טיוטה:עמותה למנהיגות ישראלית משותפת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

העמותה למנהיגות ישראלית משותפת - היא עמותה ישראלית, אשר הוקמה בשנת 2017 ועוסקת בתחומי חינוך וקידום בני נוער מהפריפריה הגאוגרפית והחברתית של מדינת ישראל. משרדי העמותה ממוקמים בהמכללה האקדמית עמק יזרעאל .[1] יושב ראש העמותה הוא אלוף-משנה (במיל) רז קרני.

במסגרת המרכז מתנדבים מאות צעירים מהפריפריה עם כאלפי בני נוער מעשרות יישובים.[2]

בשנת 2019 עבדו במרכז ..... ומחזורה השנתי (נכון ל 2019) עמד על 489,277 ש"ח.[1]

מרבית התמיכה הממשלתית בעמותה מגיע מן משרד החינוך.[4] בשנת 2019 מרכז מעשה קיבל את פרס יגאל אלון ופרס "תקווה ישראלית".[5]

על העמותה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העמותה למנהיגות ישראלית משותפת היא קבוצה פעילה של אנשי חינוך וחברה ישראלים - מוסלמים, נוצרים, דרוזים, בדואים, צ'רקסים, יהודים דתיים וחילוניים, עולים וותיקים - המחויבים יחד לעיצוב פניה של החברה המשותפת בישראל. העמקת ההכרות והרחבת הקשרים בין חלקי החברה בישראל על כל גווניה, תוך התייחסות מיוחדת לקבוצות השונות ומתן מקום לכל אחת מהן.
בניית והפעלת תוכניות חינוכיות משותפות למנהיגות, המיועדת להעצמת המשתתפים ויצירת שינוי חברתי בישראל, מתוך שילוב של לימוד ועשייה התנדבותית. הצמחה של מנהיגות צעירה וסיוע בהכוונה לשירות צבאי או אזרחי, הכוונה לאקדמיה ועידוד למעורבות חברתית. יצירת שותפויות עם ארגוני חינוך ושינוי חברתי במטרה לקדם שיח של זהות ישראלית משותפת. השפעה על השיח הציבורי בישראל בנושא היחס בין השבטים השונים דרך פעילות חינוכית, פרסום ופעולות הסברה ומפגשי שיח, הפעלת מדרשה.

בנשיאות העמותה מכהנים: השופט בדימוס תאופיק כתילי – נשיא שותף ואלוף (במיל') חגי טופולנסקי – נשיא שותף.

יוזמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדרשה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המדרשה למנהיגות ישראלית משותפת הוקמה ביוזמת העמותה למנהיגות ישראלית משותפת, מרכז מעשה, ואליה הצטרפה ההסתדרות הציונית העולמית. שותפים נוספים: המכללה האקדמית יזרעאל, ומנהל חברה ונוער.
הינה תוכנית לצעירים בעלי פוטנציאל מנהיגותי מכלל הקבוצות והתרבויות החיים במדינת ישראל ומבקשים לייצר אלטרנטיבה לסדר החברתי הקיים על ידי העמקה בזהות, התנסות בשיח וחיים במרחב משותף בו יש מקום לייחודיות ולמשותף על כל פרטיו ולכל מעגלי השייכות השונים והמגוונים. המדרשה היא יוזמה של העמותה למנהיגות ישראלית משותפת שנוסדה כשותפות עם ובאוגוסט 2018 נפתח המחזור הראשון במכללה האקדמית יזרעאל.
המדרשה משמשת כפלטפורמה להכשרת מנהיגות אזרחית בקרב בוגרי תיכון ערבים ויהודים מכל הקשת החברתית בישראל, המחויבים למעורבות ולעיצוב המרחב הישראלי, על פי תפיסה חברתית המקבלת את המגוון שבה, מקדמת מעורבות אזרחית, קשרי תמיכה ופיתוח בין קהילות וארגונים ואחריות משותפת לחברה ישראלית מתפתחת.
העמותה ממשיכה לקדם את המנהיגות הישראלית המשותפת מתוך המדרשה ומעבר לה באמצעות מיזמים נוספים כגון מיזם המנטורים למנהיגות משותפת ופיתוח מאגר ידע ומרצים.
מחזור רביעי

מטרת המדרשה היא יצירת שיח חברתי חדש באמצעות תהליך משותף של לימוד, עשייה והשפעה על סדר היום החברתי בחייהם הבוגרים של המשתתפים ושל קהילותיהם, מתוך תפישה חברתית המקדמת שוויון הזדמנויות ושוויון תרבותי במדינה. מטרות נוספות הן פיתוח שיח חברתי אזרחי חדש המוסכם על כלל החברים, המייצר תמונת חיים משותפת אשר מורכבת מגוונים שונים, פיתוח יכולות של אחריות ומנהיגות חברתית משותפת בקרב צעירים במדינת ישראל, קידום מוביליות חברתית כלכלית ושוויון הזדמנויות בקרב צעירים במדינת ישראל, העמקה ועיסוק בזהויות השונות הקיימות במרחב האישי/הדתי/הלאומי/הקהילתי של החברים בה.

ארגון בוגרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאן להוסיף טקסט
יש יותר מ 100 בוגרים

אחים בוגרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאן להוסיף טקסט

פרויקט חיסון[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאן להוסיף טקסט

סדנה למנהיגות אזרחית משותפת (סלאם)[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאן להוסיף טקסט

מנטורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאן להוסיף טקסט

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שם סופר, שם ספר, שם הוצאה, תאריך הוצאה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:ישראל: עמותות קטגוריה:ארגוני חינוך בישראל