טיוטה:יליזרוב פבל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תמונת פרופיל יליזרוב פבל

פבל יליזרוב נולד בעיר גרוזני שברוסיה בשנת 1981, ב-1993 עם תחילתה של מלחמה הצ'צנית הראשונה עולה עם הוריו ומשפחתו לישראל ומיד משתקמים באור עקיבא. בתור נער, התאמן פבל בג'ודו ואף זכה בכמה אליפויות ארציות, ובעצם ענף ספורט זה על תחביביו עד היום.

פבל נשוי באושר לנלי , אשר מלווה אותו בכל עשייתו הציבורית ומגדלים ביחד ארבע ילדים מתוקים סופיה, מיכאל, רונאל וקרולינה. הרבה תושבי אור עקיבא מכירים את אבא של פבל סופר וכתב מיכאל יליזרוב, חשיבות של המשפחה, שמירת מסורת וחברות הם אבני יסוד בחיים של פבל.


בשנת 2000 משלים את חוק לימודיו בתיכון מקיף למדעים ואומנויות במגמת כלכלה וחשבונאות, התגייס לצה"ל ושירת שירות מלא בבסיס אימונים פיקודי "אליקים" בתפקיד אחראי לוגיסטיקה. את שירותו הצבאי סיים ב-2003 בדרגת סמ"ר. לקראת סוף שירותו הצבאי, זיהה פבל יליזרוב צורך בהקמת קבוצת מנהיגות צעירה בעיר מגוריו - אור עקיבא. בשנת 2003 ייסד קבוצות מנהיגות באור עקיבא וכיהן כ-3 שנים בתור יו"ר מנהיגות צעירה בעיר (תפקיד התנדבותי). במהלך שלוש שנות פעילותו, הוציא הרבה פרוייקטים, כגון: הקמת מרכז סטודנטים וצעירים, חוגי עבודה עם ילדים, סמינרים מורשתיים ועוד'. נבחר להיות יו"ר ועד סטודנטים ואקדמאיים יוצאי קווקז ארצי (תפקיד התנדבותי). באותה עת היה מעורב ושותף מלא במערכות בחירות באגודות הסטודנטים באונ' חיפה ובמכללת נתניה.


בשנת 2004 החל את עבודתו ב"ג'וינט – ישראל" בתור מנהל תוכנית סחב"ק עירונית (סטודנטים חברים בקהילה, תוכנית לסטודנטים עולים) עד שנת 2005.


בשנת 2005 עד 2006 ריכז את כל נושא הסטודנטים בעיריית אור עקיבא דרך עמותת "ידידים". באותה השנה, החל וסיים מכינה קד"א במכללת "רופין".


בשנים 2006-2008 עבד בעיריית אור עקיבא בתור רכז השכלה גבוהה ב"מרכז צעירים" עירוני שיזם ויסד בעיר, בשיתוף פעולה עם עמותת "הישגים" ו"ג'ויונט – ישראל", בתקופת עבודתו כמות הסטודנטים בעי גדלה מ 100 ל 400.


בשנת 2006 ייסד והקים עם חבריו את עמותת קש"ב (עמותה לקידום, שילוב, ביסוס צעירים יוצאי קווקז). עמותת קש"ב היא עמותה ארצית, אשר ממקדת את פעילותה בעבודה עם צעירים ברחבי הארץ. הנה כמה מהישגיה ודרכי פעילותה: 1. כנס חשיפה ראשון מסוגו בארץ, אשר התקיים ב"מרכז הקונגרסים" בחיפה. לכנס הגיעו כ-1000 בני הקהילה הקווקזית מכל הארץ. כמו כן, בכנס חולקו לראשונה 20 מלגות לסטודנטים יוצאי קווקז בשיתוף עם אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת חיפה. 2. הקמת קבוצות קס"מ (קבוצה סטודנטיאלית מובילה) בערים השונות כמו אור עקיבא, חדרה, אשקלון, נתניה, טירת הכרמל. מטרתן של הקבוצות הינה לפעול בשטח תחת חסותה של עמותת קש"ב ולהוציא לפועל פרוייקטים חברתיים בעירן. 3. ארגון מסיבות ענק ארציות לכלל העדה הקווקזית בארץ. 4. ארגון טיולים מגבשים לחרמון, כפר גלעדי (ארגון השומר), לאילת ועוד'. 5. פרוייקטים חברתיים כמו "יד לנזקק" (תרומות למשפחות בני קהילה נזקקות) בערים אור עקיבא, חדרה ואשקלון. 6. הקמתו והפעלתו של מרכז מידע ארצי ראשון מסוגו 1800-100-179, אשר נותן מענה ראשוני במגוון תחומים כמו השכלה גבוהה, תעסוקה, צבא, ייעוץ משפטי וכו'. 7. יסד מגזין GOZIT למען חשיפת המורשת והיסטוריה עתיקת ימים של העדה בפני החברה ישראלית. 8. כל שנה מאגן טורניר לזכר שוטר משמר הגבול קונסטנטין דנילוב ז"ל אשר נפל בפעילות מבצעית בבקה אל שרקיע.


