טיוטה:שבועת רחל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה ציבורית על שבועת רחל. אתם מוזמנים להשתתף בעריכתה.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה ציבורית על שבועת רחל. אתם מוזמנים להשתתף בעריכתה.

שבועת רחל הוא רומן פרי עטה של הסופרת מיכל שלו המגולל את סיפוריהן של הדס, וסבתה רחל. בספר נכללים סיפורים על אהבות נכזבות, קריירה ודרמות. הספר כתוב כך ששני הסיפורים משתלבים זה בזה.

הדס: מתמחה בבית משפט יחד עם חברתה מעיין. בין השאר אוהבת גם לגלוש בים. במהלך הספר פוגשת ביריב, עורך דין גם הוא, ומתאהבת בו פחות או יותר. לאחר מכן, פוגשת במשפחתו של יריב ובין השאר באחיו שחר, אשר מנותק מהמשפחה, וחי אורח חיים חופשי יותר. עובד ביאכטה, ונהנה לגלוש. הדס לאט לאט מבינה שהיא מעוניינת בשחר יותר מביריב, ועליה לבחור. בהמשך הספר, הם כולם (הדס, שחר ויריב) יוצאים להפלגה ביאכטה. להפלגה מצטרפת גרושתו של יריב. הדס והגרושה נהפכות לחברות טובות.

מאוחר יותר מתגלה כי יריב יצא עם הדס רק כדי לברר עניין משפטי. ובסופו של הספר שחר והדס פותחים מבשלת בירה בעקבות אביה של רחל.

רחל: רחל אמנם כבר זקנה אך מספרת ברוב הספר על עברה. היא עולה ארצה לאחר מלחמת העולם, מתגוררת בתל אביב ומכירה חברים אשר היא והם בונים את הארץ. היא פוגשת ברחל המשוררת וביוליוס, חברה הטוב ביותר, והם נהפכים לזוג. היא מגלה שיוליוס נשוי לאחותה ויש להם ילדה, אז היא מחליטה לעזוב אותו לטובת יהודה, חבר של יוליוס. יוליוס מת, ויהודה עזב אותה.