבין אמא שלה והמורה לטבע מתחיל סיפור אהבה.
6 "הכוחות של רוני" מעדיפה את חברתם של דמויות המנגה שהיא מציירת, על פני חבריה לכיתה. העניינים מסתבכים כשמשאלה שלה מתגשמת והיא מקבלת כוחות כמו של דמות מצוירת.
2009 1 "למה מכות? למה?" איתי אוהב ללכת מכות אבל גם אוהב את מאיה מהכיתה שלו. כדי להרשים את מאיה מסכים איתי לארח בזמן המלחמה את רן מאשקלון. הבעיות מתחילות כשאיתי מגלה שמאיה מתלהבת מרן מכיוון שהוא רקדן וכרגיל הפתרון של איתי הוא מכות.
2 "החיבור" נאי היא תלמידה מצטיינת ומקובלת חברתית, כמו חבריה הטובים גם היא נרגשת לקראת תחרות החיבורים שתתקיים בבית הספר. לצערה מחנכת הכיתה מבקשת ממנה לכתוב את החיבור ביחד עם וולא, הילדה הלא מקובלת של הכיתה. נאי מנסה לעשות הכל כדי להתחמק מכתיבת החיבור עם וולא.
3 "אמא ליצנית" אמא של מאיה, פוטרה מהעבודה ועד שהיא תמצא עבודה חדשה היא חושבת לעבוד בתור ליצנית כמו בימים שהיא הייתה סטודנטית. מאיה בכלל לא מתלהבת מכך שאמא שלה תסתובב בחליפה של ליצנית ובמיוחד לא במסיבת יום ההולדת של האחות הקטנה של דניס – הילד בו מאיה מאוהבת.
4 "קבוצת ספסל" אהבתו הגדולה של דניאל בן ה-11 היא כדורסל. הוא משחק בקבוצת הכדורסל, אך בגלל שהוא נמוך, המאמן אף פעם לא מצרפו למשחקים. דניאל פגוע ומתוסכל מחליט לפרוש, אך תומר חברו הטוב נזעק לעזרתו ומציע לו להקים קבוצה משלו.
5 "תקופת מבחן" אמא של רון וספיר נפטרה לפני כמה שנים ולדוד, אבא של רון, יש חברה חדשה- דנה. דנה אמורה לעבור לגור איתם לתקופת מבחן ורון מחליט לעשות הכל כדי להכשיל אותה במבחן הזה.
6 "אח גדול" יניב חובב מדעים והמצאות ומבלה זמן רב בפארק המדעים של מכון ויצמן. כשנשבר לו מההצקות של ברק אחיו הגדול הוא משתף את אלה המאבטחת בפארק. אלה מציעה ליניב להשתתף בניסוי חדש וסודי ודברים מוזרים מתחילים לקרות.
2010 1 "כוונות טובות" לנטלי וחברותיה נמאס כבר מהחופש הגדול וכדי להפיג את השעמום, הן מחליטות לצלם קליפ. בהתחלה הכל הולך חלק, אולם במהלך הצילומים מסתבר שנטלי לא מסוגלת לעבוד בצוות. החבורה מחליטה ללמד את נטלי לקח, ובדרך כולם לומדים משהו על עצמם.
2 "גלקטיקוס" ילדי הכפר אום אל ח'יר וילדי קיבוץ הראל עומדים להיפגש למשחק כדורגל בו ישחקו בקבוצות מעורבות. יואב, קפטן הקבוצה מהקיבוץ, אינו מעוניין לשחק עם ילדי אום אל ח'יר באותה קבוצה. בד בבד אביו של נימר, קפטן הקבוצה היריבה, אוסר עליו לשחק כדורגל עקב הפגיעה של האימונים בהישגיו בבית הספר.
3 "אין דגים בים" אבא של אריאל דייג ומזה כמה זמן הולכים ופוחתים הדגים. לאחר שעומר מזמין את אריאל לסרט, היא מבקשת לקנות שמלה חדשה ומתקשה לקבל את הסרוב של הוריה לתת לה כסף בשל המצב הכלכלי.
4 "סיפור מסריח" לשלי בורח פלוץ קטן במהלך שיעור התעמלות ומאותו רגע לא מפסיקים לצחוק עליה ולהציק לה. שלי מתביישת להתלונן ומעדיפה להגיב באלימות. תגובתה האלימה של שלי גורמת למנהלת בית הספר להעניש אותה. דווקא עונש זה מביא לפתרון.
5 "האח של הדר" לשי, אח של הדר, יש הפרעת קשב והוא לומד בכיתה הטיפולית בבית הספר. כשהילדים מהכיתה של הדר צוחקים על ילדי הכתה הטיפולית הדר בוחרת להצטרף אליהם ולא להודות ששי אח שלה. היעלמותו הפתאומית של שי משנה את כל התמונה.
2011 1 "משקפופרית" עמית לא רואה טוב אך מתביישת להרכיב משקפיים ולהפוך ל"משקפופרית". עמית מצליחה להסתדר "די טוב" בלי משקפיים עד שמגיע תלמיד חדש לשכבה.
2 "יום הולדת לנסים" נסים מחלים ממחלה ועליו להישאר בבית. הוא אינו יכול לחגוג את יום הולדתו כפי שהיה רוצה. ריהאם חברתו עושה הכל כדי לחגוג לו בכל זאת.
3 "הגנה עצמית" אפי ותמי הם אח ואחות, הוא תמיד מסתבך והיא תמיד הילדה המוצלחת. כשתמי בטעות מגלה להורים שהעיפו את אפי משיעור ג'ודו, אפי מחליט לפגוע בסיכוי של תמי להתקבל לנבחרת ההתעמלות האומנותית.
