טיוטה:נהר של עשן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תבנית {{ספר}} ריקה מתוכן. יש להזין פרמטרים בערך או בוויקינתונים.

נהר של עשןאנגלית: River of Smoke) הוא רומן מאת הסופר ההודי אמיטב גוש משנת 2011. זהו הכרך השני בטרילוגיית איביס.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר התקריות באיביס, שנקלע לסערה ולבסוף הגיעה למאוריציוס, אבל עם כמה נוסעים פחות, העלילה מתחילה מהמקום שבו הסתיים הרומן הקודם. מתוך הפרטים של החיים והמסורות המשתנות של מהגרים הודים במאוריציוס, הרומן עוקב אחר גורלן של דמויות אחרות מאיביס ומתאר את סחר האופיום בסין. ברומן ישנו מרבד עשיר של דמויות מרקעים תרבותיים וגאוגרפיים שונים שהאינטרס המשותף שלהן הוא סחר עם סין. העלילה מתרחשת בעיר פאנקי, רצועת אדמה קטנה ששימשה זרים לסחר עם סוחרים סינים מקומיים, שנה לפני מלחמת האופיום הראשונה.

בשנת 1838, שלוש ספינות נקלעות לסערה משתוללת בים אנדמן. האנהיטה, בבעלותו של בהרם מודי, סוחר אופיום פרסי מבומביי, הרדרות', בבעלותו של פיצ'ר פנרוז, במסע לאיסוף מינים נדירים של צמחים מסין והאיביס, הנושאת אסירים ופועלים. הנידונים ניל ראטן, זמינדר בנגלי, ואה פאט, פושע מקנטון, בורחים מהספינה יחד עם כמה לאסקרים.

הסיפור מתחקה אחר חייהן של הדמויות הראשיות הללו בקנטון. בהרם מודי, חתן מהמעמד הנמוך של בונה ספינות פרסי עשיר רוסטמג'י מיסטרי, משכנע את חותנו לספק לו הון ראשוני כדי להיכנס לסחר באופיום, מבצע מסעות מוצלחים מרובים לסין ומתעשר מאוד בתהליך עבור המחותנים שלו. אולם עם פטירתו הפתאומית של חמו, הוא מואלץ על ידי גיסו לפרוש מחטיבת הייצוא. בהרם מחליט לשלוח משלוח גדול של אופיום לסין, מכיוון שהוא בטוח שיוכל להרוויח רווח לא מבוטל כדי לקנות את חטיבת הייצוא, למרות איסור סחר באופיום שהונפקו על ידי הגורמים הסינים. לבהרם יש גם בן (אה פאט) דרך אשת סירה סינית, צ'י מיי, לא מוכרת למשפחתו בבומביי; פיצ'ר פנרוז, בוטניקאי, נמצא במסע לסין כדי לאסוף צמחים נדירים. אליו מצטרפת פולט למברט הלא היא פאגלי, בתו של בוטניקאי צרפתי, בחיפושיו אחר קמליות הזהב הנדירות. הם נעזרים על ידי רובין צ'ינרי, בנו הבלתי חוקי של הצייר האנגלי ג'ורג' צ'ינרי; ניל ואה פאט ברחו מאיביס והם פוגשים את בהרם מודי, אביו של אה פאט. ניל מצטרף לבהרם בתור המונשי שלו.

האם מר מודי יצליח למכור את האופיום שלו ולגאול את עצמו למרות התקיפה של ממשלת סין? האם מר פנרוז ימצא את הצמח הנדיר שהוא מחפש? האם ניל יתחמק מזרועו הארוכה של החוק?

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:ספרי 2011 קטגוריה:רומנים היסטוריים