טיוטה:מוריס מוסא

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ד"ר מוריס מוסא (1923-2019) הוא ד"ר לרפואה ומומחה לרדיולוגיה מטעם הפקולטה לרפואה בפריז ומייסד שיטת טיפול ייחודית הנקראת "האנרגטיקה של מערכות החיים" Energetic of Living Systems המבוססת על פענוח קוד הכתבים הסיניים העתיקים, כפי שמופיעים גם בספר ה - I CHING . זהו ספר פילוסופי עתיק המייצג את חכמת סין העתיקה והמסביר תופעות ביקום וניבוי העתיד, באמצעות 64 הקסגרמות של 6 שורות כל אחת.

בשנת 1972 בעודו עורך מחקרים בנושא זרימת האלקטרונים בגוף, חיפש ד"ר מוסא תשובה לנוסחה בפיזיקה אותה מצא באחד מהספרים הסינים, מה שעורר את תשוקתו לגלות עוד ועוד סודות.

עם השנים יצא שמו של מוסא למרחוק והוא התפרסם כאחד מאנשי המפתח בעל שם עולמי בכל הקשור לרפואה סינית ופענוחה.

הוא כיהן שנים רבות בסגן יו"ר האגודה הצרפתית לדיקור סיני וכן היה ד"ר במכון לדיקור סיני בצרפת, באוניברסיטת UQRT בקוויבק, בשלוחת UCLA בלוס אנג'לס ( אקופונקטורה לרופאים ), באוניברסיטת מקסיקו ובקבוצות מחקר באיטליה ובגרמניה. ד"ר מוסא לימד בכמה מוסדות בישראל וביניהם בית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית בביה"ח הדסה עין כרם.

ד"ר מוסא הוא היחיד שתרגם את הכתבים הסיניים העתיקים לנוסחאות טיפול אשר מפוענחות ונרשמות כקודים בינאריים והמטפלות במגוון בעיות תפקודיות, בהשלמה לטיפול המערבי הניתן בבתי חולים.

קצת על הפילוסופיה שבבסיס הרפואה הסינית והקשר שלה לימינו

לא משנה מה המקור האמיתי של ה I CHING על טבעי יותר כפי שייצג אותו הקיסר והחכם פו- שי האגדי לפני 5,000 שנה, או מוחי יותר כפי שייצג הפילוסוף הסיני הנערץ קונפוציוס, אשר העשיר את הספר בטקסטים פילוסופיים רבים. המתודולוגיה של ה I CHING והיכולת המופלאה שלו לחזות את העתיד, עניינה מוחות חוקרים רבים כדוגמת אחד המתמטיקאים הגדולים בהיסטוריה, גוטפריד לייבניץ שבשנת 1703 פרסם תיאור של צורת חישוב חדשה בשם "הסבר לאריתמטיקה הבינארית" את ההשראה לצורת חישוב זו שאב לייבניץ מספר ה I CHING אשר סינתז את כל האינטראקציות האוניברסליות למערכת של קווים שבורים או ישרים וקרא להם קוד בינארי. כיום כל המערכות הדיגיטליות הנפוצות, מחשבים וטלפונים סלולריים עושות שימוש בבסיס בינארי.

ה TCM (Traditional Chinese Medicine ) היא רפואה עתיקה בת 5,000 שנה, המורכבת ממונחים איזוטריים ומטאפוריים רבים, שאינם מתכתבים עם הלוגיקה והקריטריונים אשר נלמדים כעת במערב ונתונים לפרשנויות רבות ולעיתים מבלבלות. ד"ר מוסא פענח את הכתבים הסיניים העתיקים ופיתח מודל רפואי ייחודי הנקרא "האנרגטיקה של מערכות החיים"Energetic of Living Systems . ד"ר מוסא תרגם את הבנתו המקורית של חוקי הדיקור לקודים בינאריים עמוקים, פשוטים לרישום אך מלאים בחכמה ומתכתבים עם שיטות ההוראה הנהוגות כיום באוניברסיטאות במערב. ד"ר מוסא היה הראשון שבנה גשר המחבר את הרפואה העתיקה בת ה 5,000 שנה, לרפואה המערבית המודרנית. שיטת ההוראה והמתודה שלו מאפשרים התקדמות ניכרת בהבנת הרפואה הסינית המסורתית ה־TCM והנגשתה לעוסקים בתחומי האימון והטיפול וזאת במטרה לקבלת טיפול רפואי מיטבי מסינתזה מקורית זו.