בשנת 2006 פותח רשת חנויות "עולם המתנות".

בשנת 2007 החל את לימודיו הגבוהים לתואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה, בפקולטה למדעי המדינה ויחסים בינלאומיים. במהלך השנים של פעילות ציבורית, ניהל פבל יליזרוב מטות של צעירים בשתי מערכות מוניציפליות וכמה ארצית. הניהול זכה לשבחים הן מצד הפעילים והן מצד המתמודדים.


שנת 2008 הייתה גם היא רוויית פעילות עבור פבל יליזרוב. 1. עבד במכון "עידן חדש" – מכון לקידום דמוקרטיה ופלורליזם (קידום תנאים סוציאליים לכלל העולים במסגרת ביטוח לאומי). 2. שותף מלא בקואליציה למען נוער עולה בסיכון.


בשנת 2009 בגלל הישגיו הגבוהים בתפקידים הקודמים, נבחר פבל למנהל מחלקת גנים ונוף בעיריית אור עקיבא, כבר בתחילת שנת 2010 העיר החלה לשנות את פניי הישוב.

בשנת 2011 יוצר חיבורים עם ארגונים שונים שמקדמים את האינטרסים של צעירים עולים ומקדם הוראות שעה לטובת סטודנטים עולים במשרד לקליטת העלייה ומנהל הסטודנטים (בהתנדבות).

בשנת 2012 יוצר מערך התנדבותי למען סטודנטים עולים במסגרת תוכנית המעטפת וכבר מפעיל כ-300 סטודנטים עולים. ( במסגרת עמותת קש"ב ).

בשנת 2013 מקיים כנס צעירים ארצי ופותח מרכז תרבות ומורשת של יהודי קווקז בישראל עם מוזיאון, באותה שנה קיבל פרס מקרן סטמג"י על תרומתו הרבה לצעירי העדה בישראל.

בשנת 2014 מקבל תעודת עובד מצטיין בעיריית אור עקיבא.

בשנת 2015 מונה יליזרוב פבל למנהל אגף שפ"ע בעיריית אור עקיבא והתחיל להוביל תהליכי שינוי משמעותיים בעיר, וכבר תוך זמן קצר העיר שינתה את פניה בכל התחומים, להלן חלק קטן מהדברים שעשה פבל, כדלקמן: גייס תרומה של מעל 1000 עצי זית ומעל 500 עצי קוקוס ששתלו ברחבי העיר, שיקם וחידש פארקים, כיכרות וטשחי ציבור ברחבי העיר, התקין הצללות ברחבי העיר, התקנת דשא סינטטי בפארקים, גני ילדים ושטחי ציבור , התקין יותר מ 50 פחים מוטמנים, מיחשב יותר מ 80% של מערכות השקיה בעיר, חידוש אצטדיון כדורגל, התקין שילוט בכל רחבי הפארקים בעיר, התקין מתקני שקי קאקי ברבי העיר, החליף ורכש ריהוט ציבורי ברחבי העיר ספסלים, אשפתונים וברזיות, חידוש כיכרות ברחבי העיר, התקין תרנים לדגלי לאום בשלושת הכניסות לעיר, העילה משמעותית ב 150 % את עניין המחזור של זרמים שונים, בנה 2 פארקים לכלבים, חידש שכונות ותיקות בן גוריון וקנדי ועוד הרבה פרויקטים נוספים.


בתחילת 2015 מנהיגי העדה הקווקזית בישראל ביקשו מפבל לשקם את ארגון שמייצג את כלל הקהילה הקווקזית בישראל ולקיים שם בחירות דמוקרטיות. פבל לקח על עצמו אתגר לא פשוט וכבר התקיימה מערכת בחירות ארצית לצורך בחירת יו"ר העדה בישראל שיעמוד בראש התאחדות יהודי קווקז בישראל. סה"כ ישנם 140 איש מכל רחבי הארץ בעלי זכות הבחירה הגיעו לבחור 105 איש מתוכם 99 בחרו בפבל הניצחון הסוחף מעיד על אהדה של פבל בקרב העדה בישראל.

