טיוטה:מעל"ה - מרכז עוז להחלמה ושיקום באמצעות קנאביס רפואי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

עמותת מעל”ה להנצחתו של החלל עוז מנדלוביץ שנפל במלחמת צוק איתן, קמה לאור ההכרח הקיים לספק הכוונה הדרכה התאמה ושיקום לחולים באמצעות קנאביס רפואי. העמותה הוקמה ע”י משפחתו של עוז מתוך וההבנה של האחריות הנלווית במתן הקנאביס לשיקום ומסיפור הקושי האישי של המשפחה ושל מכרים וחיילים שלחמו לצידו של עוז אשר צרכו קנאביס רפואי ברישיון אך ללא תוכנית שיקום אישית וללא הכוונה.

העמותה שמה לה למטרה לסייע ע”י התוויה רפואית לכל חולה הזקוק לטיפול קנבינואידי ולהתאמה מיטבית של סוגי הקנאביס בעלי מאפיינים רלוונטיים לטיפולו, תוך הקפדה על שמירת תפקוד יומיומי מלא ככל הניתן.

העמותה מספקת שירותים לקהילה וקבלת מידע בפיקוח רפואי מלא ועל ידי צוות שעבר הכשרה מקצועית רלוונטית, באמצעות רשת מרפאות במוקדים שונים בארץ.

חזון העמותה הוא להעניק טיפול הוליסטי למטופלים, בהתאם למודל הביו-פסיכו-סוציאלי, אנו במעל"ה מספקים הכוונה, הדרכה, התאמה ושיקום לחולים באמצעות קנביס רפואי .

תוכנית מעקב מותאמת אישית בשיתוף עם הרופא המומחה הממליץ : צוות העמותה מורכב מרופאים מנהלים מטעם היק"ר, רופאים מטפלים בקנאביס, אחיות טיפול בקנאביס, עובדים סוציאליים, רכזי שיקום ועוד. הצוות, מספק מענה מקיף מענה לכלל צורכי המטופל- החל מתחילת והתאמת הטיפול בקנאביס רפואי, דרך הדרכה בשימוש, מעקב אחר יעילות הטיפול ותופעות לוואי, ולבסוף תוכניות שיקום ארוכת טווח הן בפן הרפואי, הן החברתי, הן הנפשי והן התעסוקתי, לתמיכה ועזרה בהחלמה מלאה עם דגש על חזרה לשגרת היומיום ומעגל העבודה.

הצוות המקצועי בעמותה:

הצוות המקצועי בעמותה מורכב ממנהלי מרפאה, רופאים, אחים מורשים ועו"ס

הצוות הניהולי:

הגב' אסנת מנדלוביץ, כלכלנית בכירה, תנהל ותפקח על ניהולה התקין של העמותה, ומנגד הניהול כללי יופקד בידיו של מר אלי לוי, בעל ניסיון עשיר בניהול והקמה של מיזמים עסקיים ושיקומיים.

עוז מנדלוביץ - 20 ביולי, קיץ 2014 מבצע צוק איתן, עזה - במהלך הקרב הקשה, שנערך בשאג'עיה פרץ הכוח בו לחם עוז, השתלט על מבנה, טיהר אותו ממחבלים וממטעני חבלה. באותו המבנה ישבה מפקדה של חמאס, ומתחתיו התגלתה המערה אשר הובילה לקיבוץ נחל עוז. בעת הלחימה פרץ מחבל למבנה, וירה צרור של כדורים על הכוח הלוחם. עוז וחברו גלעד נפגעו ונהרגו במקום. עוז איבד את חייו בגיל 21, כאשר עמד בחוד החנית של מבצע צוק איתן בגדוד הסיירות של חטיבת גולני והוא מחפה ומגן על חבריו עם המאג (מקלע) שנשא.

דבר המשפחה:

לפני 5 שנים לערך השתנו חיינו לעד. עוז, הילד המוכשר שלנו נהרג בקרב.

עוזי היה נער חכם שזכה באליפות משחקי חשיבה ארצית כבר בגיל צעיר, היה גם ספורטאי מחונן ומוזיקאי, שאצבעותיו ליטפו את מיתרי הכינור .

