טיוטה:סיוון מגן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

סיוון מגן (נולד ב-1980) הוא נבלאי ישראלי.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחרות הנבל הבינלאומית בישראל נאלצה להמתין 47 שנים בטרם זכה בה נבלאי ישראלי במקום הראשון. בתחרות ה-16 (2006) קטף סיון מגן את הפרס הראשון, ולא רק אותו, אלא גם את "פרס ּפרופס" על נגינת יצירה ישראלית ואת "פרס רניה" על נגינת יצירה של הנרייט רניה. ב-2009 זכה בפרס "פרו מוזיצ'יס" בניו יורק וב-2012 היה לנבלאי הראשון שזכה בפרס בורלטי־בויטוני בלונדון.

סיון מגן, יליד ירושלים, החל בלימודי נבל בגיל 12. כעבור שלוש שנים הופיע כסולן עם הסינפונייטה הישראלית באר שבע ובהמשך עם רוב התזמורות בארץ, ובהן הפילהרמונית הישראלית.

את שירותו הצבאי עשה במעמד מוזיקאי מצטיין ובמקביל למד אצל אירנה קגנובסקי־ קסלר באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים. ב-2001 נסע לצרפת, שם למד בליון אצל ז'רמן לֹורֶנ ְצִינ ִי ובפריס בכתתה של איזבל מֹורֶטִי בקונסרבטוריון הלאומי. תואר שני השלים בבית הספר למוזיקה ג'וליארד בניו יורק, אצל ננסי אלן, נבלאית ראשית בפילהרמונית של ניו יורק.

מגן מופיע כסולן בעולם כולו, עם הפילהרמונית של שטרסבורג, הסימפונית של סידני, הקאמרית של סיינט פול, הקאמרית הסקוטית, הקאמרית הווינאית ועוד, באולמות כגון ויגמור הול הלונדוני,

קרנגי הול הניו יורקי, הקֹונצֶרְטהָאּוס הווינאי ובית האופרה של סידני. הוא מרבה לנגן גם בהרכבים קאמריים: עם רביעיות דַניאֵל, קֹולְדֶר ודֹובֶר, עם חברים מרביעיות גוארנרי וג'וליארד ולצד מוזיקאים כשמואל אשכנזי, גארי הופמן ועמנואל פאהו. עם החלילנית מרינה פיצ'יניני והוויולנית קים קשקשיאן הקים מגן את שלישית Voci Tre והוא בין מקימי "הפרויקט הקאמרי הישראלי".

מגן הקליט שני אלבומי סולו בחברת Records Linn והקלטות קאמריות רבות בחברות כ-Azica, ECM ו-Avie. החל מסתיו 2017 סיון מגן הוא הנבלאי הראשי של תזמורת רדיו פינלנד.

קטגוריה:נבלאים ישראלים קטגוריה:ישראלים שנולדו ב-1980