4 "מסיבת פיג'מות" נטלי ונוגה הן החברות הכי טובות, נוגה היא תמיד מספר אחת ונטלי תמיד מאחור. לנטלי נוח להיות מאחור ולתת לנוגה לעשות הכל עד שהיא מבינה שבדרך הזו היא רק מפסידה.
2012 1 "סודו של עידן" אורי מוטרד מכך שעידן חברו לכיתה מתרחק ממנו. יובל חושב שעידן פשוט נהיה סנוב ומארגן חרם כיתתי בדיוק כשאורי מגלה שסודו של עידן הוא שהוא הפך לחסר בית.
2 "התחלה חדשה" אמיר נאלץ לעבור מירושלים לראשון לציון בגלל העבודה של אבא שלו. הוא מתכנן לברוח לירושלים אך נקלע לסכסוך בין ילדי השכונה וחבורת בנות שמחרימה לו את התרמיל. בניסיון למצוא את התרמיל הוא מכיר חברים חדשים.
3 "התחקיר של סוהא" סוהא רוצה להשתתף בתחרות בנושא איכות הסביבה ולעשות תחקיר על השפעת הזבל בשולי הכפר על איכות החיים. מאחר שלבנות בגילה אסור לצאת לבד מהכפר היא נאלצת למצוא פתרון יצירתי.
4 "תסתכלו עליי" נטע מצטרפת לקבוצת "המגשרים" שיעודה לעזור לפתור ריבים בין התלמידים אך במקביל היא נגררת אחרי חבריה כשהם מציקים ללירון בת כיתתם. ניסיונה לתקן את המצב מוביל לכך שיחרימו אותה.
2014 1 "הזדמנות שלישית" כשמיטל לא מקבלת את התפקיד שרצתה היא "שוברת את הכלים" ועוזבת את ההצגה, כשהיא מתחרטת ורוצה לחזור היא מגלה שהיא פספסה את ההזדמנות.
2 "לבד" רמי רוצה להשתתף בתחרות הסרטונים בבית הספר אך אף קבוצה לא משתפת אותו והוא נשאר לבד.
3 "העץ של כוכבה" כולם חושדים בגבי שהוא זה שגנב את הטבלט של ליאור. כדי להוכיח את חפותו, גבי צריך לעבור מבחן אומץ במקום הכי מפחיד במושב – העץ של כוכבה.
4 "תגובת שרשרת" רוני וחבריו נחשבים לחנונים וסופגים ירידות מצד חבורת המקובלים. כשרוני מזהה הזדמנות לעבור לחבורת המקובלים הוא עושה את זה מבלי לחשוב פעמיים.
2015 1 "המאהל" סאנא, לילא ומאהא, שלוש חברות טובות מחליטות לבנות לעצמן מאהל בחורשה ולבלות בו את חופשת הקיץ. לסאנא יש דעות קדומות והרבה ביקורת על חבריה מהכיתה וכשלילא מזמינה אותם להצטרף למאהל, סאנא בטוחה שהם יהרסו הכל.
2 "פנים אל פנים" אורי מעלה לווטסאפ הכיתתי סרטון שבו רואים אותו קולע לסל. הגאווה על הסל שתועד בסרטון הופכת בבוקר הבא לבושה ועלבון כשאורי מגלה שמישהו הפך את הסרטון שלו לבדיחת רשת על חשבונו.
3 "מה שרואים מכאן" אלון מגיע לסוף שבוע בקיבוץ סופה לקראת המעבר לקיבוץ מאשקלון הסמוכה. המפגש עם ילדי הקיבוץ הופך טעון ברגע שעולים הסיפורים מהקיץ האחרון ומבצע צוק איתן.
4 "לצאת ענק" דניאל מסוכסך עם קובי. כשעדי, מדריכת הקבוצה, עורכת הגרלה לפעילות גמד וענק דניאל מגריל את שמו של קובי. למרות הלחץ של חבריו הוא מסרב להיות הגמד של קובי מתוך רצון לנקום בו.
2016 1 "כל האמת בפרצוף" בכיתה של אור כולם יודעים: אם אתה לא רוצה שיציקו לך, עדיף לשבת בשקט ולא להתערב. כשאחד מילדי הכיתה מנסה לעצור הצקה ואף מדווח, הוא מיד מקבל את התואר מלשן. האם אור תצליח לעצור בזמן את מעגל האימה?
2 "שורה ראשונה" לכל הבנות ברור שטלי המוצלחת תרקוד בשורה הראשונה במופע המחול. לכן, כשהמורה למחול מעבירה את טלי לשורה השלישית וממקמת את גלי השקטה במקומה, טלי יוצאת למלחמה על מעמדה אך במעשה שלה גורמת לביטול המופע.
3 "חשבון פתוח" דין מרגיש מאוים מהצטרפותו של אושר לפנימיה. הוא חושש שאושר יספר לשאר הילדים סוד מעברו. כדי לערער את אמינותו של אושר בעיני החברים, דין גורם לכך שיחשדו באושר בגנבה.
4 "הסיפור האמיתי" יונתן הוא החבר הכי טוב של סתיו ודנה. כשדנה מקבלת טלפון חכם ומתחברת לחבורת המקובלת החברוּת עומדת בפני מבחן. יונתן נאלץ לראשונה להפסיק לוותר ולהתפשר ולהתעמת עם החברות שהפכו ליריבות.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ילדים יוצרים סרטים, באתר www.ishim.co.il
  2. ^ החשבון שלי, באתר איגוד הבמאיות והבמאים
  3. ^ ילדים יוצרים סרטים לצפייה ישירה - כל הפרקים, כל העונות, באתר ביגי BIGI TV
  4. ^ LAHAV NPA, web.archive.org
  5. ^ פרסים לערוץ הילדים, באתר ynet