טיוטה:כנפי האש (סדרת ספרים)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כנפי האש
Wings of Fire
ספרי הסדרה
קשת ראשונה: שליחי הנבואה, היורשת האבודה, הממלכה הנסתרת, הסוד האפל, הלילה הלבן.
מידע כללי
מאת טוי ט' סת'רלנד (Tui T. Sutherland)
שפת המקור אנגלית
הוצאה
הוצאה בשפת המקור Scholastic
תאריך הופעה ראשונה הראשון ביולי 2012
הוצאה בעברית
הוצאה כנרת זמורה ביתן
תרגום ענבל שגיב-נקדימון
מהדורות נוספות
מספר כרכים 15 (2 מתוכם תורגמו לעברית)

כנפי האש (או באנגלית : Wings of Fire) היא סדרת רומני פנטזיה לילדים שנכתבה על ידי הסופרת טוי ט' סת'רלנד, והוצאה לאור על ידי Scholastic, חלק מהסדרה תורגמה לעברית על ידי המתרגמת ענבל שגיב נקדימון והוצאה בעברית על ידי ההוצאה כנרת זמורה ביתן. מעל לעשרה מיליון עותקים מהסדרה נמכרו והיא הייתה ברשימת רבי המכר של הניו יורק טיימס מעל 122 שבועות. והיא תורגמה ליותר מתשע שפות מלבד עברית.

נכון להיום הסדרה מורכבת משלושה קשתות (עונות של הספרים), המתמקדת בדרקונים צעירים המכונים דרקונונים, ש

מגשימים נבואות בעולם פנטזיה. כל קשת מורכבת משלושה ספרים, וכל ספר מתרכז בגיבור אחד שסיפורו מסופר בנקודת מבט של גוף שלישי. כרגע בסדרה יצאו חמישה עשר ספרים בסדרה הראשית משנת 2012 עד שנת 2022, השניים הראשונים מתוכם תורגמו לעברית (שליחי הנבואה והיורשת האבודה).

העולם של הסדרה כנפי האש מורכב משתי יבשות המאוכלסות בדרקונים - פירייה (שם מתרחשים הספרים 1-10) ופנטלה (שם מתרחשים הספרים 10-15). בעוד שפירייה היא ביתם של שבעה שבטי דרקונים -כנפי בוץ, כנפי חול, כנפי גשם, כנפי שמיים, כנפי קרח, כנפי ים וכנפי לילה - בפנטלה יש רק שלושה שבטים - כנפי כוורת, כנפי משי וכנפי עלים.

כל שבט נשלט על ידי מלכה, ולכל שבט יש גם משפחת מלוכה (מלבד כנפי הגשם). שתי היבשות מאוכלסות גם בבני אדם (המכונים "חטפנים" בפי הדרקונים), הנתפסים כלא יותר מבעלי חיים ואף נטרפים על ידי דרקונים לעיתים קרובות.

כנפי האש היא סדרה אנטי-מלחמתית, והדרקונונים הגיבורים מנסים בדרך-כלל לשים קץ לסכסוכים גדולים (כמו מלחמות ואיבה בין שבטים), תוך ניסיון למנוע מכמה שיותר דרקונים למות. למרות שהספרים נכתבו לילדים, הם עוסקים בנושאים אפלים כמו התעללות, רצח, אלימות ודיכוי.

תרגום לעברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

שני הספרים הראשונים בסדרה תורגמו לעברית בהוצאה כנרת זמורה ביתן על ידי המתרגמת ענבל שגיב נקדימון.

הספר הראשון - שליחי הנבואה, יצא בעברית בשנת 2018,

הספר השני - היורשת האבודה, יצא בעברית בשנת 2019,

מאז ההוצאה לא המשיכה לתרגם את הסדרה מסיבה כלשהי.

עיבוד לסדרת טלוויזיה (בוטל)[עריכת קוד מקור | עריכה]

החברות ARRAY והאחים וורנר הנפשה לשירות הסטרימינג נטפליקס התחילו לעבוד על עיבוד אנימציה לסדרת הספרים באפריל 2021. הבמאית אווה דוברני הייתה אמורה להוביל את הפרויקט שכלל עשרה פרקים, כל אחד בן כ 40 דקות. במאי 2022. נטפליקס ביטלה את הסדרה.

עיבוד לרומן גרפי[עריכת קוד מקור | עריכה]

המאייר מייק הולמס התחיל לעבד את הסדרה לרומנים גרפים בשנת 2018, ובשנת 2022 השלים את העיבוד לקשת הראשונה. הרומנים הגרפים לא זכו לתרגום בעברית. הגרסה הגרפית לספר השישי תצא ב-27 בדצמבר 2022.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקיפדיית הפאנדום שיצרו המעריצים של כנפי האש (אנגלית): https://wingsoffire.fandom.com/wiki/Wings_of_Fire_Wiki קטגוריה:ספרות