טיוטה:מגיסטריום (סדרת ספרים)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מגיסטריום היא סדרת פנטזיה שכתבו הסופרות הולי בלק וקסנדרה קלייר.

בסדרה זו ישנם 5 ספרים.

תקציר (מאוד קצר) של הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה עוסקת בקאלם האנט, ילד יתום מאם. אביו מתנגד לקסמים, אך קאלם, בעל כורחו, הופך לקוסם.

הוא מתיידד עם ארון סטיוארט (בהמשך מתברר שארון הוא יוצר, קוסם היכול להשתמש בקסמי כאוס.) ועם טמרה ראג'ווי.

ביחד עם ג'ספר דה וינטר (אויב/חבר של קאלם, מצטרף אליהם בספר השני) הם עוברים הרפתקאות ונלחמים במאסטר ג'וזף/באלכס סטרייק.

הספר הראשון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפרק הראשון מופיע אלסטייר האנט כשהוא חוזר ל"טבח הקפוא" ומגלה שאימו של קאלם מתה. הוא מגלה שבסכינה, סמירמיס, היא חרתה בקרח- "להרוג את הילד".

קאלם האנט וחבריו הולכים ל"מבחן הברזל"- מבחן שיקבע האם הם רשאים ללמוד במגיסטריום. קאלם מנסה להיכשל, אך נבחר, יחד עם טמרה ראג'ווי וארון סטיוארט, כשוליה למאסטר רופוס. אביו מנסה למנוע זאת, אך הקוסמים גוררים אותו משם, והוא זורק על קאלם את "סמירמיס". בדרך למגיסטריום הם שומעים על קונסטנטין מאדן, יוצר שיצר המוני מוכי-כאוס (בני אדם מתים עם כאוס בתוכם), וגרם למלחמת הקוסמים השלישית. הם מגיעים למגיסטריום, מקבלים את צמיד הברזל שלהם ומתחילים ללמוד קסמים. קאלם רוצה לברוח, אך מחליט לחכות להזדמנות. בשלב מסוים הוא שם לב שלמאסטר רופוס יש בחדרו טלפון-טורנדו (אמצעי תקשורת קסום), והוא פורץ למשרדו כדי לדבר עם אביו. הוא מוצא חבילה שאביו שלח למאסטר רופוס, ובה צמיד כסף ומכתב שבו כתוב- "תכבול את הקסם שלו". (לכבול קסם פירושו לא לאפשר יותר להשתמש בקסם. אפשר לכבול קסם עד שעוברים בשער הנחושת) הוא משחרר יסודן (חיה קסומה) שהיה כלוא במשרד, קורא לו וורן (מחילה, באנגלית) כדי שיראה לו את הדרך. בשלב מסוים דרו, תלמיד המגיסטריום, בורח, וקאלם וחבריו מחפשים אותו. הם מוצאים אותו אך תוקפים אותם זאבים מוכי-כאוס. ארון משתמש בקסם כאוס ומעלים את הזאבים. ארון נעשה מקובל וחשוב. לאחר מכן, קאלם מוצא זאב מוכה-כאוס, קורא לו "השמידו" ומאמץ אותו. ארון וטמרה מגלים את הזאב, אך עוזרים לקאלם לטפל בו. יום אחד, ארון יוצא לטיול עם השמידו, אך לא חוזר. קאלם וטמרה דואגים, ויוצאים לחפש אותו. הם מגיעים לאולם באולינג נטוש, נכנסים לתוכו ומגלים חדרים מלאים מוכי-כאוס ואת ארון קשור ובחדר גדול. דרו, התלמיד שנאבד, משלשל את ארון מעל כלוב שבתוכו יסודן כאוס. יסודן הכאוס הורג את דרו, וקאלם בורח למעבדה בחדר סמוך. שם הוא פוגש במאסטר ג'וזף, המאסטר שלימד את קונסטנטין מאדן ועודד אותו בניסוייו המסוכנים. הוא מספר לקאלם שהנשמה של קונסטנטין מאדן נמצאת בתוכו, ואומר לו שישובו ויפגשו. מסתבר שדרו הוא בנו של מאסטר ג'וזף. טמרה וארון פורצים למעבדה, ושלושתם חוזרים למגיסטריום. קאלם לא מגלה להם על המפגש עם מאסטר ג'וזף. הם עוברים בשער הנחושת, וקאלם חוזר הביתה לחופשה.

הספר השני[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהתחלת הספר השני קאלם ואביו יוצאים לסרט. כשהם חוזרים הם מגלים שהשמידו ברח. בלילה קאלם שומע את השמידו, ומגלה שהוא קשור בחדר במרתף. הוא מגלה גם שאביו רצה לכלוא אותו. אביו מגיע אך קאלם בורח עם השמידו, ומגיע לביתה של טמרה ראג'ווי. אחרי כן הוא ארון סטיוארט וטמרה חוזרים למגיסטריום. מאסטר רופוס אומר לקאלם שאביו רוצה להיפגש איתו, אך קאלם לא מסכים. הוא חושד שאביו של קאלם ניסה לגנוב את האלקהאסט (יד מנחושת שיכולה להרוג יוצר). מעבירים את האלקהאסט למקום "בטוח יותר" ו... אביו של קאלם גונב אותה. קאלם וחבריו מחליטים למצוא את האלקהאסט, ולוקחים את ג'ספר דה וינטר איתם. הם נוסעים למוסך של אלסטייר, וקאלם מגלה את מיקומו של מאסטר ג'וזף. יסודן מתכת, אוטומטונס, תוקף אותם. בעלת המוסך, מספרת שהיא שיתפה פעולה עם אלסטייר, וקשרה את השמידו. לאחר מכן היא מתה.