טיוטה:רז מזרחי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

רז מזרחי ז"ל הייתה לוחמת וקצינה במג"ב שנפגעה בבמהלך שירותה הצבאי בפיגוע דריסה ולאחר ששיקום חזרה לשירות. בשבת השחורה 7/10/2023 היא נרצחה במסיבה ברעים.

תמונה של רז מזרחי

ילדות ונעורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רז נולדה בשנת 2001 ביישוב גדרה שבשפלה, לגל ונירית מזרחי, אחריה נולדו נועה ודור. בצעירותה רקדה ריקודי היפ הופ, הייתה חניכה ומדריכה בתנועת הנוער מכבי צעיר. ואף הייתה חברה במועצת הנוער של גדרה, את לימודיה התיכוניים עשתה בבית הספר "דרכא רמון, במגמת ערבית. מגיל צעיר רז אהבה לשיר, והייתה שרה בכל הטקסים בבית ספר וגם במשלחת לפולין אליה יצאה עם חברי כיתתה. רז תמיד הייתה מוקפת חברים וחברות, אהבה לבלות ולשמוח ובעיקר אהבה את החיים.

שירות צבאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאחר שלרז היה חלום לשרת במשמר הגבול, היא חתמה על ויתור על שירות בחיל המודיעין. רז התגייסה למג"ב במרץ 2020, במהלך הטירונות אותרה על ידי מפקדיה לצאת לגיבוש לקורס מפקדים שאותו עברה בהצלחה, ביולי 2020 החלה קורס מכים בסיום הקורס מונתה למפקדת בפלוגה ל"א במגב איוש.

מבצע שומר חומות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תמונה של הרכב מפיגוע הדריסה של רז

במהלך מבצע שומר חומות, ב־16 במאי 2021, הפלוגה של רז הוקפצה לתגבר בעיר הבירה ירושלים, במהלך משמרת נערכו הלוחמים להפגנה בשכונת שיח ג'ראח. רכב של מחבל נסע במהירות לעבר העמדה בה עמדו הלוחמים ודורס אותם, שישה לוחמים ולוחמות נפגעו, ביניהם רז. רז נקלעה מתחת לגלגלי הרכב של המחבל כששוכבת על לוחמת נוספת, רז רואה את המחבל שמנסה לפתוח את דלת המכונית ובידיו סכין, רז פצועה אבל מצליחה להחזיק את הדלת עם רגליה עד שחבריה הלוחמים מנטרלים את המחבל. רז מובהלת לבית החולים הדסה עין כרם ומוגדרת כפצועה בינונית.

שיקום וקורס קצינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רז עברה ארבעה חודשי שיקום קשים ומפרכים. לצד השיקום הפיזי, גם שיקום נפשי, התמודדות עם חרדות ופוסט טראומה. כל חודשי השיקום רז נעזרה בעמותת "בלב אחד" שנתנה לה את המעטפת הטיפולית - פיזית ונפשית שהייתה צריכה כדי להתשתקם ולחזור לתפקוד מלא.

במהלך תקופת השיקום וכחלק מהמעטפת של "בלב אחד" רז למדה לגלוש. הגלישה הפכה לחלק משמעותי בשיקום הפיזי והנפשי והיא הקפידה להמשיך ולגלוש גם אחרי תקופת השיקום.

למרות שכולם המליצו לה להשתחרר מהצבא, רז סירבה להשתחרר והייתה חדורת מוטיבציה להמשיך להיות לוחמת ולחזור לפלוגה שלה. במאמץ אדיר היא נלחמה על מקומה באומץ ונחישות והתקבלה לקורס קצינים של מג"ב. ב־30 באוקטובר 2021 בדיוק ביום ההולדת 21 שלה, היא מסיימת בהצלחה את קורס הקצינים של מג"ב וחוזרת לפלוגה שלה כקצינה.

עמותת בלב אחד[עריכת קוד מקור | עריכה]

חודשיים לאחר סיום קורס הקצינים רז השתחררה מהצבא והחלה להתנדב בעמותת "בלב אחד" העמותה שעזרה לה להשתקם ולחזור לעצמה לאחר הפיגוע. "בלב אחד" הוקמה בשנת 2009 כדי לעזור לכל לוחם ולוחמת להשתקם לאחר פציעה בצבא. העמותה מאמצת כל אחד ואחת ומקבלת על עצמה תפקיד של חונך, סנגור וחבר, מלווים ומנחים אותם בהחלטות רפואיות, חינוכיות ומקצועיות קריטיות וחוגגים יחד איתם אבני הדרך של החיים, גדולים וקטנים. רז מצאה בעמותה את השליחות שלה והחלה לעזור ללוחמים ולוחמות פצועים כמוהה למצוא את הדרך שלהם לשיקום והיוותה השראה גדולה. בחודשים שהייתה בעמותה העשיהה שלה הייתה כל כך משמעותית וגם יצאה למשלחות מטעם העמותה כדי לספר את הסיפור האמיץ שלה ברחבי העולם.

חרבות ברזל[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב- 7.10.23 רז נרצחה במיגונית סמוך לבארי יחד עם חברתה הקרובה קים דוקרקר ועוד עשרות מבלים אחרים ממסיבת הנובה. את השיחה האחרונה שלה היא עשתה למוקד 100 של המשטרה בשעה 08:00 בבוקר. רז הפגינה קור רוח ומנהיגות יוצאת דופן במהלך השיחה.

הנצחה של רז[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשפט שהנחה את רז בחייה היה "הכל שטויות", משפט קצר שמראה עד כמה אהבה את החיים וידעה תמיד להוציא את הטוב שבאנשים ובמצבים השונים. זו המורשת שלה, ומאז השבת השחורה המשפחה של רז וחבריה מנציחים אותה יום יום ומספרים את סיפורה. משפחתה של רז מגיעה להרצות עם סיפורה בתיכונים וממשיכה להנציח אותה כל הזמן. חבריה הטובים פתחו עמוד אינסטגרם בו הם משתפים תמונות וסרטונים מחייה של רז וגם את כל הפעולות להנצחתה- https://www.instagram.com/remember_raz/

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]