טיוטה:שמעיה אשכנזי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שמעיה אשכנזי (10 לאפריל 1931- 16 במאי 2020) היה זמר אופרה

קורות חייו

שמעיה אשכנזי נולד בבולגריה בקרנובט להוריו יחזקאל וקרולינה. ב-1935 החליטו הוריו עם קבוצה של חמישה מנהיגים בקהילה היהודית לעלות לארץ ישראל והגיעו למושבה פתח תקווה. ב-1936 עברו לשכונת הפועלים ע"ש משה בלינסון ליד כפר סירקין. אביו הקים מושב שיתופי של יוצאי בולגריה "בית הלוי" שימש כחבר מועצת הפועלים ומועצת העיריית וכמנהל המוסד לביטוח לאומי בפתח תקווה.

שמעיה למד בבי"ס לילדי עובדים בית חינוך ע"ש משה הס. בגיל 13 קיבל מלגת לימודים והתקבל ללמוד במקווה ישראל בי"ס לחקלאות. בהיותו בן 17 יצא להכשרה בקיבוץ איילון מטעם תנועת הנוער השומר הצעיר ולאחר מכן עבר לבית אלפא כרפתן. היה ממיסדי קיבוץ נחשון.

את שירותו הצבאי עשה בחיל השריון בגדוד 82, הגדוד הראשון של הטנקים בצה"ל. ב-1955 נישא לקרניה בתו של הסופר והמשורר אהרון אשמן. לשניים נולדו שתי בנות: שפרה ומיכל.

קריירה

בזמן שהותו בקבוץ נחשון הופיע אצלם המלחין ידידיה אגמון שמע את קולו ולחץ עליו לפתוח בקריירה של זמר. הוא החל ללמוד פיתוח קול אצל גב' רוזנשטיין רחל.

שמעיה הפך לזמר אופרה - טנור. כמו כן, הוא הופיע בקונצרטים רבים ביחד עם התזמורת הסימפונית קול ישראל ירושלים, התזמורת הפילהרמונית הישראלית. התזמורת הקאמרית בנצוחו של גרי ברתיני. האופרה הישראלית ע"ש אדיס דה פיליפ ותיאטרון האופרטה. בנוסף, בטלוויזיה הישראלית בערוץ הראשון. שר באירועים בארץ ובעולם גם עם רפרטואר ארצישראלי.

שני אחיו של שמעיה מנחם ומשה אשכנזי היו שופטי כדורגל מצליחים בארץ ובעולם.

https://www.zemereshet.co.il/artist.asp?id=2696כן בקישור], באתר (זמרשת) שיר השירים, אורטוריה, אופוס 137 (1940) באתר העמותה למורשת מרק לברי