טיוטה:ניטור עומס לא פולשני (NILM)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ניטור עומס לא פולשני (NILM -Non intrusive load monitoring) מעריך את צריכת החשמל עבור כל מכשירי החשמל בבית או במפעל בנפרד, על בסיס קריאות של מד הספק חכם על הסכום שלהם. הטכניקות מבצעות דסאגרגציה של ההספק ומאפשרות לדעת איזה מכשיר חשמלי פעיל בכל רגע נתון. באופן כללי, המוטיבציה לשימוש בניטור עומס לא פולשני היא צמצום צריכת החשמל, הפחתת הוצאות כסף לצרכן, הפחתת זיהום, גילוי גניבת חשמל וגילוי תקלות. המכשירים מחולקים ל -4 סוגים: בעלי צריכה מתמדת וקבועה, מכשירי On-Off (הרוב), מכשירי מכונת מצבים סופית (כמו מכונת כביסה) ומכשירי צריכה רציפה (כמו מחשבים או דימרים).

כאן יופיע תוכן הערך. ניתן לחלק זאת באמצעות כותרות כדלהלן.

שיקולים בבחירת טכניקת יישום NILM[עריכת קוד מקור | עריכה]

באופן כללי, טכניקות NILM תלויות מאוד בקלטים שנבחרים ומעניקים תוצאות טובות יותר כאשר משתמשים בקלטים \ מאפיינים חשמליים מגוונים יותר כמו הספק אקטיבי, הספק ראקטיבי, זרם, הרמוניות וכדומה. עם זאת, הוספת פרמטרים שונים כקלטים יכולה להביא גם למורכבות רבה יותר של האלגוריתמים, זמן ריצה ארוך יותר ואף לירידה בביצועים כתוצאה מהתאמת יתר (overfitting). לכן בעבודה זו נעשה מחקר על שיטות וטכניקות עדכניות כדי לצמצם את הממדים ושאיפה לירידה מינימלית בביצועים. השיטות הידועות מציעות הפחתת מאפיינים על ידי brute force- ניסוי וטעיה, שמשמעותה הפעלת האלגוריתמים במשך מספר רב של פעמים, כל פעם עם שילוב שונה של מאפיינים ובחירת השילוב שנותן את התוצאות הטובות ביותר או לחלופין הפעלת האלגוריתמים תוך שינוי מלאכותי של כמה פרמטרים ובדיקה אם הם בכלל השפיעו על התוצאה ואם לא, מסירים אותם. כל אותם סוגים של שיטות דורשים חישוב וזמן רב ונותנים תוצאה לאלגוריתם ספציפי בלבד בכל פעם. כמו כן, על ידי הסרת מאפיינים למספר מינימלי הם בסופו של דבר מאבדים מידע.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Hart, G. W. (1992). "Nonintrusive appliance load monitoring". Proceedings of the IEEE. 80 (12): 1870–1891. doi:10.1109/5.192069.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]