תוך זמן קצר פבל גייס משאבים רבים לצורך קידום צרכים של העדה בישראל, יוצא לאור פרויקטים שונים, כגון: 1. נשפי פורים 2016,2017,2018,2019 השתתפו כ -600 איש בכל שנה. 2. הוקם פורום מכובדי העדה. 3. הוקם פורום שימור מורשת (מכון בן צבי). 4. בית אבי חי – ימי תרבות של יוצאי קווקז בירושלים כ – 1000 משתתפים. 5. ערב שפה ג'והורי ובחירת איש השנה 2016,2018 400 משתתפים. 6. כנס נשים ארצי 2016. 7. הוצאה לאור של מבשר ההתאחדות. 8. פגישות עם נבחרי ציבור, שרים וח"כים. 9. פגישות עם ראשי ערים וסגנים. 10. הופק כנס קהילה בר אילן, 200 משתתפים. 11. ערבי אומנים וסופרים בערים 500 משתתפים. 12. ערבי הפרשות חלה לנשים, 100 משתתפות. 13. 100 שנות תרומה של העדה להקמת ראשון לציון, 400 משתתפים. 14. ערבי תרבות בערים שונות מאות משתתפים. 15. ערב חגיגי "15 שנות פעילות תיאטרון קווקזי", 400 משתתפים. 16. בר/בת מצווה 80 נערים/נערות, סה"כ 250 משתתפים. 17. קווקזיאדה 2016 באילת, 400 משתתפים. 18. קווקזיאדה 2017 הפלגה בקפרסין. 19. ערב תרבות באמצעות תוכנת זום, צפו באירוע כ – 10,000 בני העדה. ועוד פרויקטים נוספים.


בשנת 2016 מתוך 150 מועמדים פבל עם משפחתו נבחרו לשליחות בבלרוס מטעם ארגון "נתיב", אך עקב סיבות אישיות הוא סירב לקבל את המינוי.

בשנת 2018 פבל מונה לסגן הנשיא הקונגרס העולמי שליהודים הרריים, ובמסגרת הפעילות של הקונגרס השתתף במפגש פסגה עם אפיפיור פרנציסק, במפגש מקבל פבל מדלית הוקרה מאפיפיור על תרומתו הרבה בפעילות השלום העולמי, בסוף אותה שנה באירוע איש השנה מענקים לפבל עיטור של הקונגרס העולמי על תרומתו לקהליה ולחברה.

בשנת 2019 הייתה בסימן פעילויות רבות ובשיתוף עם הקונגרס ושגרירות רוסיה פבל יליזרוב מארגן אירוע ענק לכבוד הניצחון ב-9 במאי.

בסוף 2019 הוזמן פבל להשתתף באירוע במעמד ראש הממשלה. באירוע זה פבל העניק לראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו תואר יקיר העדה הקווקזית. תוך כדי, באותה שנה החל לקיים ראורגניזציה בהתאחדות יהודי קווקז בישראל באמצעות הבחירות בערים שבהם היה ריכוז של העדה ובחרו שם מנהיגי העדה החדשים.

שנת 2020 היא שנה בדגש על פעילות וירטואלית בשל נגיף קורונה ויותר פעילויות היו באינטרנט, כמו כן באותה שנה הצליח פבל לגייס תרומה וחשובה לבניית בית כנסת לקהילה קווקזית בנוף הגליל. אך האירוע החשוב זהו אירוע היסטורי, השקה של שדולה בכנסת ישראל לקידום הקהילה יהודית יוצאי קווקז (יהודים הרריים ) בישראל באמצעות זום.

לא פעם הופיעה כתבה בעיתונים בשפות שונות אודות פעילותו של פבל יליזרוב ועל הארגונים שהוא עמד בראשם, בהן פורטו הישגי הפעילות בפרק זמן כה קצר, וזאת הודות לפבל וחבריו הנאמנים, אשר פועלים ללא ליאות למען זולת.

במשך שנות פעילותו יצר קשרים רבים עם מערך מרכזי צעירים, מכללות ואוניברסיטאות, משרדי ממשלה, ונבחרי ציבור רבים. תושבי אור עקיבא, צעירים בארץ וקהילה הקווקזית אשר מונה כ -150,000 איש, מכירה ומוקירה את פועלו של פבל יליזרוב, וזאת לא פעם הוכיחו בכנסים השונים ברחבי הארץ כשהוזכר שמו ונאמרה תודה על העשייה.

המוטו של פבל לחיים " אין משהו בלתי אפשרי" ו "יחד נעשה את השינוי לטובה"