טיוטה:שיר על הים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מעטים האנשים שלא מכירים את להקת "הפיל הכחול". אך מתוך אלו שכן, מי מכיר את השיר "שיר על הים"? מי מכיר את המשמעות שלו והסיפור המרגש שעומד מאחוריו ?

בשנת 2005 נפצע באופן קשה בתאונת סנובורד לירון אטיה, עד כדי שיתוק מוחלט של פלג גופו התחתון. לירון, בעתיד אחד מחברי להקת "הפיל הכחול", אשר כתב את "שיר על הים" מתוך מצוקתו האישית- שיר המבטא את געגועו העז לים, ואת הכאב הגדול מכך שלא יוכל לגלוש שוב לעולם עקב הפציעה הקשה, לא חשב באותם רגעים כי אותו שיר יהפוך להיות סיפורו האישי והמרגש עוד יותר של גולש אחר- בן "במבי" רום. בן, גולש צעיר מהוד השרון, שבגיל 16 אובחן כחולה סרטן, ונאלץ גם הוא להיפרד מאהבתו הגדולה ביותר- הגלישה, שמע את השיר לראשונה במהלך הטיפולים הרבים שעבר- התאהב בשיר ובלהקה, ואף נפגש איתם בבית החולים בזכות הפתעה שארגן לו חברו הטוב. לפי אמא של בן " השיר ליווה אותו ברגעיו הקשים ביותר, את המשפט 'אני נשבע שאחזור', בן היה צורח בחדר בקולי קולות". בשנת 2009 כשהיה בן 24 בלבד, נפטר בן לאחר מאבק קשה במחלה. חברי להקת הפיל הכחול, שהגיעו אף הם להלוויה שלו ושרו עבורו בפעם האחרונה את השיר שלו, החליטו בהשתתפות משפחתו וחבריו הקרובים- ביניהם הדוגמנית בר רפאלי, ליצור קליפ רשמי שילווה את השיר ובכך ינציח את בן לעולמים.

עובדות בונוס: הרעיון להקמת הלהקה "הפיל הכחול" צמח במהלך שיקומו של לירון אטיה (הסולן הראשי) בבית לוינשטיין כאשר חבריו הקרובים ומשפחתו הגיעו לשיר ולנגן איתו.


הלהקה נקראת על שם הגלולה הכחול ("blue pill") שלקח לירון(הסולן הראשי) במהלך הטיפולים.


שיר על הים, הקליפ הרשמי - https://www.youtube.com/watch?v=ntKx9s0qFfA

כתבה בחדשות ערוץ 2 שצולמה במהלך יצירת הקליפ- https://www.youtube.com/watch?v=-ZROJYPpqrA