עוז רצה לשרת שירות משמעותי למען מדינתנו, ובחר ללכת ליחידת הסיירת של חטיבת גולני. ביולי 2014 מצא את מותו במלחמת צוק איתן.

בעבר, כשסיפרנו על עוז וחברו גלעד שנפלו יחד, שנפלו בקרב, נהגתי להתריס כי גיבורים אלו נתנו כל שהיה להם. את כל חייהם בגופם ונשמתם למעננו. אולם, כיום חמש שנים אחרי, אני מבין כי אותם גיבורים שנפלו מעולם לא סיימו את עבודתם הקדושה.

מדי יום אנו נתקלים במיזמי הנצחה נוספים לשלנו הנושאים את שמם, ומשנים את פניה ומרקמה של החברה הישראלית לטובה.

וכך אנו מפעילים ומסייעים בהקמה והפעלה למגוון רחב ועשיר של מיזמי הנצחה לסיוע לאוכלוסיות מוחלשות, אם על ידי חינוך והענקת מלגות, אם על ידי מיזמי התנדבות למען זקנים, הסעדת משפחות מתחת לקו העוני ועוד מיזמים רבים ומבורכים.

גם מעל”ה היא עמותת הנצחה, שמטרתה להמשיך את משימתו ותרומתו של עוז למען החברה הישראלית.

מעל"ה היא אכן עמותה - ארגון ללא מטרות רווח. וככזו, שייכת למגזר השלישי בישותה המשפטית. אך אנו נעבוד במודל השייך למגזר הרביעי - המגזר החברתי . כך, שלמעשה נפעל כעסק חברתי במספר רבדים.

ברובד הראשון נפעל במתווה של איש למען רעהו. קנאביס עדיין אינו שייך לסל התרופות, ומשכך עדיין אינו במימון ממשלתי ישיר. אי לכך, נאלץ לדרוש מהמטופלים לשאת בחלק סמלי מעלויות הטיפול. אך מאחר שמדובר בתהליכים ארוכי טווח, שאינם פשוטים, אנו נאפשר לכל חולה להגיש טופס בקשה לסיוע למחלקת הרווחה של העמותה, ואנו נעזור לממן את הפעילות, באמצעות משאבים, שייאספו מתרומות, לטובת הפעילות, ומתוך הכנסות של הפעילות לקופת העמותה.

רובד נוסף שאציג הוא הרובד העסקי- תעסוקתי. כחלק מתהליך חזרה לשגרה, נפעיל תוכניות שיקום תעסוקתי במסגרת של יזמות עסקית, יזמות קולקטיבית, וכעסק חברתי מניב, המחויב להשיב את רווחיו לחברה.

פיתוח שירותים למטופלים נפעל להמשיך ולהרחיב את פעילות העמותה לטובת החולים, אם בהרחבת תהליכי ההחלמה ושיקום, ואם על ידי הפעלת לובי לקידום אג'נדות לטובת החולים, ולקידום חקר הטיפול הקנבינואידי למטרות השונות .

מטרות העמותה:

  1. העמותה היא עמותת הנצחה לזכרו של עוז מנדלוביץ ותפעל תמיד להנצחת שמו.
  2. העמותה שמה לה למטרה לסייע על ידי התוויה רפואית לכל חולה, אשר נזקק לטיפול קנאבינואידי, להתאמה מיטבית של סוגי הקנאביס הרלוונטיים לטיפולו, תוך הקפדה על שמירת תפקוד יומיומי מלא ככל הניתן, תוך התאמה לסוג המחלה .
  3. העמותה תפעל לקידום חקר הקנאביס הרפואי והשפעותיו.
  4. העמותה תפעל בכפוף לאג׳נדת יחידת הקנאביס הרפואי של משרד הבריאות, ותפעל לקידום המטרות והפצת המידע והידע המקצועי אותו מציע היק"ר.
  5. העמותה תפעל להפצת הידע הרפואי הפרמקולוגי של צמח הקנאביס, בכפוף להוראות החוק והתקנים השונים.

מרכז עוז להחלמה ושיקום, מסייע למטופלי קנאביס רפואי בהפקה וחידוש מרשמים, התאמת מינון זנים וריכוזים, הדרכה ולווי למטופלים חדשים, תוכניות טיפול אישיות בכפוף להתוויה למצב רפואי ולשגרת היומיום