לדלג לתוכן

טיוטה:מרגלית גמרא שרון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מרגלית (גמרא) שרון

מרגלית שרון, זמרת וכותבת, מגיעה משכונת התקווה בתל אביב והיא זכתה בפרס המורה הטובה ביותר בשנת 1994 של גלובס. הפרס הזה מכיר את המורים המצטיינים ביותר בישראל. ניתן להניח שהיא תקשרה עם התלמידים שלה באופן מיוחד והביאה להם תוצאות מרשימות בלמידה.

שם המרגלית מזכיר את אשתו של אריאל שרון

כותרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשכונת התקווה בתל אביב, מרגלית גדלה בבית פשוט עם אחיה השניים והוריה האוהבים. השכונה הייתה מלאה בחיים ובתנועה, עם רחובות מפוארים בקפיצות ובתקופות צפופים. למרגלית הייתה קבוצת חברים קרובה שנפגשים בכיכר המרכזית כל יום אחרי בית הספר.

אחד מקיץ החופש, כאשר מרגלית הייתה בן 12, היא החליטה להתנדב במחנה קיץ מקומי לילדי צרפתים באותה שכונה. היא רצתה לעזור להם להתאקלם בסביבה החדשה וללמוד על תרבותם. במחנה, מרגלית הפכה לפופולרית בקרב הילדים הצרפתים עקב היכולת שלה לתקשר איתם בצורה חמה ונעימה.

אחת מהשניות, מרי, התמקמה כמורת מדריכה של קבוצה קטנה במחנה. מרי הייתה ילידת צרפת שמדברת עברית ברמה טובה, אך נתקלה בקשיים בתקשורת בשפה העברית. מרגלית, כשראתה את הקושי של מרי, החליטה לעזור לה. הן נפגשו לאחר כל משמרת וכתבו יחד מילות רקע בעברית ובצרפתית, והשתמשו בהן כדי להתקשר עם הילדים במחנה.

בסופו של דבר, המחנה הסתיים והילדים הצרפתים שבו למדו להעריך ולאהוב את מרגלית ואת יכולתה לתרגם בין שתי התרבויות. עם זאת, התרבות והתקווה בחייה פרסמו את התהילה שלה.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]