טיוטה:עמותת 'זה לזה' העמותה לעזרה ותמיכה הדדית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

עמותת 'זה לזה' העמותה לעזרה ותמיכה הדדית נוסדה בשנת 2005 תשס"ה - תשס"ו

כעמותת המשך לארגון המתנדבות הלא רשמי 'אחיות אמונה' מיסודה של הרבנית רייזל רוטנברג בתו הקטנה של האדמו"ר בעל הדברי אמונה הגה"ק האדמו"ר רבי אברהם יצחק קאהן זצוק"ל הרבנית רוטנברג גדלה בבית של עזרה לזולת ובית הוריה היה פתוח לכל דורש, הרבנית רוטנברג נחשבת לאחת הדמויות המרתקות במגזר החרדי והיא מובילה בתחום הסיוע לאלמנות ויתומים ומשפחות חולים למעלה מ - 30 שנה. מפעלות החסד שעל ידי הרבנית רוטנברג החלו בסיפור משפחתי אישי בו נדרשה הרבנית רוטנברג ללוות את סבתה הרבנית סימה ראטה בימי מחלתה הרבנית סימה ראטה הייתה נשואה להאדמו"ר הקדוש רבי אהרן ראטה בעל השומרי אמונים זצוק"ל ונינתה הרבנית רוטנברג הייתה חביבה עליה במיוחד וליוותה אותה בימי מחלתה במהלך שהייתם המשותפת בבית החולים נוצר קשר מהיר עם חולים נוספים ששהו בבית החולים והרבנית רייזל רוטנברג שראתה את הקושי הגדול והבדידות של רבים מהם הייתה מגיעה לחזקם ולעודד את רוחם.לאחר שדיבורה חיזקו רבים החלו בני משפחות חולים להזמינה שתבא לחזק גם אותם וכך הוקם ארגון אחיות אמונה בו התנדבו מאות בנות מסמינרים שהסתובבו בין מיטות החולים תוך כדי שהרבנית רוטנברג מנצחת על מערך ההתנדבות ומכוונת את הבנות מה לומר לחולים כשרבים נוספים מצטרפים במהירות למערך ההתנדבות שהלך וגדל. בשיאו מנה הארגון אלפי בנות שהסתובבו בבתי חולים כדי לחזק ולשמח חולים ובני משפחותיהם בשעתם הקשה.

עם הזמן החלו להצטבר חולים שהלכו לעולמם בהשאירם אחריהם בני משפחה כאובים ומדדמים והרבנית רוטנברג המשיכה לשמור על קשר הדוק עימם וכך נולד ארגון החסד הראשון מסוגו בימים ההם שמטרתו לעודד את רוחם של אלמנות ויתומים. הרבנית רוטנברג הפכה לכתובת אישית לאלפי אלמנות ועד היום ממשיכה בפעילות זו מסביב לשעון במענה אישי לאלמנות מסביב לשעון והיא נחשבת לדמות יחודית בסיוע רגשי ונפשי גם במקרים קשים במיוחד בו אלמנות מתקשות להכיל את האובדן הנורא שמתרגש עליהם עם פטירת יקירהן.

עם הזמן החלה הרבנית לגבש קבוצות תמיכה של אלמנות והן נפגשו על בסיס קבוע לפעילויות מעצימות שנועדו להקל על אבלן וכך נוצר צורך למסד את הפעילות, כשבשנת 2005 הוקמה עמותה רשמית שאיגדה את הפעילות העניפה תחת קורת גג אחת. עמותת זה לזה העמותה לעזרה ותמיכה הדדית נוסדה בבית שמש עיר מגורי הרבנית והעמותה פועלת בארץ ובעולם כשהרבנית מנצחת על הפעילות ומעניקה סיוע אישי לאלמנות מכל גווני הקשת. במהלך השנה מתקיימות עשרות ערבי גיבוש והעצמה מטעם העמותה לאלמנות בהשתתפות הרבנית. בערבים זוכות האלמנות לשעות של קורת רוח שמשכחים במעט את הבדידות. במהלך השנים התרחבו הפרוייקטים שהארגון הפעיל ליתומים ויתומות והוקמו אגפים לסיוע לשכבות גיל שונות.

אגף 'בני מלכים'

אגף חונכים יחודי ליתומים בו עשרות מתנדבים נפגשים עם יתומים לשעת לימוד שבועית ומעקב אחרי הצלחתם בלימודים.

פרויקט יחודי זה נוצר לאחר שמאות יתומים התקשו בלימודים והאלמנות פנו לרבנית רוטנברג שתסייע להם מול מוסדות החינוך מטבע הדברים כשיש חונך בתמונה התקשורת מול מוסדות החינוך הופך לקל יותר וכך הצטרפו לארגון עשרות מתנדבים שביקשו לתרום מזמנם עבור יתומים. ובמסגרת האגף הם נפגשים עם יתומים בבית כנסת אחת לשבוע לשעת לימוד חוויתית שמלווה בהגרלות על פרסים יקרי ערך, כדי לעודד את רוח היתומים ולהפיח בהם רוח חיים.

במסגרת האגף זוכים היתומים למספר ארועים מסביב למעגל השנה בו מתכנסים כל הילדים מסניפי 'בני מלכים' ברחבי הארץ לימי כיף וטיולים באתרים שונים ברחבי הארץ יחד עם החונכים שמספקים מטרייה אישית לכל יתום.

אגף 'בני עליה'

אגף חונכים לגיל ההתבגרות נערים יתומים מעל גיל בר מצווה שזוכים לליוי אישי בתוך עולם הישיבות ומקבלים עזרה וסיוע לימודי מחונך אישי שעומד בקשר מול צוות הישיבה.

במסגרת האגף יצאו הנערים לטיולים ברחבי הארץ ואף נסעו בטיול יחודי לקברי צדיקים בהונגריה ופולין שם פקדו את בתי החיים של אדמורים ורבנים למשך שבוע.

אגף 'בר מצוה'

פרויקט יחודי במסגרתו מתקיימים ארועי בר מצווה המונים ליתומים בהשתתפות חברי מועצת גדולי התורה בשנים אובדןעברו השתתפו רשימה מכובדת של גדולי ישראל כמו הגראי"ל שטינמן, הגר"ח קנייבסקי, והאדמו"ר מויז'ניץ.

מחנה הקיץ לבנות

פרויקט הדגל השנתי של הרבנית רוטנברג מחנה קיץ ענק לבנות יתומות אלפי בנות מגיעות להשתתף במחנה קיץ יחיד מסוגו שנועד להפיח רוח חיים בבנות ולספק להם שעות של פעילות אתגרית שתסיח את דעתם מהאובדן האישי.