טיוטה:מאיה רפיקו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מאיה רפיקו וויקירה (באנגלית: Maia Reficco Viqueira) הידועה יותר בשם מאיה רפיקו (באנגלית:Maia Reficca), היא שחקנית וזמרת אמריקאית. היא ידועה כששיחקה את התפקיד של קאלי פונסה בטלנובלה המוזיקלית של ניקלודיאון:"קאלי'ז משאפ"



השניים הראשונות והתחלת הקריירה האמנותית שלה (2000-2017)

מאיה רפיקו נולדה ב- 14 ביולי 2000 בבית החולים הציבורי בקיימברידג ', מול בוסטון, ארצות הברית. בגיל 7 עברה לבואנוס איירס עם משפחתה, יש לה אזרחות ארגנטינאית ואמריקאית. מאז שהייתה קטנה היא גילתה עניין במוזיקה, היא שרה וניגנה בגיטרה ובפסנתר. היא גדלה בסביבה של מוזיקה, היא אפילו מנגנת בסקסופון ובאוקוללה, כשהייתה קטנה נהגה להלחין שירים בספרים הבוטניים שאמא שלה קנתה עבורה. היא בתם של קייטי וויקירה ואסקוויל רפיקו, יש לה אח צעיר יותר חואקין רפיקו וויקירה שמילדותו השתכלל גם בשירה. אמה היא זמרת ומורה לשירה יוקרתית לאמנים כמו Chayanne, והיא מנהלת המרכז שלה לאמנות ווקאלית, וכן מייצגת את ביתה בסביבה האמנותית. אביה סיים תואר שני באוניברסיטת הרווארד,הוא כיום פרופסור באוניברסיטת דה לוס אנדס בבוגוטה,קולומביה. מאיה ביצעה אקרובטיקה במשך 11 שנים. בגיל 15 נסעה רפיקו ללוס אנג'לס והתגורר עם קלאודיה בראנט שם הזדמן ללמוד שירה עם אריק ווטרו, מאמן ווקאלי ידוע של אמנים גדולים כמו אריאנה גרנדה, קמילה קאבלו ושון מנדס. הוא גם השתפה בתוכנית בת 5 שבועות במכללת ברקלי למוזיקה בבוסטון בה הצטיינה וזכתה במלגה.


הופעת הבכורה של רפיקו בקאלי'ז משאפ (2017)

היא הגיעה לפרויקט של ניקולודיון "קאלי'ז משאפ בזכות קלאודיה בראנט והרשת החברתית אינסטגרם. בראנט הייתה זו שאחראית על שליחת העטיפות שעשתה רפיקו מאמנים שונים והעלתה לפלטפורמה, ואז פנה אליה הפקת הסדרה לאודישן. רפיקו נבחנה עם השיר "אישה מסוכנת" מאת הזמרת אריאנה גרנדה. לבסוף הצליחה להשיג את התפקיד הראשי בסדרה המגלמת את קאלי פונסה. קאלי'ז משאפ היא סדרה שמספרת על קאלי, ילדת פלא צעירב שמתקבלת לקונסרבטוריון למוסיקה באוניברסיטה. קאלי תמיד הקדישה זמן למוסיקה קלאסית, אך התשוקה האמיתית שלה היא מוזיקת ​​פופ. הסדרה כוללת מוסיקה מקורית שהלחין אנדרס, בן זוגו המוזיקלי הוותיק, פאר אסטום, ואשתו ניקי אנדרס. אדם אנדרס אחראי גם על הפקת המנהלים, ומפקח על כל המוזיקה לסדרה. רפיקו חתמה בחברת התקליטים Deep Well Records ונסעה למיאמי להקליט מוזיקה לסדרה ב -19 באוקטובר 2017 הופיעה רפיקו לראשונה בטקס פרסי קידז צ'ויס בארגנטינה והציגה את שיר הנושא לסדרה: "מפתח החיים " (Key of Life).


ההתמקדות באלבום הבכורה שלה (2018-הווה)

ב- 21 באוגוסט 2018 הופיעה רפיקו ב- KCA מקסיקו 2018 שם ביצעה את השיר "העולם מתנגש " (World's Collide) ו- "יָד אַחַת" ( Unísono) מתוך הסדרה קאלי'ז משאפ ב- 25 באוגוסט 2018, בראיון ל"בילבורד ארגנטינה ", אישרה רפיקו כי היא עובדת על חומרים משלה עם התקליטים שלה כאמנית סולו בשיתוף עם תווית גדולה, וכן גילתה שאלבום הבכורה שלו יהיה פופ ו- R&B. ביום בו הופיעה ב- KCA ארגנטינה 2018, שם ביצע שוב את השיר "העולם מתנגש"  (World's Collide) ו" יָד אַחַת " ( Unísono)  עם צוות השחקנים של קאלי'ז משאפ. ב- 7 בנובמבר הופיעה רפיקו בטקס פרסי ניק 2018, שם ביצעה שוב את אותם שירים, אך הפעם " יָד אַחַת "( Unísono) , יחד עם אלכס הויר וללו בריטו; באותו לילה הוענקה לרפיקו "אמנית הטלוויזיה המועדפת". ב- 14 בדצמבר, אותה שנה נחשף כי רפיקו חיברה שירים עם קלאודיה בראנט ומפיקים אחרים, וכי המוביל של הפרויקט המוזיקלי שלו הוא אדם אנדרס, כמו כן המוסיקה שלו תתמקד בהעברת מסרים שונים.